Do Vodičkovy nejezdily tramvaje, chyběly obousměrné vozy. Jinde přitom byly zbytečně, namítají cestující

Rekonstrukce tramvajové trati ve Vodičkově ulici. Foto: DPPRekonstrukce tramvajové trati ve Vodičkově ulici. Foto: DPP

DPP připouští operativní nedostatek vozů. Dohodl však mechanismus jejich přesunu mezi vozovnami.

V rámci informací o mimořádnostech provozu se ve středu na webu pražského dopravního podniku objevila informace, že během ranní špičky nebudou zajíždět tramvaje linky 39 do kusého úseku tratě Lazarská – Vodičkova.

Kvůli zahájené rekonstrukci Václavského náměstí je trať přetínající ho v půli mimo provoz a budují se zde budoucí výhybky pro odbočení tramvají směrem k Vinohradské.

Výluka metra, odklony tramvají, delší intervaly. S prázdninami startuje v Praze řada uzavírek

Linka 39 tak končí v zastávce Vodičkova, odkud pak tramvaje pokračují zpět úvratí prostřednictvím kolejového přejezdu. V polovině července budou stejným způsobem zajíždět tramvaje k Václavskému náměstí i z druhé strany, provizorní zastávka ve směru od Senovážného náměstí bude umístěna před hlavní poštou.

Jenže pro tento typ provozu během výluk jsou potřeba obousměrné tramvaje. Těch má DPP omezené množství, jde o modernizovaný ale přesto již zastaralý typ KT8D5 z ČKD.

Neplánovaně musely být už od letošního ledna nasazeny třeba na Libeňský most, kde budou v provozu až do zahájení stavby jeho tvarové repliky.

A právě kvůli nedostatku tramvají musel být podle webu DPP ranní provoz mezi Lazarskou a Vodičkovou odřeknut.

Rekonstrukce tramvajové trati na Václavském náměstí. Foto: DPPRekonstrukce tramvajové trati ve Vodičkově ulici. Foto: DPPRekonstrukce tramvajové trati na Václavském náměstí. Foto: DPP

Podle dopravního podniku to ve skutečnosti bylo jinak. „Není pravdou, že by na lince č. 39 nejezdily obousměrné tramvaje. Chyběla tam jen jedna ze sedmi kusů, a jen v dopolední části dělené směny,” uvedla mluvčí DPP Aneta Řehková.

Chybějící pořadí číslo 7 měla podle ní zajistit vozovna Pankrác, ale místo vozu KT8 byl vypraven vůz 15T.

Někteří cestující si však na tramvajových diskuzních fórech všimli, že ve stejné době byly obousměrné tramvaje nasazeny na linky 6 a 19, kde přitom jejich obousměrnost není potřeba.

Lze potvrdit, že vozovna Hloubětín dnes vypravila 4 obousměrné vozy na linky, kde být nemusely. Byl proto dohodnut mechanismus přesunu vozů v případě jejich operativního nedostatku v jedné vozovně,“ vysvětluje mluvčí.

Nové nebudou, ubude úvratí

V souvislosti s tím se opět nabízí otázka, zda má DPP těchto tramvají dostatek a zda by neměl pomalu myslet na jejich generační obměnu vzhledem k tomu, že uzavírek a rekonstrukcí tratí pravděpodobně ubývat nebude.

S nákupem dalších obousměrných vozů aktuálně nepočítáme, neboť děláme vše pro redukci úvratí v Praze,“ řekla Řehková.

V Praze vyjela poprvé modernizovaná tramvaj koupená z Miškolce, úpravy nabraly zpoždění

Výjimkou je dokončování „akce Miškolc“, během které se vyřazované tramvaje KT8D5 nakupují z tohoto maďarského města a míří na rekonstrukci spojenou s vložením nízkopodlažního prostředního článku.

Dopravní podnik musí nyní řešit napnuté počty vozidel zejména co se týče autobusů. Téměř stovka nejnovějších vozů Iveco Streetway totiž ode dneška nesmí do provozu s cestujícími kvůli únikům paliva.

DPP odstavuje všechny nové autobusy Iveco Streetway. Uniká z nich palivo, výrobce nestíhá dodávky

Tagy KT8N mimořádnosti
73 komentářů