Projekt modernizace železnice Praha – letiště – Kladno pokročil. Na trať do Ostrovce se vrací vlaky
Nově otevírané nástupiště ve stanici Kladno. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Nové nástupiště i podchod. SŽ obnovuje provoz mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec.
ná nástupišti bude pořádně profukovat…
to je rychlost za dva roky čtyři kilometry.
Kterej debil tam dal ty ledkový návěstidla?
Jsou děsný.
Jasně. Nejlepší byly plynové lampy!!! 🤦
Tak určitě, klasickou žárovku u vás asi neznáte, ale tak hlavně nezapomeňte přidat co nejvíc vykřičníků.
A přeju vám k těmhle jezdit v noci, na oči je to strašně příjemný.
Spotřebu budete platit teda Vy, ju?
tak v první řadě jde o bezpečnost.
a v druhý, kdo teda platí spotřebu za ty ostatní? Vy? Nebuďte za každou cenu přehnaně vtipnej, nejde vám to.
Foto č. 3 a 4 panelová hrůza zůstala … dál se vesele rozpadá.. je to soukromé a tak se to bude vesele rozpadat dál… Stát mezitím neví co s penězma, a tak boura funkční budovy a staví nové…
Jakýsi místní politik, pan Muláček s přispěním starosty Volfa, potřeboval zakoupit pozemek pod staniční budovou. Šel na to salámovou metodou. Zakoupil onu panelovou zříceninu a počítá s tím, že mu prázdný pozemek, po historické nádražní budově, spadne za hubičku do klína (nyní ve vlastnictví SŽ). Proto je v návrhu nová malá budova, v podobě přístřešku do metra, jen aby onen Muláček měl výměru maximální. Počítám, že čistý a zcelený pozemek obratem přeprodá za patřičnou provizi. Však to se vyplatí. Stát vám pozemek vyčistí a vy ušetříte 14 milionů za odstranění stavby, kterou SŽ zbourá za státní peníze. Hlavně bylo potřeba… Číst vice »
Achjoo.. diky.. já jsem si z katastru říkal proč budova má jiného vlastníka než pozemek pod ní…
No, koukám že budu první.
Nástupiště v oblouku? To se přece nesmí! (ironie)
Opravdu kvalitní stavba. Stačí mrknout na takovou nepodstatnost, jako jsou staniční tabule. Zatímco na třetím nástupišti jsou světelné a upevněné ke střešní konstrukci, na druhém jsou (pod zastřešením) na nové dlažbě volně betonové bloky v kterých jsou dvě tyče a na nich obyčejná plechová cedule. Stejně tak na začátku nástupiště. Oproti třetímu, kde jsou tyče zapuštěné v dlažbě. Proč to nemůže být stejně na obou nástupištích je mi záhadou. Vypadá to jako provizorium na zastávce v horní-dolní. Kdyby tam nedali žádné cedule, bylo by to pořád lepší, než toto nevzhledné řešení.
Tak snad (určitě) to bude ještě doladěno…
Místo rychlodráha Praha – Kladno se postavila rychlodráha po Kladně od nikud nikam….
Počkejte, to je přece skvěle naplánované;)
Tady se dá dostat aspoň do Kralup… Ale teď se ještě otevře úsek Masaryčka – Bubny – Výstaviště, aby se za rok, až se začne dělat úsek Výstaviště – Dejvice ten nový úsek Bubny – Výstaviště na několik let úplně opustil a nechal chátrat. To teprve bude odnikud nikam.
Jenže v Bubnech se plánuje výstavba, takže s tím museli něco udělat spíš dřív než později.
Problém je, že se nestavělo rovnou i Výstaviště – Dejvice, ale tam to už zasahuje do šestky, tedy logicky tam to musí být zpožděné.
Zbourali jsme nádraží, to jsme dobrý, co? Bylo by absurdní, kdyby stavba nové budovy nakonec vyšla dráž než rekonstrukce původní, ale to ukáže až čas.
Viděl jsem dle vizualizace dobře, že po zdvoukolejnění se z Ostrovce stane zastávka bez možnosti křižování?
Tak jsme osbouchli nádraží. A teď se mrkneme , jestli dostaneme to stavební povolení.
Ale času máme dost. Napřezrok se budou rojit j chráněné jepice !! A líhnout malí skokani tupohlaví.
První nádraží bez nádraží.
Stačilo by pár staromilců na stavebním úřadě.
Taky mě to při čtení napadlo.
Pořád mi ten kladenský úsek přijde odfláknutý a “low costový”, takový jako když si řeknete “na chalupu ještě dobrý”.
Na úseku zůstávají úrovňová křížení na velmi rušných komunikacích, řešení Kladno-Město mi přijde pro lidi se sníženou pohyblivosti nedomyšlené,…
A to je to ještě pořád aspon nový. Při kvalitě údržby prostoru kolem nádraží jaká byla dosud jsem zvedavej jak budou nástupiště vypadat za pár let.
Ulice Františka Kloze mimoúrovňové křížení opravdu nepotřebuje. Navíc tam na něj ani není místo a i to nejminimalističtější řešení by ráz dané lokality zcela zničilo.
Nejde o význam komunikace. Jakýkoli přejezd mezi Vejhybkou a Ostrovcem bude prakticky neustále zavřený.
Nebude „prakticky neustále zavřený“. Takový provoz tam nebude. Těch osobáků tolik není a náklad se skoro žádný (ve srovnání se staven před 30 a dříve lety) nevozí
No a když bude, tak naznají že se dá zrušit úplně a místo něho tam tak akorát vejde podchod, možná s cyklostezkou…
Ale kdepak na to chodíte, vy, vy jeden !! Na Kladně a něco odfláknuté ? Tomu nevěřím. To by si primátor Volf ohlídal…( ironie 🤣 )
U stanice Kladno -město je rozdíl mezi tím, co se slibovalo a prezentovalo a co se reálně postavilo. Kupka a SŽ sliboval (viz „vlk taky sliboval“) přímou lávku/podchod ze stanice do sídliště (dokud tam byla jednokolejka, tak to lidi přecházeli přes koleje – nikdo normálně pohyblivý to neobcházel), ale když se podíváte na stavbu – tak se se slibu nestavilo nic – ani základy na pozdější dodělání.
A pak se ti nahoře diví, že jim lidé nevěří
Tak jistě, mohlo to být ještě lepší, ale taky třeba dvakrát dražší…
Stojí to už tak majlant takže pak už ty hlasy „ale ještě tuhle maličkost, a tuhle..“ přestávají dávat smysl. Jak tady někdo výše udával to „tempo“ 4km za 2 roky, proč myslíte že to jde tak pomalu? Žeby to firmy rychleji nezvládly? Kdepak, rychleji bysme to nedokázali splácet, takhle se to rozloží do víc let…
Budovu zbourali, ale tu opičárnu v pozadí nechali…hnus !!!
Pozemky kolem nádraží, včetně opičárny v pozadí skoupil místní politik napojeny na ODS, viz hospodářské noviny.
A psal pan Beránek v těch Hospodářských novinách i to, že ten bývalý politik ODS koupil ten pozemek s budovou (opičárnou) od Českých drah ve zcela veřejné soutěži, protože nabídl nejvyšší cenu? Záměr prodeje pozemku je do dneška ke stažení na stránkách ČD. Takže si ho mohl koupit kdokoliv, kdo nabídl v obálkové metodě alespoň 4,4 mil. Kč a jeho nabídka byla nejvyšší. Ale chápu, že to se do toho příběhu už moc nehodí.
Tak mně spíše přijde divný že to ČD prodávali.. A nekoukam na to kolik bejvalejch politiků sedělo v dozorčí radě..
Co se proboha dělalo na čtyřkilometrovém úseku celý rok, když tam není dokončená ani elektrifikace?
K čemu – na jízdu cca 4 km? Z Prahy na naftu, na 4 km elektro a pak zase nafta? Je to připravené, až za mnoho let bude trať z Prahy celá hotova, tak snad stačí doplnit sloupy a vedení – teď by zbytečně vše muselo být udržováno bez použití.
ok, ale než bude trať do Prahy, tak už bude potřeba další reko tohohle úseku. Myslel jsem, že je to naplánovaný líp
Tak sloupy stát mohly…
Aby se zbytečně ukrajovalo ze životnosti povrchové úpravy a hyzdily okolí?
Pokud by byly betonové…
Tak jako za Rakouska-Uherska se stavělo rychleji – to jo – např. KND (Kladensko-nučická dráha): 20. října 1857 povolena stavba a 7. ledna 1858 otevřen úsek Kladno–Nučice (22,7 km) – tj. 22,7 km za 79 dní.
Doba jde dopředu a takové tempo dneska nikdo nedokáže.
Ale upřímně je třeba říci, že toho dělali hodně – dvě koleje místo jedné, nový žel. most se silničním podjezdem, několik podchodů, nová schodiště, příprava na výtahy.
Ale tempo za R-U bylo rozhodně vyšší. To je třeba přiznat
A jakou měli za R-U techniku? Lopatu, krumpáč, kolečko, koňský potah a dynamit. A co máḿe my dnes…
No, zase takové věci jako datové sítě tehdy řešit fakt nemuseli…
Bavil jsem se s jedním člověkem, který se zabývá stavbou lodí, a ten mi říkal, že postavit samotnou kocábku na stejné úrovni jako roku 1940 by zvládli raz-dva, a že skutečný žrout času jsou pak ty nové technologie, které se musí položit, vyzkoušet, nakombinovat, oddebugovat atd.
Tak hlavně svršek z roku 1850-1870 by pod lok. 742 rozlámal.
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/50156867/obr.100.jpg
To je pěkná hloupost, co jste řekl – na té trati se jezdilo až do roku 1968 a vozil se tam hlavně vápenec (do Kladna) a uhlí (obráceně) a jezdila tam třeba lokomotiva 434 a 423, často v tandemu A loko T448 na kladenském Semmeringu celkem běžně jezdila až do r. 1990 – a nevěřím, že v tomto úseku bylo jiné podloží než na zbytku trati. Na kladenském Semmeringu dokonce často jezdily v sestavě 2+2
A když byli hotoví, tak jezdili se zatížením 22 tun na nápravu a podle horních rychlostníků. Protože železnice je stejná ať je tam 30 km/h a 12 tun na nápravu nebo ne.
Tempo možná vyšší bylo o to zalostnejsi byl výsledek, trať na 40km/h bez zabezpečení….
No takto pesimisticky bych to neviděl. Zaprvé to nebyla veřejná trať – až do zrušení její podstatné části to byla trať privátní. Nikdy na ní nebyly pořízeny pořádné lokomotivy – takže i kdyby trať byla v lepším stavu, tak náklad nemá co vozit.
Zadruhé trať byla sklonově i obloukově hodně náročná – takže to také generuje omezení.
Na druhou stranu fungovala 110 let a kladenský úsek ještě o min. 20 let déle. Celou dobu bez zásadních investic – to dneska žádná trať už nedá
Byly na ní pořízeny lepší lokomotivy, běžně tam jezdily parní EP 1000 a z motorových lokomotiv tam jezdily určitě T444.1 a T435.0. Tak nepiště zbytečně nesmysly.
Tak jako když to tempo teď je asi tak 100x pomalejší.. opravdu se to celé bude svádět na technologie kolem tratí? 😀
Celé nové nádraží. Kupodivu je kilometr nádraží náročnější na stavbu než kilometr širé tratě.
Zkuste natáhnout 100 tun mědi uprostřed ghetta a nedat to pod napětí.
Pokud jde o zrušení přejezdu P25, tak ten se nachází v ulici V Kožovech, nabízí se ovšem otázka, proč nebyl zrušen rovnou…
Protože na ten podjezd nebylo stavební povolení. Takže fyzicky se to pod kolejemi udělalo – v podstatě v té době „černá stavba“. A na další pokračování se čekalo až bude – pokud vůbec bude – vydáno stavební povolení. Nebyly totiž vyřešeny pozemky. Jinak řečeno, v momentě podepsání smlouvy a prvního kopnutí neměli na všechny objekty stavební povolení.
Tento podjezd – a jeho případné nevybudování řeší přímo smlouva mezi Eurovií a SŽ v několika odstavcích. přímo je tam zmíněno, že pokud nebude včas stavební povolení, tak se budovat nebude.
P25 je ve Wolkerově ulici. V Kožovech je lesní cesta za č.p. 852.
To je tak zbesile tempo vystavby, ze se mi hlava zatocila, abysme to s tou rychlosti neprepalili….
Proč je tam někde žluté a jinde šedé kamenivo? Slouží to pro vizuální odlišení něčeho, nebo je to jen poněkud ignorantský přístup při objednávání materiálu?
🤦♂️
B je správně – absolutně ignorantský přístup v objednávání materiálu.
Mě osbně by zajímalo odkud je to hnědé kamenivo – protože stejně jako v celé nově opravené stanici Beroun, tak i tady to hnědé kamenivo prostým okem obsahuje opravdu obrovské množství železa… Proto je tak „hnědé“ = zoksidované „rezavé“
Není část třeba jenom očištěná a znovu použitá? Holt kámen v lomu časem dojde a hledat byť jen podobný je skutečně očistec. A upřímně, čemu to tady vadí?..
Taky bych tekl ze to je recyklat.
Není to recyklát, je to ze dvou různých lomů.
Ono to může být i z jednoho lomu, kde mají kámen s větším a menším obsahem železa. Také to může být kámen ze stejného lomu, ale část ležela nějakou dobu na skladě a stihla zoxidovat, zatímco zbytek byl naštípán čerstvě a ještě nezoxidoval. Ať tak či tak je to zcel jedno, neboť zhotovitel musí jednak doložit požadované vlastnosti materiálu a jednak to ocelový prach z vlaků beztak brzy celé nabarví na rezavo.
To by mě zajímalo, jak oxiduje oxid železitý, Fe2O3. Ostatní železné rudy jsou také oxidy.
Oxidovat může sice i na jiný oxid, ale hlavně rez je hydratovaná.
Možná jo ale to ty reciklované kameny nemúžou nalakovat a přebrousyt? Takhle to nevypadá vůbeč hezky.
A kdo to zaplatí? Na funkci barva nemá vliv.
Má, víte kolik kW přidají žluté blesky?!
😀
Hnědé kamění je z lomu Třebnuška, kousek od Zbiroha
Prozradím vám tajemství: Většina minerálů obsahuje kyslík, křemen a vápenec nevyjímaje.
Asi myslíte většina hornin. Minerály jsou právě např. křemen atd.
Pokud splňuje podmínky dané OTP „Kamenivo
pro kolejové lože železničních drah“ a kamenivo bylo dodáno výrobcem, který má „Osvědčení o kvalitě kameniva pro kolejové
lože”, tak je to úplně jedno, že jsou jinak barevné. Štěrk se dnes bere, kde se dá. Časem se to stejně sjednotí.
Svršek realizovalo vícero firem, každá s vlastním dodavatelem nebo požadavky.
Svršek dělala jedna firma. Na barvu to nejezdí a za pár let to bude vypadat stejně.
Ona je někde předepsaná barva drážního štěrku?
Hned zítra to navrhnu. 😀
Inu, u povrchové úpravy čehokoli jiného se barva předepisuje. I tam kde na konkrétní barvě nezáleží, ale vypadalo by blbě, kdyby to bylo náhodně zkombinované.Nejspíš po smutných zkušenostech s dodavateli, kterým taky bylo šumák, jaký materiál.byl zrovna skladem, a vymlouvali se na to, že jim to nikdo nenařídil. Dlažba, obkladačky, omítky, nátěry. Tak proč ne štěrk? Taky je to povrchová úprava.
Myslíte něco jako barva cementobetonového povrchu dálnice že se řeší hlavně jaký bude mít odstín?? Versus třeba asfaltový kryt úseků na mostech?
Tak to bych řešil až jako tu úplně poslední věc když už nebude do čeho jiného „píchnout“…
Manažeři SŽ se chytnou. Další lehce vydělané penízky 😀
Že se tu do všeho kecá, protože každý rozumí všemu a umí to líp, to je tu standard. Ale tohle už je fakt úchylný. 🤦♂️
Za chvilku nebude žádné a bude klid. 😀
Vysvětlení jednoduché. Že to tak bude se vědělo na začátku a taky se vědělo, že to bude vypadat komicky. Je to proto, že část dělala jedna firma, a tu druhou jiná subdodavatelská firma a každá z nich má nasmlouvany jiný kamenolom…..
Máte ale problémy. Ten barevný kontrast jistě brzy dostane památkovou ochranu.
Stěny podchodu v Kladně vypadají, v porovnání s nedávno otevřeným Vsetínem, mnohem lépe.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_7157.jpeg
Na Vsetítě to umyli, tak to už není škaredě potečené cementovým mlékem. Ale křivé je to příšerně. Holt se ušetřilo na pronájmu svorek bednících prvků.
A rovněž na Kladně není pohledový beton, ale obklad s dezénem betonu 😀
Já mám asi jiný vkus, soudě podle toho, že jsem ohodnotil kladenský podchod ve srovnání se Vsetínem, jako pohledově hezčí a dostal jsem za to prozatím 14 mínusů.
Místní klientele se zřejmě víc líbí ten Vsetín, na který jsem dal link.
A ty se divíš, Karl?? Vždyť místní diskutující jsou samej „stavař a designér“…
Stejně jako je to tu samej „geolog a odborník na štěrk“ protože na otázku odkud je to hnědý kamení s opravdu viditelně velkým obsahem železa jsem taky dostal 26 mínusů…