Mezi Krnov a Bruntál se vrací vlaky, SŽ pokračuje v obnovování provozu po povodních

Rychlíky linky R27 v Krnově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRychlíky linky R27 v Krnově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Zprovoznění dalších úseků má následovat v dalších dnech.

Více jak dva měsíce po povodních se dnes odpoledne vrací vlaky na frekventovanou trať mezi Krnovem a Bruntálem. Uvedla to Správa železnic (SŽ), podle které bude zprovoznění dalších úseků v severní části Moravskoslezského a Olomouckého kraje následovat během několika dní.

„Úsek mezi Krnovem a Branticemi, odkud se pak dále jezdí na Bruntál a Olomouc, patřil mezi ty, které povodně poškodily výrazněji. Největší rozsah oprav si vyžádal most přes mlýnský náhon v jižní části Krnova. Voda z něj zcela odplavila koleje, zbyla jen rámová konstrukce mostu. Povodeň zasáhla také samotnou železniční stanici Krnov, poškodila například zabezpečovací zařízení,“ řekla mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová.

Zkraje příštího týdne očekává SŽ zprovoznění navazujícího úseku z Krnova přes Jindřichov ve Slezsku ke státní hranici s Polskem. Trať Krnov – Skrochovice (směr na Opavu) a také úzkokolejka Třemešná ve Slezsku – Osoblaha by měla být v provozu od poloviny prosince.

„Návrat vlaků na trať Milotice nad Opavou – Vrbno pod Pradědem očekáváme až v průběhu příštího roku, tento úsek voda poškodila velmi výrazně. Nejprve bude nutné obnovit trasu původního koryta řeky Opavy, až pak bude možné začít opravy samotné železnice,“ dodala Eberl Friebová.

V sobotu 30. listopadu se pak podle Eberl Friebové budou moci vrátit vlaky mezi Hanušovice a Brannou v Olomouckém kraji. Jde o součást rychlíkové spojnice Zábřehu na Moravě a Jeseníku.

Zbývá obnovit přibližně desítka úseků

Zářijové záplavy poškodily na 60 traťových úseků, v tuto chvíli jich zbývá obnovit přibližně desítka. Povodně v Česku začaly v pátek 13. září jako výsledek srážky dvou frontálních systémů nad oblastí střední Evropy, které přinesly vytrvalý déšť. Některého z povodňových stupňů dosáhlo v Česku 262 toků. Zahynulo či bylo pohřešováno 13 lidí.

Správa železnic a ministerstvo dopravy slibují, že budou opraveny všechny traťové úseky, které poškodily zářijové povodně. Zřejmě nejdéle zůstane uzavřena trať z Opavy do Kravař, kde bude náprava škod znamenat mimo jiné vybudování nového mostu. Oprava se zřejmě protáhne do druhé poloviny příštího roku.

Smlouvy po povodních: Osoblažka vyjde na 11 milionů, největší zakázka je za 144 milionů

Tagy Bruntál Krnov obnova provozu obnovení provozu povodně Správa železnic trať 310 Olomouc - Krnov - Opava východ zaplavení trati záplavy
14 komentářů