Nová odstavná místa v Praze: Velké depo i pro rychlovlaky má vyrůst v Běchovicích
Správa železniční dopravní cesty pokročila v řešení nerudovské otázky, kam s vlaky v Praze. Centrální komise ministerstva dopravy schválila správě
Správa železniční dopravní cesty pokročila v řešení nerudovské otázky, kam s vlaky v Praze. Centrální komise ministerstva dopravy schválila správě železnic Vyhledávací studii odstavných kapacit v uzlu Praha. Závěr zní, že z 24 prověřovaných lokalit se SŽDC dále zaměří na pět.
K dalšímu prověření byly doporučeny a schváleny plochy celkem ve třech oblastech. První je oblast mezi libeňským depem a Novým spojením při Balabence (tzv. lokalita Malletova), druhou je oblast bývalého vršovického seřaďovacího nádraží, kde jsou tři lokality (Trnkov/Slatiny/Strašnice) a třetí jsou plochy severně od trati u železniční stanice Běchovice (tzv. lokalita Praha-Běchovice ONS).
„Vybrané lokality budou dále rozpracovány v dalších stupních dokumentace, předně záměru projektu, kde bude konkretizována vlastní proveditelnost nejen z hlediska rozsahu řešení,“ uvedla mluvčí správy železnic Radka Pistoriusová. Cílem vyhledávací studie bylo nalézt vhodné plochy například z hlediska délky souprav, kolejových kapacit či možností, jak se vypořádat s vlastnictvím pozemků a územním plánem.
Zatímco první dvě uvedené oblasti jsou ve vyhledávací studii sledovány především ke krátkodobému (sedlovému) odstavu souprav se servisním zázemím (sanitárním), lokalita v Běchovicích je určena ke zbudování velkého depa kolejových vozidel, včetně opravárenských kapacit, myčky a podobně. „Případně výhledově aspiruje z tohoto hlediska k zázemí pro vozbu souprav vysokorychlostních,“ doplnila Pistoriusová. Provozní model nových dep bude SŽDC teprve ladit, zařízení by ale měla sloužit všem dopravcům.
SŽDC se pustila do hledání nových odstavných míst mimo jiné i kvůli zániku kolejiště na Smíchově kvůli developerskému projektu.