Na české koleje zamířil polský štěrk, použili ho pro opravu tratě u Staré Paky

Nákladní vlak se štěrkem z Polska do Česka a motorový vůz 810 společnosti GW Train Regio. Foto: Aleš ŠamajNákladní vlak se štěrkem z Polska do Česka a motorový vůz 810 společnosti GW Train Regio. Foto: Aleš Šamaj

Pro přepravu použil dopravce dvě lokomotivy řady 740, souprava měla 15 vozů.

Společnost PKP Cargo International zorganizovala v těchto dnech přepravu štěrku z Polska do Česka velmi netradiční trasou.

Na opravu trati mezi Martinicemi v Krkonoších a Starou Pakou přivezla kamenivo z polského města Kamienna Góra po trati přes Královec a Trutnov. Ta je dlouhé roky využívána hlavně pro osobní dopravu v podobě vlaků GW Train Regio z Trutnova do Lubawky a Sędzisławi. Pro přepravu použil dopravce dvě lokomotivy řady 740, souprava měla 15 vozů. Celkem bylo vypraveno osm párů vlaků.

Podle mluvčího PKP Cargo International Lukáše Kresače přípravy přepravy trvaly téměř dva roky. „Vzhledem ke složitosti a náročnosti celého procesu nakládky a přepravy kameniva a také ekonomických ukazatelů nepředpokládáme pravidelné využití tohoto produktu,“ uvedl Kresač.

Délka přípravy i složitost přepravy ukazuje, jak složité podmínky panují často v mezinárodní železniční dopravě.

Kamenivo je určeno pro opravu svršku trati z Martinic do Staré Paky. Kvůli tomu běží na trati od jara výluka, rozsáhlá rekonstrukce trati má skončit 17. října.

Tagy mezinárodní železniční doprava PKP Cargo International trať 043 Trutnov - Lubawka
79 komentářů