Projekt modernizace železnice Praha – letiště – Kladno pokročil. Na trať do Ostrovce se vrací vlaky
Nové nástupiště i podchod. SŽ obnovuje provoz mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec.
Přestavba trati napříč největším městem Středočeského kraje opět pokročila. Po schválení Drážním úřadem obnoví Správa železnic (SŽ) od čtvrtečního rána provoz vlaků mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec. Kompletní výluka trvala rok.
„Vlaky budou jezdit od zítřejšího rána. Prosíme cestující o shovívavost, stavba stále běží,“ uvedl při novinářské prohlídce náměstek SŽ Mojmír Nejezchleb.
Využívat se bude zatím jen jedna kolej, druhá se má dokončit koncem srpna. Stavba je součástí projektu modernizace trati Praha – letiště – Kladno.
Rekonstrukce čtyřkilometrového traťového úseku z Kladna do Kladna-Ostrovce začala v listopadu 2022, v současné době je dokončená přibližně ze dvou třetin. Stavbaři provedli sanaci železničního spodku a svršku a vybudovali nové mosty, které jsou stejně jako celá trať připraveny na položení druhé koleje.
Součástí jsou i základy na sloupy trakčního vedení pro plánovanou elektrifikaci. Ta se však bude dokončovat, až se pokročí s dalšími úseky tratě od pražského Veleslavína. Na 14kilometrový úsek Ruzyně – Kladno nyní běží tendr, jeho vyhlášení se zpozdilo kvůli doplnění zabezpečení ETCS do projektu.
V polovině května se už také zprovoznil silniční podjezd v ulici Petra Bezruče, který nahradil dosavadní železniční přejezd. Další přejezd bude výhledově zrušen i u zhlaví stanice Kladno ve Wolkerově ulici, kde vzniká podjezd.
Správa železnic zruší letos devět přejezdů. Kladno se dočkalo podjezdu
V samotné stanici Kladno se od zítřka zprovozňuje už druhé nové nástupiště, to první je v provozu od loňska. Zatím v poloviční šířce se otevře také nový podchod. Dokončovací práce na něm totiž potrvají ještě rok. Poté ho čeká ještě prodloužení pod ulici Milady Horákové, aby se cestující ze sídliště dostali přímo na nástupiště.
Po bleskové demolici původní nádražní budovy se nyní chystá projekt nové. O stavební povolení chce SŽ požádat do konce roku a v lednu 2025 vypsat tendr. Už na začátku roku 2026 by už pak budova měla stát.
Správa železnic začíná s bouráním kladenského nádraží, nová budova vyjde levněji
V prostoru přednádraží také vznikne P+R parkoviště se 100 parkovacími místy. „Děláme další změny, aby sem mohly zajíždět autobusy a mohl vzniknout přestup hrana-hrana,“ upřesnil Petr Kolář ze stavební správy západ SŽ. Tyto práce potrvají do konce roku 2026.
Do konce prázdnin se pak zprovozní výtahy na obě nástupiště na zastávce Kladno město, tam vznikne přestupní terminál na autobusy. Předpokládané celkové náklady nyní zprovozňované stavby dosahují 4 686 819 513 korun, z podstatné části je platí Evropská unie.
Vedení SŽ podle Nejezchleba nadále věří, že celý úsek trati Praha – Kladno včetně odbočky na letiště se zprovozní do roku 2030. Více čtěte zde:
Další úpravy trasy a doplňování ETCS. Jak je na tom po 30 letech příprav „rychlodráha“ na letiště