V Dolním Rakousku začala rozsáhlá modernizace a elektrizace lokálky, hotovo bude v roce 2027
Traisetalbahn po modernizaci. Vizualizace: ÖBB

Modernizace přinese pravidelný třicetiminutový takt.
Modernizace přinese pravidelný třicetiminutový takt.
Oni to dělají celé najednou? Fakt? On jim nikdo neřekl, že takové velké akce se dělají postupně po krátkých úsecích, aby si to cestující užili několik let? No nic … :o)
Ani moc najednou to není, viz údaj o tom, že „zatím“ to bude v úseku Traisen – Hainfeld.
Jinak, těch výluk si ta trať užila už i tak dost – ostatně viz typicky rakouské 2měs. výluky pro celé letní prázdniny.
Blahé paměti rok 2012 a 2měs. výluka z Traisenu na jih (výměna mostu + též poloperonizace Lilienfeldu) nebo 1,5měs. letní výluka Traisen – Hainfeld 2013 (jak zmíněno níže, tak degradace St. Veitu do prosté zastávky + nad rámec toho též automatizace řízení vč. – správné – likvidace vícera mechanických závor/návěstidel).
** A ostatně viz datace 2025 – 2027, tzn. „cestující si to užijí 3 roky“.
Srov. s rokem 2013, kdy došlo k modernizaci úseku Traisen – Hainfeld tak, že mezilehlá dopravna St. Veit byla degradována na prostou zastávku. Tzn. druhý vlak za hodinu by se tam nevešel kvůli tomuto.
A 30min. interval St. Pölten – Traisen – Schrambach je už nyní https://www.oebb.at/de/dam/jcr:709cefe5-6500-4df4-ae08-5e96069a390c/113_25.pdf
… a co mě ještě zaujalo: „Traisentalbahn ze St. Pöltenu do Hainfeldu nebo Schrambachu je důležitou trasou pro rozvoj okresu Lilienfeld a je zvláště důležitá pro školáky a dojíždějící. (…) Díky vybudování nových parkovišť pro auta a kola se má železnice stát páteří celého dopravního systému v údolí, přizpůsobí se tomu i jízdní řády autobusů. “ Škoda, že ne natolik, aby stála za obnovu osobní dopravy až do St. Aegydu (nemluvě o trase přes Kaumberg). Jestli je železnice důležitá „pro údolí“, pak je divné, že její úloha má končit jen v cca 1/2 délce celého údolí. Mám uložený JŘ té… Číst vice »
Železnice má být kapacitní a tak 30 minut taky dává smysl… Ale rekonstruovat tratě, kde to nejsou ani 2h? Zlatá cyklostezka.
Ten 30min. interval už tam je řadu let. 🙂 Mmch. od nějaké doby se tam změnil koncept do té podoby, že některé zastávky mezi St. Pöltenem a Traisenem se zcela zrušily ve prospěch stíhání toho 30min. intervalu. A co se týče toho dilematu s 2h taktem, tak druhou možností je ten 30min. (nebo aspoň 1h) takt zavést. Mmch. sám 30min. takt neznamená udržení provozu – v posledních letech celoročního provozu na trati Krems – Spitz a. d. Donau tam ve špičce 30min. takt byl a stejně od 12/2010 nahrazen busy jedoucími v témže intervalu, a to bez přestupu z Kremsu… Číst vice »
A zbytek trati? Cyklostezka?
Směr na Wiener Neustadt už je v prostřední části snesený, směr na jih je pojížděný částečně nákladní dopravou a zbytek také zrušený.
To je dobré uvést, když se napíše A je třeba napsat i B. Aby tady někdo nezačal tahat Mladotice…
Na Leobersdorf (ne Wr. Neustadt).
Co se týče jižního směru, tak snesený je jen poslední kousíček St. Aegyd – Kernhof, a to už desítky let.
Až po St. Aegyd koleje stále vedou (i když i tam byly slušné naschvály z hlediska správce infrastruktury, po čemž následoval převod úseku Freiland – St. Aegyd na soukromého provozovatele infrastruktury.
Ano, máte pravdu, neústí to přesně do WN.
Omlouvám se za off topic, ale neví někdo, jestli se chystá slibované částečné zdvojkolejnění Franz-Josefs Bahn? Nejčastěji se mluvilo o úseku Absdorf-Hippersdorf – Sigmundsherberg. Jeden čas se dokonce mluvilo o opětovném zdvojkolejnění až po Gmünd. Díky
Mám dojem, že se také jednu dobu mluvilo o tom, že obce tam zesílení provozu nechtějí. Otázka je, jak dobré PR tam dělá, co tam teď jezdí na Silva Nortica. Ale kdyby tam po elektrizaci kolem Majdaleny začal jezdit nízkopodlažní panteroflirt, třeba by to pak mladší generace Rakušáků viděla trochu jinak.
30km / 3.5mld Kč, to je úplně jiný svět než u nás. Tolik u nás stala rekonstrukce Olomouc – Uničov, která je o 10km kratší a byla vysoutezena ještě před poslední inflační vlnou.
Elektrizace a ETCS víc k tomu neřeknu.
Pravda, pravda… K tomu fakt není co dodat. Možná by se mohli Svobodovi muži stavit ve Vídni a hodit řeč.
tahle rakouská = elektrizace (čtete?)
Stála dokonce 3,9 mld. Kč 🙂 Ve 2019