Na české koleje zamířil polský štěrk, použili ho pro opravu tratě u Staré Paky
Nákladní vlak se štěrkem z Polska do Česka a motorový vůz 810 společnosti GW Train Regio. Foto: Aleš Šamaj
Pro přepravu použil dopravce dvě lokomotivy řady 740, souprava měla 15 vozů.
Alešu, dobře vy, jsem myslel, že už to nedáte. Ale dobré promo, příště už to půjde, bo to byl precedens
Dnes objednáte, za dva roky na nádraží máte.
Krásná ukázka naprosté neschopnosti železnice v dnešním světě. Logistika 19.století.
Právě, že v tom 19 století to byli schopni dopravit do druhého dne. I rychlostmi 30km/h (rychlost popojíždějící kolony kamionů na D1.)
Ukvapil jsem se a vrtěl hlavou nad titulkem, proč vychází článek na téma: „Koupili jsme pár vagónů štěrku a dotáhli to kocourem.“ To je snad normální, že se po povodních musí tu a tam dokoupit nějaký materiál. Ovšem článek byl překvapivě o něčem jiném. Dva roky kupovat štěrk, to je fakt tragédie.
Nevím, co ty dva roky připravovali. Ostatní dopravci tam občas jezdí i bez přípravy, prostě se objedná trasa a jede se.
Supeeer
Takže nám dovezly bratru cca 750t a 2roky starosti
Kamionem to klidne dovezu zitra za cca 5400eur
Kdy dojede vlak od objednani? A kolik to bude stat?
Můžete kalkulovat jak chcete ale silnice vyhraje okamzite na plne čáře
Ekologie vpřed že
Vy máte kamion s nosností 750 tun? A můžu ho vidět?
Smutné je, že tato událost si svým významem článek na zdejším webu opravdu zaslouží…
A je to komedie, tragédie nebo parodie?
Dle vkusu každého soudruha…
Smutné je hlavně, že železniční společnosti nedělají NIC pro zlepšení a zvýšení nákladní železniční dopravy. Jediné co jim jde, je tvrdit, že to prostě klesá, železnice nedokáže konkurovat silnici a nejde s tím nic dělat. Oni ani nezačali s tímto problémem něco dělat.
Aneb zlomím si na ulic nohu, řeknu si, že to prostě tak je a nejde s tím nic dělat. Lidi co mě budou chtít pomoci budu odmítat, na saniťáky zavolám policii. A budu čekat až tam umřu hlady. To je přesně česká železnice.
A co mají dopravci dělat, když podniky omezily nebo zavřely výrobu, byla strašně malá úroda a všude jsou furt nějaké výluky?
Cenovou válku si ale dopravci napříč módy udělali sami.
Sloužil jsem na této trati jako výpravčí. Ty kvanta zátěže které zde prošly. Uhlí, ropa, kyselina popílek, dřevo a další. Sklonové poměry směr Jaroměř výborné. Směr St. Paka vyhovující. Historicky trať značně využívaná. Škoda toto nevyužít.
Důsledky cenové války v nákladní přepravě, katování kostů atd. způsobily, že většina českých tratí je pro nákladní dopravu nepoužitelná. Nanejvýš tak pro nakládku a vykládku.
… tedy … zírám, dříve se vozil štěrk z Koštálova, pár km od Staré Paky … teď, to se snad ani komentovat nedá …
Lom i vlečka v Košťálově fungují, ale tady se zjevně zhotovitel dohodl s jiným dodavatelem. Chcete jim to zakázat? Vám taky někdo přikazuje, co a v jakém obchodě si koupíte?
Zakázat ne, třeba jen hodnotit ve VŘ i něco jiného, než cenu.
Takových firem, které si můžou dovolit nehodnotit cenu, je skutečně málo. Ono ten byznys zas taková prča není. 🙂
Tak čas hodnotí všechny firmy.
A vy osobně chcete kvůli tomu platit vyšší daně z příjmu?
Napr. i to, zda je nutne v CR tezit sterk a „drancovat“ krajinua prirodni bohatstvi u nas, nez koupit sterk jinde mimo CR, mj. kdyz je ho v CR nedostatek?
Vite, ze treba japonci pro vyrobu drevenych hulek vozi drevo z Ciny a za cca kazdy porazeny strom v Cine vysadi jeden novy v Japonsku…?
Vim, je to desne sobecke :-D, ale klidne bych vozil uhli, pisek, sterk, atd. odjinud, dokud to jde, nez si vytezit vse co mame a pak nasobne draze hledat nove zdroje…
Ekologicke to neni,… ale pokud se budeme divat do budoucna, tak dovoz se nam stejne nevyhne az vytezime vse u nas…
Vlečka v Košťálově funguje? Kéž by!
Teď jezdí z Košťálova na Starou Paku se štěrkem skoro každý den…asi to prostě chtěli zkusit
Opravdu jezdí vlaky se štěrkem z Košťálova skoro denně? Já mám spíše dojem, že skoro vše odváží flotila košťálovsko-libštátské demoliční roty…
Ano, jezdí mi to nad barákem…i v neděli ráno jeli na nakládku
Víte, to kamení, které se používá jako lože pod kolejemi, musí mít určité vlastnosti. Není totiž štěrk jako štěrk.
A je dost dobře možné, že vámi zmiňovaný lom nebyl schopen takové kamení dodat.
Lom v Košťálově kamenivo pro železniční svršek běžně dodává.
Jako třeba ten nejdůležitější parametr-polské je levnější…..pokud takovou zakázku vezme PKP jako sponzorský dar, jinak by se muselo převážet zlato…..
Tak to nekomentuj, není nic jednoduššího.
Štěrk z Košťálova vozíme (CD Cargo a.s.) do Liberce na výluky v této oblasti.
A já měl problém s výstavbou výtahu na Radlické po dobu 9 měsíců… Už se nebudu divit ničemu a tupě skloním hlavu.
Výstava je putovní, příští měsíc projede nákladní vlak přes Meziměstí.
Neprojede, na polské straně chybí most přes silnici na Sokolowsko 😎
Jednalo se o jeden vlak, tj. zpět ty prázdné vozy nepojedou přes Královec? Nebo až zase za 2 roky?
Pro doplnění, vlak jezdil po dobu deseti dnů, nikoliv jen jednou. Ráno vozy k nakládce, po poledni plné zpět. Vše že strany dopravce i správců infrastruktury v pořádku zajištěné .
Informace o tom, že vlak jel jednou, je přímo oficiální vyjádření PKP Cargo International. Také jsem slyšel, že šlo o více vlaků, ale tohle byla oficiální vyjádření.
A je pro čtenáře zajímavá skutečnost, nebo oficiální vyjádření? Navíc toto asi zásadně ani nebude v rozporu, nejspíše jen chyba v překladu.
Jel vícekrát, sám jsem jej potkal v Královci 14.9.
Bavil som sa priamo so rušňovodičom. Jazdil to iba on, podľa toho čo tvrdil, tak skúšky na PLK má a do poľska bežne jazdí. Hovoril kde, ale to už si nepamätám.
To ty koleje pokládali znova? 🤦♂️
Pokud je mi známo, bylo vytrháno kompletní kolejiště. Například v Tampli se ze železničního přejezdu dočasně stalo oraniště.
Takže tedy pokládali…
A jak se vůbec získává poznání na trati, kterou nikdo nejel tak dlouho že už všem poznání vypršelo? Třeba Kozina? Nebo nějaká nová trať (přeložka)?
A on tady tou tratí nejel vlak strrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaaaaaaaaaaaaaaaaššššššššššššně dlouho?!? Osobní doprava tam neexistuje?!?
Z dobových kronik z místního kláštera? Projít si to? Pomalu to projet?
Kdyby nic jiného, tak se to projede jako PMD, aby to bylo čisté a ortodoxní nádražníci přestali řádit.
To se naopak úplně zvencnou, protože pro posun je znalost místních poměrů důležitější než pro jízdu vlaku. 🙂
Ještě taky mohl padnout dotaz, jak první fira ziska osvědčení na úplně nové vyvinutou lokomotivu… 🙂
Myslím, že mezi posunem (ve stanici) a PMD (posun mezi dopravnami) je rozdíl. Když SŽ zprovozňovalo traťové kousky mezi Benešovem a Táborem, tak tam vozilo strojvedoucí na poznání MUVkou.
S osvědčením pro fíru bych si tipnul okruh, kdy bude probíhat jak zacvičení strojvedoucího tak odzkoušení lokomotivy. Ostatně jak vlastně získal osvědčení strojvedoucí na M290?
Je tam totiž zákaz vjezdu nákladních vozidel- až se dodělá dálnice, bude se kámen z Polska vozit ve velkém, ale po silnici.
Což je ale vlastně strašná zprava pro železniční ND. Co sakra už jiného je “přirozene afinni” na koleje, než spousta štěrku z jednoho lomu s vleckou, určena k nasypani do železniční tratě…
A ne, fakt nevěřím ze zrovna tady je problém zdržování po cestě “kvůli osobce” (resp. nějakému úzkému hrdlo na infra).
Ale cena zeleznice a jeji pruznost je nejvetsi problem
Jo, ale ve fázi plánování/přípravy (a tím také již ve fázi dohadování obchodního vztahu, předpokládám). Provozní zdržení v rámci samotné realizace jsou proti tomu již skoro zanedbatelná a sama o sobě nemohou být důvodem (obvykle) pro přechod na silnici.
Což je to, kam jsem mířil. Tedy že mantra „ND je na tom blbě protože moc osobky/málo kolejí na hlavních tratích“ je až na výjimky jen výmluva, resp. zamlžení podstaty problému.
Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod. Ale peníze (ekonomika) musí být, jinak to nemá smysl.
Ono je to trošku složitější. Hlavně ta stránka legislativy, znalost strojvedoucích atd. a vozidla vybraná pro jízdy přes PPS.
2 roky příprav?
Mohl by někdo ty dva roky příprav nějak rozepsat?
Asi dva roky zpátky již tato přeprava několikrát proběhla a možná i konkrétně s těmito lokomotivami. Pokud vím, výpravčí i strojvedoucí byly v pohodě a vše proběhlo bez problémů. Také bych byl rád,kdyby se autor rozepsal jaké byly problémy v přípravě. Děkuji
Tak minimálně bylo zřejmě potřeba vyřešit poznání trati na obou stranách hranice, znalost pohraničního ujednání, na české straně je D3, pro posun v KG mít k dispozici personál s polskými zkouškami, mít tam lokomotivy vybavené pro provoz v PL a tak dále.
A proč taková příprava trvá tak dlouho?
Protože dráha vždy byla a je „ouřad“. A tím se také vysvětluje (a v tomto konkrétním případě že v plné nahotě ukazuje), proč železniční nákladní doprava neumí konkurovat silnici…🤷
A to jako firmě, která působí na obou sítích, má personál, lokomotivy pro obě sítě, trvá dva roky připravit jeden vlak? To by mě zajímalo, jak dlouho by to trvalo, kdyby to jeli 2 různí dopravci……
Dva dopravci (jeden CZ, druhý PL) – asi dva dny za pomoci mobilu a mailu. Menší dopravci to tak běžně dělají, ale oni nemají k dispozici žádný ouřednický aparát.
Není to náhodou firma, která působí na obou stranách hranice?
Co jsem slyšel, tak největší opruz je D3, kdy je nutné mít zkoušku na každou trať D3 zvlášť.
Ano, protože každá trať D3 má své vlastní ujednání (kde je jaký který klíč od výhybky apod.)
Čímž si železnice hází klacky pod nohy…
Největší problém železnice je ten, že se nechce,a by to fungovalo. Výmluvy neschopných železničních manažerů, nesmyslná byrokracie. Kdysi přes hranice proudilo několik desítek vlaků denně, ano hovořím o období mezi válkami. Bez počítačů, bez mobilů, všechno pěkně analogově a mechanicky, či papír a tužka a šlo to. Dnes nejde nic. To co občas veřejně prezentuje ČDCargo, že prý není možné zvrátit trend poklesu nákladní dopravy a už pro jistotu hodili obě flinty do žita.
Tak jestli je takový problém, když se veze šutr na stavbu samotné železnice, tak se pak asi není čemu divit, že každý normální objednavatele přepravy raději vezme kamion.
Vlak měl 15 vozů, to znamená 15 kamionů
Hezký pseudonym.
Kamionů asi 30…
Mám obavy, že by jich bylo více než 30, protože do každého vozu se dá naložit cca 60 tun štěrku. Ovšem ten voser s dráhou ukazuje, že kamiony si s tím poradí mnohem lépe…
2 Tatraktory nebo MANtraktory a za 4 dny nemají co dělat. Nemají kartu řidiče a můžou ty mašiny řídit i 17 leté děcka.
A ani na to není potřeba kamionová lobby a spolčení hloupých točvolantů, kteří řídí planetu. Železnice si vystačí sama.
Někteří místní železničáři, už Vás hejtujou mínusy. Zřejmě považují dvouletou přípravu přepravy za rychlou a v časové normě. 😀
Železnice si ráda na sebe plete biče a aktivisticky se jimi tak ráda sebetrýzní.