České tramvaje nové generace patří mezi světovou špičku a díky mnohaletým zkušenostem dokážou splnit požadavky měst jaké tramvaje potřebují.Celkové náklady na výstavbu a dodávku vozidel mají činit přibližně 176 mil. € (tj. zhruba 4,47 mld. Kč; v různých zdrojích se však uváděné částky liší). Se zahájením provozu se počítá v září 2026.Měli by to být podobné tramvaje jakoé budou jezdit i v Plzni je to model 40T ale je možné že se bude jednat o jiné typové označení tohle by museli potvrdit přímo ve Škodě Plzen o jaký model se bude jednat proto příspěvek ve videu je jen pouze orientační… Číst vice »
Jirka K.
10 dny
Evoluce bez legrace. Nová generace kolejového brusu s neotočnými podvozky na obzoru?
Každý štát schvaľuje „pre seba“. Neexistuje niečo ako EÚ schválenie. Netuším koľko to môže trvať v Taliansku, ale očakávam ze to bude bude par mesiacov, možno pol roka.
To bude asi zalež od konkretního DU v dané zemi. Ale osobně bych řekl, že by to mělo být kratší.
Něco se da dělát zaběhu – normy na „kastle“.
Nejvíc bude zaležet na zaverečných zkouškách. U tramvaji si to testuji na vlastní tratí dle potřeby. Zatím co u vlaku to bude zavislé na terminu na okruhu, třeba.
České tramvaje nové generace patří mezi světovou špičku a díky mnohaletým zkušenostem dokážou splnit požadavky měst jaké tramvaje potřebují.Celkové náklady na výstavbu a dodávku vozidel mají činit přibližně 176 mil. € (tj. zhruba 4,47 mld. Kč; v různých zdrojích se však uváděné částky liší). Se zahájením provozu se počítá v září 2026.Měli by to být podobné tramvaje jakoé budou jezdit i v Plzni je to model 40T ale je možné že se bude jednat o jiné typové označení tohle by museli potvrdit přímo ve Škodě Plzen o jaký model se bude jednat proto příspěvek ve videu je jen pouze orientační… Číst vice »
Evoluce bez legrace. Nová generace kolejového brusu s neotočnými podvozky na obzoru?
Ta tramvaj bude jezdit po trati vystavěné na tělese zrušené železnice, tudíž tahle koncepce tam bude IMHO úplně v pohodě fungovat.
Celosvětově se stále jedná o nejpoužívanější koncepci nízkopodlažních tramvají. Škoda by byla hloupá, kdyby ji nenabízela.
Jak dlouho trvá schválení nové tramvaje? Podobně jako na železnici nebo je to rychlejší a legislativně jednodušší proces?
Každý štát schvaľuje „pre seba“. Neexistuje niečo ako EÚ schválenie. Netuším koľko to môže trvať v Taliansku, ale očakávam ze to bude bude par mesiacov, možno pol roka.
Řekl bych že méně nebo stejně. Bergamo a Regiojety mají rok 2026 „zprovoznění“
Regiojet ale kupuje jich schválené typy i řady.
To bude asi zalež od konkretního DU v dané zemi. Ale osobně bych řekl, že by to mělo být kratší.
Něco se da dělát zaběhu – normy na „kastle“.
Nejvíc bude zaležet na zaverečných zkouškách. U tramvaji si to testuji na vlastní tratí dle potřeby. Zatím co u vlaku to bude zavislé na terminu na okruhu, třeba.
Zajimalo by mě to taky.