Mezi Krnov a Bruntál se vrací vlaky, SŽ pokračuje v obnovování provozu po povodních
Rychlíky linky R27 v Krnově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Zprovoznění dalších úseků má následovat v dalších dnech.
Zprovoznění dalších úseků má následovat v dalších dnech.
Nebýt neodkladné dvouměsíční plánované výluky z Milotic do Brantic, tak se tam mohlo beztak jezdit už dávno..
Trať Milotice – Vrbno bude opravovat SŽ? Měl jsem za to, že patří PKP Cargo International.
Majitelem tratě je ČR, reprezentovaná SŽ. PKP CI je provozovatelem dráhy.
Opava – Kravaře budou minimálně 2 roky, možná víc. Teď se čeká až Povodí Odry upraví koryto a okolí do finální podoby a teprve pak proběhne architektonická soutěž na budoucí nové přemostění, takže běh na hoooodně dlouhou trať.
Jestli tam má být úplně nový most, na který má teprve proběhnout architektonická soutěž, tak tam zřejmě SŽ chce instalovat nějaké mostní provizorium.
Za tu dobu by skoro mohlo proběhnout přeprojektování na vlakotramvaj. Škoda, že pro tento případ existuje další překážka, a sice, že legislativa vlakotramvaj nezná.
Ano, česká legislativa pojem nezná, takže čistě šoto-hypoteticky: co znamená přeprojektovat na vlakotramvaj?
A v čem by bylo výhodnější tam mít vlakotramvaj? V Hlučíně ani Opavě tramvaje nejezdí, takže žádné propojení mezi vlakem a tramvají tam nehrozí.
Do Hlučína dotáhnout tramvajovou trať z Přívozu přes Petřkovice a Ludgeřovice.
Plus lepší akcelerace takového vozidla, možnost více zastavení při stejném JŘ a menší hmotnost, než dvouvozový Panter.
Více zástavení pri stejném JŘ. Tako jako zastavi mezi zástavkami?
Ta menší hmotnost není vždy výhra.
A když porovnám váha – výkon
Panter: 106 000kg a 4x 340kw 12,83kw/t
39T: 36 000 kg a 4x 100kw 11,1kw/t
A ted plně obsazené vozidlo má navic 20 000 kg cestujícich.
A teď jaky význam by mělo mít atypické vozidlo v malém počtu.
Další sadu servisních dílu,. Nové „řidicské opravnění“ atd.
Ve Zlíně prý nestačí 100 km/h a tady má stačit vlakotramvaj s 50 km/h z Ostravy až do Hlučina, protože většinu trasy pojede středem ulice. Obojí je něco přes 10 km daleko.
Bych chtěl vidět tíhu, kdo po těch 2-5 letech vymění klimatizovaný autobus s nižší podlahou za vlak co jezdí někam do polí.
Architektonická soutěž na most někde za městem? Takovýto most se dá postavit i z půl roku.