Mezi Krnov a Bruntál se vrací vlaky, SŽ pokračuje v obnovování provozu po povodních
Rychlíky linky R27 v Krnově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Zprovoznění dalších úseků má následovat v dalších dnech.
Zprovoznění dalších úseků má následovat v dalších dnech.
Nějaké zprávy jako to bude se spojením přes Głucholazy?
Ptal jsem se zde pred nejakou dobou a pry polsky usek pres Glucholazy je uz cely opraveny. Useky u nas nevim jak na tom jsou.
Pro polskou stranu mimo jiné příležitost opravit tu trať pořádně když na opravy léta dlabali
Tak pokud je polská strana průjezdná, tak jedinou brzdou bude opět Dobrá správa, která míní 5 kilometrů tratě mezi Písečnou a Mikulovicemi zprovoznit podle https://x.com/Spravazeleznic/status/1861413992574365966/photo/1 až v druhé půlce příštího roku ….
Na teto mape neni uvedena zadna informace o useku Branna – Lipova Lazne, ten uz je opraveny?
A on byl poškozený?
Nebýt neodkladné dvouměsíční plánované výluky z Milotic do Brantic, tak se tam mohlo beztak jezdit už dávno..
no frekventovanou…:-)to je trochu silné slovíčko:-)
Trať Milotice – Vrbno bude opravovat SŽ? Měl jsem za to, že patří PKP Cargo International.
Majitelem tratě je ČR, reprezentovaná SŽ. PKP CI je provozovatelem dráhy.
Opava – Kravaře budou minimálně 2 roky, možná víc. Teď se čeká až Povodí Odry upraví koryto a okolí do finální podoby a teprve pak proběhne architektonická soutěž na budoucí nové přemostění, takže běh na hoooodně dlouhou trať.
Jestli tam má být úplně nový most, na který má teprve proběhnout architektonická soutěž, tak tam zřejmě SŽ chce instalovat nějaké mostní provizorium.
A co tady přestěhovat most z Výtoně? Překlenul by to celé a ještě by vzniklo panorama.
Co Vám opaváci provedli, že se jim chcete takto krutě pomstít?
Já ten příspěvěk chápu jako nadsázku, rozesmál mě po ránu 😀
Opaváci nic, ale v Malých Hošticích mi v lednu 2013 ukradli uzamčené kolo!
Za tu dobu by skoro mohlo proběhnout přeprojektování na vlakotramvaj. Škoda, že pro tento případ existuje další překážka, a sice, že legislativa vlakotramvaj nezná.
Ano, česká legislativa pojem nezná, takže čistě šoto-hypoteticky: co znamená přeprojektovat na vlakotramvaj?
A v čem by bylo výhodnější tam mít vlakotramvaj? V Hlučíně ani Opavě tramvaje nejezdí, takže žádné propojení mezi vlakem a tramvají tam nehrozí.
Do Hlučína dotáhnout tramvajovou trať z Přívozu přes Petřkovice a Ludgeřovice.
Plus lepší akcelerace takového vozidla, možnost více zastavení při stejném JŘ a menší hmotnost, než dvouvozový Panter.
Více zástavení pri stejném JŘ. Tako jako zastavi mezi zástavkami?
Ta menší hmotnost není vždy výhra.
A když porovnám váha – výkon
Panter: 106 000kg a 4x 340kw 12,83kw/t
39T: 36 000 kg a 4x 100kw 11,1kw/t
A ted plně obsazené vozidlo má navic 20 000 kg cestujícich.
A teď jaky význam by mělo mít atypické vozidlo v malém počtu.
Další sadu servisních dílu,. Nové „řidicské opravnění“ atd.
Ve Zlíně prý nestačí 100 km/h a tady má stačit vlakotramvaj s 50 km/h z Ostravy až do Hlučina, protože většinu trasy pojede středem ulice. Obojí je něco přes 10 km daleko.
Momentálně ta Regionova taky nejede závratně více než 50 km/h. A moderní tramvaje zvládají 70 km/h.
Třeba Ostravské 80km/h. Myslim že vlako-tramvaje i 120km/h.
To se mýlíte, vmax vlakotramají je v zásadě všude 100 km/h, specifické případy 80 km/h.
Je to možně že se myslím. Ale tím padem je to dost omezení.
Navíc teď jsem našel že vlako tramvaj má mít na Ostravsku vmx 80km/hod a v městě 50km/hod.
Takže ikdyž bude mít vlaktram lepší zryćhlení, Panter ji ve finale dožene….
A třeba v Dolním Benešově by více zastávek mělo smysl. Dlouhá obec kolem jedné silnice a jedné trati, ale nádraží jsou jen dvě
Zaspal kraj. Do 10 let bude hotová přeložka I/56 mezi Ostravou a Hlučínem a otevře se příležitost propojit kolejemi obě města. Trať z Hlučína dál na Dolní Benešov, Kravaře a Opavu vede hustě osídlenou oblastí, odkud do Ostravy denně dojíždí kvantum lidí do škol i do práce, přímé spojení až do centra Ostravy bez nutnosti přestupů by byl záslužný počin. Samozřejmě se proti tomu kategoricky ohradí zastánci teorie, že cestující jsou tady pro dráhy a ne naopak.
Kdyby do 10 let byla přeložka Ova-Hlučín hotová, tak by to byla dost výhra. Nemyslím si ale, že to půjde tak rychle. Zrovna v tomto úseku se dost ohrazovaly Ludgeřovice proti malé EIA, takže jsem po pravdě zvědavý, jestli po zpracování stávající EIA bude nějaký posun nebo začne tradiční „výměna názorů“, která to může podstatně zbrzdit.
Aktuální leták (kdyby někoho zajímalo):
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/344/infoletak_s56-opava-ostrava-A5.pdf
Samozřejmě máte právo na svůj názor. Ovšem krajští politici by měli svoje rozhodování koordinovat s oficiálními záměry ŘSD a nepodléhat a priori pocitům marnosti. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/344/infoletak_s56-opava-ostrava-A5.pdf&ved=2ahUKEwiZ0aGHiP2JAxUTRPEDHSvcDIgQFnoECCgQAQ&usg=AOvVaw13Aivfa1Ylj8rTKesRshpN
Správná verze letáku z listopadu 2024 na druhý pokus zde (nevím, proč se mi do textu napoprvé zkopíroval odkaz na únorovou verzi, který jste hostoval i vy):
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://letaky.rsd.cz/Upload/Stavby/690/infoletak_s56-petrkovice-ostrava-A5.pdf%3Ft%3D2024-11-21%252009:02:22.892&ved=2ahUKEwjQxp7Ljf2JAxXPnf0HHZTyAnk4KBAWegQIEBAB&usg=AOvVaw1x6eYXQG8H1YIqSS3n2Ja3
Bych chtěl vidět tíhu, kdo po těch 2-5 letech vymění klimatizovaný autobus s nižší podlahou za vlak co jezdí někam do polí.
Jaký vlak jezdící do polí?? Snad všechny zastávky na trati Opava – Hlučín jsou v obcích. Regína má také nízkou podlahu. A zdaleka ne každý autobus má klimatizaci. Tohle fakt není ani trochu reálné srovnání.
Architektonická soutěž na most někde za městem? Takovýto most se dá postavit i z půl roku.
Dobře, tak říkejme tomu třeba projektová dokumentace.
A hlavně to není jeden most, ale celá mostní estakáda. A bude se řešit, jestli se má udělat jeden dlouhý most, nebo více menších, tak jako to bylo.
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=9pAiExXCK5g3jgVhXxSF&x=17.9408754&y=49.9315316&z=18