Projekt modernizace železnice Praha – letiště – Kladno pokročil. Na trať do Ostrovce se vrací vlaky
Nově otevírané nástupiště ve stanici Kladno. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný![Nově otevírané nástupiště ve stanici Kladno. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/20240731_115552-scaled.jpg)
![Nově otevírané nástupiště ve stanici Kladno. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/20240731_115552-scaled.jpg)
Nové nástupiště i podchod. SŽ obnovuje provoz mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec.
Budovu zbourali, ale tu opičárnu v pozadí nechali…hnus !!!
Co se proboha dělalo na čtyřkilometrovém úseku celý rok, když tam není dokončená ani elektrifikace?
K čemu – na jízdu cca 4 km? Z Prahy na naftu, na 4 km elektro a pak zase nafta? Je to připravené, až za mnoho let bude trať z Prahy celá hotova, tak snad stačí doplnit sloupy a vedení – teď by zbytečně vše muselo být udržováno bez použití.
ok, ale než bude trať do Prahy, tak už bude potřeba další reko tohohle úseku. Myslel jsem, že je to naplánovaný líp
Tak jako za Rakouska-Uherska se stavělo rychleji – to jo – např. KND (Kladensko-nučická dráha): 20. října 1857 povolena stavba a 7. ledna 1858 otevřen úsek Kladno–Nučice (22,7 km) – tj. 22,7 km za 79 dní.
Doba jde dopředu a takové tempo dneska nikdo nedokáže.
Ale upřímně je třeba říci, že toho dělali hodně – dvě koleje místo jedné, nový žel. most se silničním podjezdem, několik podchodů, nová schodiště, příprava na výtahy.
Ale tempo za R-U bylo rozhodně vyšší. To je třeba přiznat
Pokud jde o zrušení přejezdu P25, tak ten se nachází v ulici V Kožovech, nabízí se ovšem otázka, proč nebyl zrušen rovnou…
Protože na ten podjezd nebylo stavební povolení. Takže fyzicky se to pod kolejemi udělalo – v podstatě v té době „černá stavba“. A na další pokračování se čekalo až bude – pokud vůbec bude – vydáno stavební povolení. Nebyly totiž vyřešeny pozemky. Jinak řečeno, v momentě podepsání smlouvy a prvního kopnutí neměli na všechny objekty stavební povolení.
Tento podjezd – a jeho případné nevybudování řeší přímo smlouva mezi Eurovií a SŽ v několika odstavcích. přímo je tam zmíněno, že pokud nebude včas stavební povolení, tak se budovat nebude.
To je tak zbesile tempo vystavby, ze se mi hlava zatocila, abysme to s tou rychlosti neprepalili….
Proč je tam někde žluté a jinde šedé kamenivo? Slouží to pro vizuální odlišení něčeho, nebo je to jen poněkud ignorantský přístup při objednávání materiálu?
🤦♂️
B je správně – absolutně ignorantský přístup v objednávání materiálu.
Mě osbně by zajímalo odkud je to hnědé kamenivo – protože stejně jako v celé nově opravené stanici Beroun, tak i tady to hnědé kamenivo prostým okem obsahuje opravdu obrovské množství železa… Proto je tak „hnědé“ = zoksidované „rezavé“
Není část třeba jenom očištěná a znovu použitá? Holt kámen v lomu časem dojde a hledat byť jen podobný je skutečně očistec. A upřímně, čemu to tady vadí?..
Taky bych tekl ze to je recyklat.
Možná jo ale to ty reciklované kameny nemúžou nalakovat a přebrousyt? Takhle to nevypadá vůbeč hezky.
Pokud splňuje podmínky dané OTP „Kamenivo
pro kolejové lože železničních drah“ a kamenivo bylo dodáno výrobcem, který má „Osvědčení o kvalitě kameniva pro kolejové
lože”, tak je to úplně jedno, že jsou jinak barevné. Štěrk se dnes bere, kde se dá. Časem se to stejně sjednotí.
Svršek realizovalo vícero firem, každá s vlastním dodavatelem nebo požadavky.
Ona je někde předepsaná barva drážního štěrku?
Stěny podchodu v Kladně vypadají, v porovnání s nedávno otevřeným Vsetínem, mnohem lépe.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_7157.jpeg