Mezi Krnov a Bruntál se vrací vlaky, SŽ pokračuje v obnovování provozu po povodních

Rychlíky linky R27 v Krnově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRychlíky linky R27 v Krnově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Zprovoznění dalších úseků má následovat v dalších dnech.

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
182-097

Nebýt neodkladné dvouměsíční plánované výluky z Milotic do Brantic, tak se tam mohlo beztak jezdit už dávno..

Mirek

Trať Milotice – Vrbno bude opravovat SŽ? Měl jsem za to, že patří PKP Cargo International.

Kubrt

Majitelem tratě je ČR, reprezentovaná SŽ. PKP CI je provozovatelem dráhy.

Opavák

Opava – Kravaře budou minimálně 2 roky, možná víc. Teď se čeká až Povodí Odry upraví koryto a okolí do finální podoby a teprve pak proběhne architektonická soutěž na budoucí nové přemostění, takže běh na hoooodně dlouhou trať.

Jarda Š.

Jestli tam má být úplně nový most, na který má teprve proběhnout architektonická soutěž, tak tam zřejmě SŽ chce instalovat nějaké mostní provizorium.

Šalina na Špilas

Za tu dobu by skoro mohlo proběhnout přeprojektování na vlakotramvaj. Škoda, že pro tento případ existuje další překážka, a sice, že legislativa vlakotramvaj nezná.

Kubrt

Ano, česká legislativa pojem nezná, takže čistě šoto-hypoteticky: co znamená přeprojektovat na vlakotramvaj?

Francimorka

A v čem by bylo výhodnější tam mít vlakotramvaj? V Hlučíně ani Opavě tramvaje nejezdí, takže žádné propojení mezi vlakem a tramvají tam nehrozí.

Jarda Š.

Do Hlučína dotáhnout tramvajovou trať z Přívozu přes Petřkovice a Ludgeřovice.

Šalina na Špilas

Plus lepší akcelerace takového vozidla, možnost více zastavení při stejném JŘ a menší hmotnost, než dvouvozový Panter.

Permonik

Více zástavení pri stejném JŘ. Tako jako zastavi mezi zástavkami?

Ta menší hmotnost není vždy výhra.

A když porovnám váha – výkon

Panter: 106 000kg a 4x 340kw 12,83kw/t
39T: 36 000 kg a 4x 100kw 11,1kw/t

A ted plně obsazené vozidlo má navic 20 000 kg cestujícich.

A teď jaky význam by mělo mít atypické vozidlo v malém počtu.

Další sadu servisních dílu,. Nové „řidicské opravnění“ atd.

Jiří Kocurek

Ve Zlíně prý nestačí 100 km/h a tady má stačit vlakotramvaj s 50 km/h z Ostravy až do Hlučina, protože většinu trasy pojede středem ulice. Obojí je něco přes 10 km daleko.

David

Bych chtěl vidět tíhu, kdo po těch 2-5 letech vymění klimatizovaný autobus s nižší podlahou za vlak co jezdí někam do polí.

Francimorka

Architektonická soutěž na most někde za městem? Takovýto most se dá postavit i z půl roku.