V Barceloně otevřeli novou tramvajovou trať bez proslovů politiků. Stačilo vyhlásit stávku
Příští rok má začít stavba dalšího úseku, který propojí dva různé provozní soubory.
S jednodenním zpožděním oproti původnímu plánu začala dnes jezdit tramvaj po mezi stanicemi Glòries a Verdaguer v Barceloně. Celková délka tramvajových tratí v katalánské metropoli tak přesáhla 30 kilometrů.
Zpoždění nastalo kvůli stávce zaměstnanců barcelonského dopravního podniku vyhlášené na sobotu. Kvůli tomu radnice zrušila sobotní oficiální otevření za účasti politiků. Tramvaj od nedělních pěti hodin jezdí, aniž by muselo dojít k tradičním ceremoniím s proslovy a stříháním pásky. Odbory chtěli stávkou upozornit na nedostatek peněz do veřejné dopravy. Nedostatečné financování podle nich ovlivňuje kvalitu služeb i bezpečnost zaměstnanců a cestujících.
Nová trať mezi stanicemi Glòries a Verdaguer znamená nejen přiblížení tramvají centru, ale také zahájení provozu tramvají po první trati bez trolejí. Trakční energii tramvaj získává z napájecí kolejnice. Jde o premiéru takové technologie ve Španělsku.
1,8 kilometrů dlouhý úsek vede po jedné z hlavních ulic ve městě: Avenida Diagonal. Od července zde běžel zkušební provoz bez cestujících.
Radnice očekává, že denně po tomto úseku přepraví tramvaj 24 000 cestujících a přispěje k redukci individuální automobilové dopravy ve městě. Po nové trati jezdí linka T4. Na trati vznikly ještě zastávky Monumental a Sicília.
Součástí stavby byla velká proměna třídy Avenida Diagonal. Došlo k rozšíření chodníků nebo modernizaci cyklostezky. Přibyla také zeleň. Tramvaj pojede blízko jedné z hlavních pamětihodností města – chrámu Sagrada Familia.
Otevření nové trati je dalším krokem, aby na sebe navázaly dva provozní soubory tramvají ve městě: Trambaix a Trambesòs. Oba jsou v provozu od roku 2004. První obsluhuje tramvajemi jihozápad města, druhý severovýchod. K propojení je potřeba dobudovat úsek Verdaguer – Plaza Francesca Macià. Práce mají začít příští rok. Aktuálně je v Barceloně šest tramvajových linek.