Kalifornie krotí plány na rychlovlaky, postaví jen kus mimo hlavní aglomerace

Vizualizace rychlovlaku pro Kalifornii, kterou tamější úřady používají na všechny marketingové materiály týkající se tohoto spojení.Vizualizace rychlovlaku pro Kalifornii, kterou tamější úřady používají na všechny marketingové materiály týkající se tohoto spojení.

Nejlidnatější stát USA ukončil plány na stavbu vysokorychlostní železnice mezi Los Angeles a San Franciscem. Důvodem jsou náklady i fakt,

Nejlidnatější stát USA ukončil plány na stavbu vysokorychlostní železnice mezi Los Angeles a San Franciscem. Důvodem jsou náklady i fakt, že se tamější vládě nepodařilo zajistit pozemky pro vhodné trasování. Více než 800 kilometrů dlouhý úsek měl přijít podle posledních odhadů na 77 miliard dolarů, tedy 1,75 bilionu korun. Konec příprav oznámil kalifornský guvernér Gavin Newsom při roční zprávě o stavu státu.

„Není pochyb o tom, že ekonomika Kalifornie a kvalita života závisí na zlepšení dopravy. Ale buďme realisté. Projekt, jak je dosud plánován, by stál příliš mnoho peněz a trval příliš dlouho,“ uvedl Newsom. O stavbě rozhodli obyvatelé Kalifornie v referendu v roce 2008. „V tuto chvíli není možné získat trasu pro tento vlak ani ze Sacramenta do San Diega, ani v části trasy ze San Francisca do Los Angeles, i když bych si přál, aby to možné bylo,“ dodal guvernér.

Mapa navrhovaných tras pro rychlovlaky v Kalifornii. Foto: California High-Speed Rail Authority

Mapa navrhovaných tras pro rychlovlaky v Kalifornii. Foto: California High-Speed Rail Authority

Podle něj má ale stát kapacitu na to dokončit vysokorychlostní spojení z Mercedu do Bakersfieldu, který měří zhruba 110 mil (176 km) a vede méně obydlenou oblastí Central Valley. Část se už staví, guvernér chce zapojit do stavby více i soukromý kapitál. Podle Newsoma budou pokračovat zkoumání vlivu vysokorychlostní trati na životní prostředí u trasy z Los Angeles do San Francisca, větší přípravy se ale provádět nebudou.

 

Tagy Kalifornie Top vysokorychlostní železnice
36 komentářů