Potvrzeno: Škoda dodá deset nových tramvají do Bergama

Nová tramvaj pro Bergamo. Foto: Škoda GroupNová tramvaj pro Bergamo. Foto: Škoda Group

Nové tramvaje budou vybaveny antokolizním systémem.

Škoda Group má definitivně jistou zakázku na dodávku deseti nových obousměrných tramvají pro město Bergamo na severu Itálie. Výrobce je součástí sdružení, které kromě tramvají dodá do města i novou trať.  Součástí je tříletý full servis.

Škoda do Bergama dodá tramvaje na platformě ForCity Classic. Obousměrná tramvaj bude mít pět sekcí a tři podvozky, z nichž dva jsou vybaveny trakčními motory. „Jsem velmi rád, že si Bergamo vybralo naše osvědčené řešení, které má ještě lepší parametry než předchozí modely. Otevření naší kanceláře ve Florencii v říjnu loňského roku nám umožnilo lépe porozumět italskému trhu a přizpůsobit naše řešení jeho specifickým požadavkům,“ prohlásil Jan Harder, President Region West ve Škoda Group.

Tramvaje budou jako první z produkce Škoda Group vybaveny pokročilým antikolizním systémem, který zvyšuje bezpečnost a chrání cestující i chodce. Tramvaj bude 100% nízkopodlažní, nástup cestujících s omezenou schopností pohybu a orientace je usnadněn pomocí automatického vysouvání dveří ovládaného řidičem. Toto zařízení překrývá vzdálenost mezi hranou dveří a hranou nástupiště. Nové tramvaje budou  32 metrů dlouhé s kapacitou kolem 232 cestujících.

Tramvaje speciálně upravené pro novou trať

Součástí sdružení jsou kromě Škody ještě společnosti Impresa Milesi geom. Sergio, G.C.F. Generale Costruzioni Ferroviarie, Impresa Edile Stradale Artifoni a Škoda Transportation. Hodnota celé zakázky je 176 milionů eur, v této sumě je stavba tramvajové trati i dodávka tramvají. Provoz by měl začít v září 2026.

O nové trati se mluví v Bergamu od roku 2018, z velké části má zakázku financovat stát. Linka T2 povede z Bergama do Villa d’Almè, z většiny po trase bývalé železnice Valle Brembana. Podél trati bydlí v součtu 240 tisíc obyvatel. Délka trati bude 11,5 km. Většina úseku bude dvoukolejná s výjimkou již existujícího tunelu Ramera (Ponteranica) a historického mostu zvaného Rino (Villa d‘Almè). Projekt je financován z PNRR (Národní plán obnovy a odolnosti). Tramvaje jsou speciálně navrženy pro novou trať.

Nová tramvaj pro Bergamo. Foto: Škoda GroupPodoba nové tramvaje pro Bergamo. Foto: ATBMapa tramvajové trati T2 v Bergamu. Foto: Arbalete / Wikimedia Commons
Tagy Azienda Trasporti Bergamo Bergamo Škoda Group
17 komentářů