Obrazem: Ostuda je pryč, na nádraží v Kájově vznikla minimalistická novostavba

Nový přístřešek ve stanici Kájov. Pramen: SŽNový přístřešek ve stanici Kájov. Pramen: SŽ

Pro starou budovu zřejmě nikdo plakat nebude, neměla žádnou historickou hodnotu a nádraží spíše hyzdila.

Železniční trať 194 (České Budějovice – Český Krumlov – Černý Kříž) se zbavila své zřejmě největší ostudy, kterou byla zchátralá nádražní budova v Kájově. Správa železnic (SŽ) budovu zbourala a nahradila do žluta laděnou minimalistickou novostavbou. Proměnu zajistila za necelých 13 milionů společnost Berger Bohemia.

SŽ se nyní chlubí tím, že Kájov rozzářila. „Nejen díky tomu bude vaše cestování zase příjemnější. Jak se vám tento styl líbí? Dejte nám vědět do komentářů,“ vyzývá na sociální síti Facebook. Novou budovu doplňuje nové parkoviště nebo kryté stání pro kola.

Nový přístřešek je umístěný hned u přechodu k nástupišti a byl navržen speciálně pro Kájov.

Pro starou čtyřpatrovou budovu zřejmě nikdo plakat nebude, neměla totiž žádnou historickou hodnotu a nádraží v posledních desetiletích spíše hyzdila. Byla fakticky nevyužívaná a k zemi šla i kvůli „nízké míře využití stanice“.

Vznikla v 70. letech, kdy v Kájově vládl čilý ruch nákladních vlaků, které obsluhovaly po vlečce nedaleké papírny ve Větřní. Budova v 70. letech nahradila původní z dob monarchie, která byla zbourána.

Nový přístřešek ve stanici Kájov. Pramen: SŽNový přístřešek ve stanici Kájov. Pramen: SŽNový přístřešek ve stanici Kájov. Pramen: SŽNový přístřešek ve stanici Kájov. Pramen: SŽNový přístřešek ve stanici Kájov. Pramen: SŽZchátralá nádražní budova v Kájově šla k zemi. Pramen: Berger BohemiaZchátralá nádražní budova v Kájově šla k zemi. Pramen: Berger BohemiaStanice Kájov, pohled ze staré budovy. Pramen: Berger Bohemia
Tagy demolice nádražních budov Kájov Správa železnic trať 194 České Budějovice - Černý Kříž
61 komentářů