Nový vlak pro PID dorazil na testy. Od prosince s ním spojí RegioJet Prahu s Úvaly
Nové jednotky míří na dvě linky v rámci PID.
Do Česka poprvé dorazila třídílná jednotka PESA Elf.eu pro provoz v Pražské integrované dopravě (PID). Provozovat ji bude společnost RegioJet, která vyhrála zakázku na provoz dvou městských linek na patnáct let.
Hodnota kontraktu s Prahou (a nově také Středočeským krajem) je 2,484 miliardy korun. RegioJet objednal celkem sedm jednotek, které mají vyjet v prosinci letošního roku, zaplatí za ně přes miliardu korun. Na okruhu Zkušebního centra Velim Výzkumného Ústavu Železničního nyní jednotku čeká série testů a zkoušek nutných pro schválení k provozu. „Věříme, že do prosince stihneme jednotky dodat,“ řekl zástupce Pesy v Česku Miroslav Kupec.
Nové jednotky vychází z vozidel pro RegioJet v Ústeckém kraji. Jezdit budou v barevném schématu Pražské integrované dopravy. Půjde o třetí nový vlak, který červenošedé schéma bude mít: aktuálně již v tomto nátěru jezdí jednotky RegioFox a RegioPanter dopravce České dráhy.
Jde o dvousystémové jednotky vybavené ETCS s kapacitou 240 míst, jsou nízkopodlažní a klimatizované.
Podepsáno: RegioJet má už jistou smlouvu s Prahou na provoz městských vlaků
Jezdit budou na linkách S49 Roztoky u Prahy – Praha-Hostivař, kde dosud jezdí Arriva, a na nové lince S61. Ta původně měla spojovat Vršovice s Běchovicemi přes Malešice. Protože ale městské části na trati nevybudovaly plánované zastávky, dočasně bude jezdit zatím z pražského hlavního nádraží až do Úval.
Nová pražská linka S61 bude jezdit odklonem po koridoru až do Úval. Chybí zastávky
Zavedení nových osobních vlaků výrazně zhustí provoz na koridoru, kterému zejména v oblasti Prahy-Libně hrozí přetížení dráhy.
Přetížená dráha. Správa železnic hrozí škrty, zpomalováním či spojováním vlaků