Škoda začala s výrobou tramvají pro Bergamo, vyrazí na novou trať
Nové tramvaje začnou jezdit v roce 2026.
Společnost Škoda Group začala s výrobou deseti nových obousměrných tramvají pro italské Bergamo. Loni získal výrobce zakázku na dodávku jako součást konsorcia, které zajistí současně i stavbu nové tramvajové trati.
Nová tramvaj bude podle Škody první z nové generace vycházející z řady ForCity Classic. Tramvaj bude plně nízkopodlažní, podvozky budou neotočné. Pro Škodu jde po téměř dvaceti letech o druhou zakázku v Itálii. V roce 2007 dodala tramvaje 06T do Cagliari. Firma zahájení výroby oznámila na svém facebookovém profilu, kde poprvé zveřejnila i další vizualizace.
Obousměrná tramvaj bude mít pět sekcí a tři podvozky, z nichž dva jsou vybaveny trakčními motory. Tramvaje budou jako první z produkce Škoda Group vybaveny pokročilým antikolizním systémem, který zvyšuje bezpečnost a chrání cestující i chodce. Nástup cestujících s omezenou schopností pohybu a orientace usnadní automatické vysouvání dveří ovládané řidičem. Toto zařízení překrývá vzdálenost mezi hranou dveří a hranou nástupiště. Nové tramvaje budou 32 metrů dlouhé s kapacitou 232 cestujících.
Součástí sdružení jsou kromě Škody ještě společnosti Impresa Milesi geom. Sergio, G.C.F. Generale Costruzioni Ferroviarie, Impresa Edile Stradale Artifoni a Škoda Transportation. Hodnota celé zakázky je 176 milionů eur, v této sumě je stavba tramvajové trati i dodávka tramvají. Provoz by měl začít v září 2026. Součástí kontraktu pro Škodu je i tříletý full service.
O nové trati se v Bergamu mluví od roku 2018, z velké části má zakázku financovat stát. Linka T2 povede z Bergama do Villa d’Almè, z většiny po trase bývalé železnice Valle Brembana. Podél trati bydlí 240 tisíc obyvatel. Délka trati bude 11,5 km. Většina úseku bude dvoukolejná s výjimkou již existujícího tunelu Ramera (Ponteranica) a historického mostu zvaného Rino (Villa d‘Almè). Projekt je financován z PNRR (Národní plán obnovy a odolnosti). Tramvaje jsou speciálně navrženy pro novou trať.