Do Vodičkovy nejezdily tramvaje, chyběly obousměrné vozy. Jinde přitom byly zbytečně, namítají cestující
Rekonstrukce tramvajové trati ve Vodičkově ulici. Foto: DPP
DPP připouští operativní nedostatek vozů. Dohodl však mechanismus jejich přesunu mezi vozovnami.
Šlo o jeden spoj, který reálně vynechal jednu zastávku, takže celkem běžný výpadek a i tady se z toho dělá drama ?
Od OMG se podobný faux pas očekávají, ale zdopravy by se k nim snad uchylovat nemusel.
Tak tomu se říká mnoho povyku pro nic, kdy to někdo hodí na sociální sítě fotku, chytne se toho největší odpůrce kačen OMH a udělá aféru z toho, že 3 spoje linky 39 v jeden den mezi 6:00 – 9:30 nedojely do Vodičkovy. Ten spoj 10 minut před tím tam dojel, spoj za deset minut také. Je to stejná situace, jako když vypadne garantovaný nízkopodlažní spoj nebo místo kloubového autobusu protočí pár spojů standardní bus ze zálohy. Máme v Praze jednu z nejlepších MHD v Evropě. Máme jí také neuvěřitelně levnou. Praha potřebuje nové nízkopodlažní tramvaje, které nahradí soupravy 2xT3.… Číst vice »
Otázkou je, zda ji chceme mít pro místní až takto levnou anebo kvalitní. Opakovat, že „je nejlepší“, někdy nestačí. Jo, 20min. díra může vzniknout i jinou mimořádností a nedělal bych z toho asi až takovou vědu. Jiná věc je, zda šlo zařídit vyčlenění více KT8 jako rezervy na potřebné linky, nebo pořídit obousměrné verze dříve než „někdy za 10 let“. Jejich kapacita je sice omezena při stejné délce druhou kabinou, zase se ale více lidí vejde na stání k „protisměrným“ dveřím, než by si jich do stejného prostoru sedlo (pomíjím „zvyk“ dnešních Pražanů obsadit právě ty dveře namísto postoupení dále… Číst vice »
Ano, měla by být dražší, protože poměr tržby vs. peníze od města je neudržitelný. Ale o tom rozhoduje politická reprezentace města, která na druhou stranu nemůže navýšit rozpočet DPP, protože by musela v rozpočtu Prahy škrtat někde jinde.
Stala se chyba, tak předpokládám, že teď se na to DPP připraví, aby se to neopakovalo.
Obousměrné verze se určitě jednou pořídí, ale co je prioritou? Kachny jsou částečně nízkopodlažní. 2xT3 nízkopodlažní nejsou. Větší přínos pro cestující tedy bude vyměnit 2xT3 než teď měnit KT8.
Ostatně těch Kačen je/bude přes 60, to je kolem 5 miliard.
Tady bych nekritizoval ani tak počet nových vozidel, ale zpusob uvažování, kdy jsou jednotlivé vozovny samostatně vesmíry. Stejně jako o víkendu v některých vozovnách nové 15T stojí a jiné vypravují 2xT3, zatímco u busů se umělo nizkopodlahy rozmísťovat rovnoměrně a vysoké jezdily v závěru téměř jen ve špičkách.
Dnes (11.7.) 10,42 hod., Karlovo náměstí. Kačeny projely kolem mě jako linky 6 a16. Takže dnes jich je dost?
Ano, je jich dost, pozorně si přečti článek 🙃
Nové obousměrné vozy nebudou, ubude úvratí. A když budou výluky a rekonstrukce? V Plzni to mají zmáknuté lépe, tam obousměrné nakupují.
Tak to bude stejně jako před pár lety, jen těch kačen bude o ty miškovecké víc. Teď jsou navíc dlouhodobé úvratě v Libuši a na Libeňském mostě.
Sháním použité kalhotky. karlosz.kucera@gmail.com
V posledních letech je v již poměrně obvyklých 30+ tahle odporná tramvaj oproti 14T i 15T vyloženě zlatá, protože je na rozdíl od těch dvou hnusů větratelná.
Přesedačkovaná 14T, kde člověk pomalu nemá, kam si mimo dveře stoupnout, a ještě to háže v obloucích, protože nevhodné podvozky? No…
Snad se tak moc nestalo, vždyť tramvaj jezdí pár metrů vedle – Spálenou na Národní k Máji. To je takový problém těch pár kroků dojít pěšky nebo už jsme tak líní?
Vozickar taky tech par „kroku“ „dojde“?
Problém je, že obousměrné tramvaje nejsou bezbariérové a je v nich tak málo místa, že se tam vozíčkář těžko dostane, pro něj je jednodušší ten kousek dojet po chodníku.
Jak to, že nejsou? Vždyť mají nízkopodlažní prostřední článek
Ne, ten těch pár otočení kolama dojede.
Vozíčkář s motorem v pohodě, ale co starší lidé o holích, když si při čekání na zpožděný spoj kolikrát ani nemají kam sednout… Jako jo, mimořádnosti se stávají, já jen k té argumentaci. Plus tedy ty chodníky zrovna tím směrem nic moc – úzké, se značkami pro auta…
Ještě si myslím, že jsme potkal obousměrný vůz na 16.
Je to o nasazení. Když je potřeba minimalizovat, tak Libuš-Vodičkova, Libeň-Jindřišská a proč se ten pahýl nad metrem na Pankráci obsluhuje dlouhou linkou nechápu od začátku…
Ten pahýl nad metrem na Pankráci se momentálně obsluhuje bagry, ten opravdu nedostatek obousměrných tramvají nezpůsobuje.
Praha před časem koupila budovu pošty na Pankráci. Vedle pošty je jedno ze stavenišť metra (bavím se stále o prostoru za křižovatkou směr Budějovická). Nebylo by by moudré přes tu křižovatku dát dvě koleje a pokračovat kousíček směr Budějovická jako kusé koleje, na tom pozemku vedle pošty vybudovat kolejový trojúhelník (pro minimální prostorou náročnost), aby se tam mohla souprava otočit a nebýt zde odkázaný jen na obousměrné soupravy?
Obávám se, že metro D bude postaveno dříve než by se to stavebně projednalo. Zatím se Praha pod 10 let o záměru nedostala, vše co se staví jsou záměry z historie a jen díky specializovanému oddělení DP, které pro naplnění všech požadavků tvoří tuny a tuny papírů se něco děje.
Vybudovat v tomto místě obratiště (trojúhelník) je v plánu (i když trochu jinak, než popisujete). Akorát že Praha 4 vytrvale tramvaje blokuje, takže se to nestihlo. A teď má přednost výstavba metra a zkapacitnění tramvajové zastávky Pankrác, aby mohla tramvaj sloužit jako náhradní doprava za metro, až bude stanice Pankrác C zavřena a bude se projíždět.
Tak to je fajn. Co se tyka tragickeho pristupu P4 k doprave. Oni na veci porad koukaji soucasnyma ocima, nemaji moc predstavivost, jak to bude vypadat za 10-20 let. Takze vsechno pozde a jeste se divi, ze se jim sejde vice veci dohromady. Uz to davno melo byt hotove. Ale o moc lepsi to neni ani P12, treba Komorany ted to jasne ukazuji, byla spousta casu dodelat kapacitnejsi silnici i tramvaj, ale jak se nedelalo nic, developeri mezitim realizuji sve projekty a ted je jakykoliv zasah do komunikaci velmi bolestivy. Minimalne tyhle dve MC dopravu hodne zanedbaly.
Zastávka Vodičkova je v docházkové vzdálenosti od metra B, A, i od nové zastávky Lazarská. Náhradní doprava mi kvůli té jedné zastávce připadá zbytečná.
Neporovnávejte to se zastávkou, ale s okolím, co obsluhuje.
A co obsluhuje? Školu, která má teď prázdniny a polikliniku, ke které je to od metra z Václavského náměstí stejně daleko, jako od zastávky Vodičkova. Ostatní jsou turistické cíle.
Takže jste na to nakonec přeci jen kápnul. 🙂
Ano, to je správně, ale arghument musí mít i správné zdůvodnění.
Pak jste ještě zapomněl, že teď obsluhuje i celou dolní část Václavského náměstí a Jindřišskou. Tam všude je to z Vodičkovy blíž, než z Lazarské. A že tam jezdí metro? Pražské metro je na jízdu mezi dvěma sousedními stanicemi hodně neefektivní. Než se z Lazarské dostanete dolů do metra a na Můstku zase nahoru na Václavák, budete z Vodičkovy dávno v cíli své cesty.
A aby se dostali dále k Václavskému náměstí, přestoupí si nejlépe na jednu stanici do metra. 🙂 (Z Lazarské jen málo kapacitním výtahem.)
Ono by to šlo vyřešit i jinak, ovšem za cenu dočasného překopání linek. Úvraťové linky se dají zkrátit, byť za využití blokové smyčky na druhém konci, nebo udělat výlukovou linku s oběma úvraťovými konečnými. Vyzkoušeno v Brně.
Proto taky na Libeňský most jezdí zrovna 27.
Problém v Praze nikdy nebyl fyzický nedostatek kačen, spíš blbá operativa – tedy že kachny jezdí tam, kde nemusí, a pak chybí jinde. Plus tedy měly problémy na barrandovské trati, takže tam se to muselo uměle típnout.
Vědělo se, že při sjíždění do Hlubočep hřejou. Ale nečekalo se, že tolik – tak se to riskovalo kvůli úvrati v Holyni.
Mě tedy fascinuje, že (přeneseně), z našich daní špičkově placený Top management DPP, nemá takovéto věci podchycené. Nechápu.
Top management? Přijde takový špičkově placený top manažer DPP do luxusní zasedačky na jednání a zvolá „Teď chci vidět tu prezentaci, která vozovna má zítra dopoledne pokrytá která dělená pořadí!“
Twixi, to tak ve slušných firmách bývá, že odpovídá za problémy Top management. Podle Vás by nikdy neměl odstupovat politik, pokud za problém nemůže přímo on. Hezký večer
Manažerská zodpovědnost je v Čechách nadávka.. To naše pravice nepěstuje…
Odpovídá, ale to že zůstává ve funkci ačkoliv se něco dlouhodobě nedaří, je také běžné.
V Brně je jich dostatek na všechny potřebné linky.Holt společnist Bém a Hřib jsou jedničky.
Neni to tak davno, co byly nektere spoje linky 4 zkracena na Mosteckou – kvuli nedostatku obousmernych vozidel a soubehu vice vyluk.
To se mi snad zdá! Takže DPP až dodnes neměl mechanismus přesunu tramvají, kam je to potřeba??? To si dělají PRavou DEmokratickou Legraci???
Vůbec příděl vozů do vozoven a na linky je v DP dost kostrbatý a nepružný. I proto se stále v provozu objevuje dvě a více vysokopodlažních pořadí za sebou i když podle počtu nízkopodlažních vozů by se tak už roky nemuselo vůbec dít. Ale to by musel někdo chtít plánovat výpravu pořadí a lepší přerozdělení vozů. Konkrétně ohledně KT8D5 nějaký mechanismus byl, ale s malou rezervou na Pankráci, takže když došla záloha, tak museli vypravit 15T. Přičemž jak bylo řečeno v článku, dnes odpoledne jelo 7-8* kačen na linkách 6, 16 a 19, kde by vůbec nemusely být nasazovány a… Číst vice »
Jeden jediný spoj a vy z toho uděláte drama…
Prostě mimořádně vypadl jeden vůz a naneštěstí i záloha, tak byl vypraven vůz, který vynechal jednu jedinou zastávku.
Nerozumím strategii smyček. O kolik je obousměrná souprava dražší, že ji DPP nechce? V kapacitě předpokládám být problém nemusí.
Tak můžeme se podívat do Bratislavy. Tam se kupovaly 29T a 30T, rozdíl si Škodovka nacenila dle webu imhd.sk na 170000 EUR. Ale je to jeden příklad a škodovácké ceny…
170000 EUR mi na dobu provozu a celkovou cenu tram nepřijde tolik. O kolik se zhorší kvalita salónu nevím. Nicméně určitě by se daly obousměrné tram dávat na méně vytížené linky, kratší pořadí apod. Na kratších pořadích by se i ušetřily km.
V kapacitě rozdíl je – druhá kabina. Dále jisté limity v řešení interiéru z důvodu vyššího počtu dveří (ale to záleží i od strategie dopravce – kolik % lidí chce vozit na stojáka).
Musím říct, že tolik neoblíbená 45T je u mě právě pro velkorysý prostor na stání díky dveřích na obou stranách plus prostoru pro kočárek oblíbená. V Kačeně se nedá rozumně stát v krajních vozech.
Tak člověk může slézt po schůdkách a zase pak vylézt. Pořád je tam více prostoru proti dveřím, než kdyby tam byla sedadla, ještě k tomu ve dvojicích.
Dražší určitě je (dva sběrače, většinou, dvě kabiny, dvojnásobek dveří) a kapacita k sezení je menší (kvůli dvojnásobku dveří). Tedy nevýhody to rozhodně má.
A jsou nutné dva sběrače? (Napadá mě akorát aby se řidičům lépe projížděly sekce, je tam ještě jiný důvod? Případně, dalo by se to naučit se sběračem cca uprostřed?)
Na křižovatkách s preferencí jsou detektory průjezdu pantografu, pro ideální fungování je nejlepší, když mají všechny tramvaje sběrač ve stejné vzdálenosti od čela.
A proto X-C jezdí půlku směny na zadní sběrač…
Jednou jsem dokonce viděl kačenu s oběma sběrači nahoře.
XC je mimořádka s krátkou trasou a minimem křižovatek.
Zkus lepší argument…
Kapacita k sezení je sice pěkná věc, ale když pak nastupujete do spoje, kde všichni stojí ve dveřích, protože „si přece nebudou na tu chvíli sedat, ani lézt dále do uličky“, méně sedadel může být i výhodou (u tupého stáda rozhodně). Záleží na požadované kapacitě a frekvenci.
Nejde o to, že by obousměrné vozy nechtěl DPP, to je politické rozhodnutí. Cestující rádi sedí, jenže dveře na obou stranách znamenají míň židlí.
Rádi lidé sedí v Kačeně? To bych neřekl.
Radši než stát s tím jak to cuká.
I kdyby necukalo, proč si tam nesednout? Výjimku tvoří ke stěnám přechodu obrácené židle v prostředním článku; tam leda, když je venku tma a/nebo dám průchod čtení si. 🙂
To je celkem logický důsledek toho, že každá vozovna (u autobusů garáž) v DPP funguje tak trochu jako stát ve státě. To, že jedné vozovně dojdou kloubové tramvaje, a operativně se nepovedlo dispečersky domluvit výpomoc z jiné vozovny, je trochu faux pas.
Coby laik / kaštan jsem nějak automaticky předpokládal, že DPP má dispečink. Jeden dispečink.
Takže každá vozovna má dispečink vlastní?
Ne, opravdu nemá, Aaabbb plácá nesmysly a vyjadřuje se k věcem, o kterých nic neví. Vozy se mezi vozovnami přesouvají každou chvíli a vozovny si běžně vzájemně hradí pořadí při mimořádnostech, dokud si náhradní vlak nevypraví ta daná vozovna sama. Dnes ráno například na lince 18 krátce působila strašnická souprava 8284+8384 jako náhrada za vokovické 15T po nehodě. A to nabourané vokovické pořadí byl vůz 9254, který je zase kmenově pankrácký.
Dispečeři sedí v jedné kanceláři. Busáci aspoň maj – v garáži jeden výpravčí. Na dispečinku jeden dispečer na dvě garáže. A jeden šéf busových dispečerů. Nad ním dispečink ropidu.
Pozor, mezi autobusovým dispečinkem DPP a dispečinkem ropidu je ještě dispečink generálního ředitelství DPP. Ovšem plánování práce výpraven není záležitostí dispečinku.
Plánování ne, ale řešení když se to zvorá. Treba garáž A nemá dost aut(řidičů) aby vypravila vše, garáž B vypravila i operativní zálohu. – pokud pro OZ není duležitější práce, může hradit pravidla.
Představte si, že každá vozovna a garáž má vlastní výpravnu. Provozní dispečink má na starosti primárně řízení provozu, nikoliv vypravování. Ale pozor, na železnici to mají naopak: tam „vypravování“ říkají řízení provozu.
„Neplánovaně musely být už od letošního ledna nasazeny třeba na Libeňský most“
To se očekávat dalo, že někdy se čeká jeho rekonstrukce, než bude dostavěný zbytek, který by tramvajím ulevil (např. Nové dvory). Jenom asi lidem z P7/8 připadala X25 moc dlouhá, tam skutečně byly nasazeny tramvaje kvůli jejich požadavkům.
On se ale opravdu neplánovaně zavřel dřív. Rekonstrukce očekávaná byla, ale ne od ledna.
Podle mě původní plán byl jezdit přes most až do celkové uzavírky, takže by něco jezdilo maximálně na Maniny, tedy o jednu zastávku míň. Druhá věc je, že dílnám jde rekonstrukce a zprovoznění KT8D5 (a T3R.PLF) extrémně pomalu. Ještě se čeká na 6 vozů.
Ne tak úplně, před výlukou Duk. hrdinů by to sice šlo udělat tak, že by se v Dělnické měnila 27/34 (čímž ale neřešíte počet KT8, protože na 27 být musí), ale v současnosti to takto řešitelné není a na Výstaviště se už další linka nevejde. Jinak nechápu, proč ohli 12 z Výstaviště do Vysočan a do Vysočan neposlali 25, která tam „patří“. Nějaký šotouš si potřeboval vyfotit 12 v Karlíně a Vysočanech ??? Končit v jedné úvrati 2 linky současně je taky problém, předminulý týden se zpozdila 27, takže před ní najela 34, na Libeňáku pak stála 27 u odjezd.… Číst vice »
Kaliforňan se dá dát tak, aby se mezi něj a terč vešly dva vozy. 😀 a pak je možné předjíždět.