Nový vlak pro PID dorazil na testy. Od prosince s ním spojí RegioJet Prahu s Úvaly
Jednotka PESA Elf.eu pro provoz v Pražské integrované dopravě. Foto: VUZ
Nové jednotky míří na dvě linky v rámci PID.
Nové jednotky míří na dvě linky v rámci PID.
Myslim, ze vse je lepsi nez 849, cuchat naftu neni uplne idealni, at uz na nastupisti, tak ve voze s otevrenymi okynky… neklimatizovane, takze v lete peklo a barierove… Ja vubec nechapu, proc si Praha nevynutila aspon desira…
Ale spojeni mezi Vysocany a Hostivari je to paradni…
A autobus až z Újezdu.
Dyť přece dostanou novou dálnici, na co VHD?
Otázka jestli na danou linku nejsou moc krátké. Chápu, že jde o posilu ČD, které zajíždějí dále.. ale RegioJetu bude brzy tento úsek trati krátký
Vzhledem k tomu, že schválení řady trvá cca osm měsíců a máme červenec, tak pokud budou jezdit od prosince ve zkušebním provozu s cestujícími bude to téměř zázrak. Pokud nedošlo k nějakému předschválení již dříve v souvislosti s řadou 654.
Případně si na pár měsíců užijeme 628, jako v ÚK 😀
To půjde těžko, protože Regiojet má funkční cca 2 jednotky 628, které občas využívá v Ústeckém kraji, když je výluka napětí apod. Jinak něco ma rozebrané v Ústí a Teplicích a zbytek prodal.
Technická otázka: kolik má ta třívozová jednotka pro příměstský provoz nástupních dveří? Jenom jedny v každém voze? Z obrázku jsem to nevykoukal. A sedačka strojvedoucího je také mimo osu jaku u RJÚK? Kdo ví díky
Prostřední vůz má dvoje dveře. Toto téma je již níže několikrát otevřeno 🙂
Díky za info, doroluji dolu
To nikdo neví, protože v inovativním designu PIDu jsou dveře jako nedůležitý prvek vozidla prakticky neviditelné 🙂
To bude žrádlózní, až se něco mezi Libní a Úvaly podělá a provoz se zastaví. Buď se bude čekat, až to „přejde“ bez opatření, nebo bude pokus organizovat NAD. Vůbec bych se nedivil, kdyby řidiči linkových autobusů poslali své dispečery s takovým nápadem někam. Na obou místech na.rané davy lidí, informovanost prachbídná a oni na místě v roli fackovacích panáků na které by pršely tisíce otázek.
Jakože řidič jezdící v PID pošle dispečera PID někam, protože Jančura a tak NAD nebude, ani kdyby se na velíně stavěli na hlavu, protože … bagr?
Takhle to vůbec nefunguje. Jančuru do toho vůbec netahejte, protože když se něco podělá, tak stojí všichni bez vyjímky.
A nebylo by lepší to dát na R23? Vím v tomhle státě by to bylo administrativně přímo nepřekonatelný problém, ale když už řešíme Nerudovskou otázku ,,Kam s ním´´ takže to nikoho nenapadlo
Neřešíme Nerudovskou otázku. Ty jednotky mají svoje působiště dané (i když se třeba v čase ta trasa bude částečně modifikovat).
Ta linka nejenže zpomalí vlaky na koridoru Praha – Kolín ale zároveň značně eliminuje možnost průjezdu čehokoli v úseku Libeň – Malešice
V úseku Libeň-Malešice už ta jedna linka jezdí dlouho, jezdí tam Arriva s dieselem. Druhá linka tam jezdit nebude.
Lukyne. Nejdříve si nastuduj nebo se běž podívat jak vypadá kolejiště v Libni. Konkrétně jak je zapojena trať z Malešic do Libně a pak začni tady diskutovat. Zdá se že jsi zvolil přesně opačný způsob. Komentovat aniž bys znal problematiku.
Jo, je to tam pro tuhle linku blbe. To nic nemeni na tom, ze Lukyn ma pravdu a ta linka uz tam takto par let jezdi…
Nejspíš mluvíme každý o něčem jiném. Já hovořím o nové městské lince Praha hl.n – Úvaly
Akorát že dokud bude Praha 9 blokovat přesmyk, tak každý náklad musí v Libni koridor překřížit. Pokud začne v úseku Libeň – Běchovice jezdit další pravidelný osobák, tak zase ubyde těch pár časů, kdy může náklad z Libně do Malešic odjet.
Jestli ona nepřišla doba, kdy bude potřebné v denní době s náklady od Benešova na Kralupy jezdit přes Prahu hlavní nádraží. Tam konflikty kromě Balabenky ve směru do Holešovic nejsou…
Jsou tam velké konflikty. Staniční koleje např ve Vršovicích jsou 350 m. Nákladní vlaky běžně 670 m. Navíc úsek Praha hl.n -Vršovice je za hranicí kapacity. Proto tam taky nebude jezdit ta nová městská linka
Ale nejsou. Petr Šimral má pravdu. A ta linka není z Vršovic jen proto, že by Ropid musel platit o soupravu víc kvůli oběhu.
Jen taková myšlenka, možná úplně blbá:
Neměl by to náklad lepší, kdyby jel přes 231?
I když teď se dělá přeložka mezi Mstěticema a Čelákovicema, takže to je takové všelijaké… A když skončí výluka, tak už tam bude ve špičce Os co 15 minut + co hodinu Hradečan/Krakonoš… Ale zas je to delší než přes Brod… Ale je to fakt spíš jen taková šoto-lajtská poznámka – je možné že to z toho či onoho důvodu absolutně nedává smysl…
Co se tyce problemu malesic a nakladu, tak co jsem pochopil, drive si naklad dojel vyckat na volno az k byv. hloubetinskemu nadrazi, coz pri zrizeni linky S49 neni mozne a musi cekat uz na malesickem nadrazi (jedna kolej)… Pri intervalu linky S49, ktery je v soucasnosti 60min. ve spickach 30min. je obtizne. Navic tim obsadi kolej v Malesicich… Problem tedy neni samotna linka, ale chybejici druha kolej Malesice-Hloubetin. Nova linka na pretizenem koridoru je problem jiny, ktery ale ovlivni temer vse, jak koridor, tak trat do Malesic. Coz ovlivni i ty nakladni vlaky jak pisete. Presmyk je nutny a… Číst vice »
👍
Vlak (Holešovice/Vysočany) – Libeň – Malešice musí křížit trasu vlakům Libeň – Běchovice. Než začala pravidelně jezdit S49 (s41) tak nákladní vlaky od Malešic vyčkávaly i hodinu na vjezd do Libně.
Zato po zavedení této nesmyslné linky v úseku Libeň – Hostivař se to prudce zlepšilo, že jo? 😁 A pro velký úspěch to křížení vlaků na východním zhlaví pro jistotu zabijeme ještě S61…..👍
Tam nejde o osobní, ale nákladní dopravu, pro kterou je tohle nejdůležitější úsek v zemi
Panebože….
Pokud se to někomu nelíbí, může si stěžovat. Na lampárně. Pokud ještě někde nějaká zbyla.
Sám sebe níže ještě doplním a trošku se rozepíšu: Zase až tak zbytečná ta linka asi nebude. Určitě to mnoho lidí využije. Jenže kapacita té trati je už teď na hraně. Ale stejně tam ty vlaky navíc dají! A kdo to odmaká a bude odpovědný, když to nebude vycházet a vlaky budou jezdit zpožděné? Ano, budou to zaměstnanci řízení provozu. Nějaký šáša to namaluje a tam mu to vyjde, jenže reálný provoz už nezohlední. Že už TEĎ jede nějaký vlak +5 min. a tím naruší jízdu dalším deseti vlakům to nikoho nezajímá. Teda pardon, zajímá to někoho a ten někdo… Číst vice »
Asi jste unikát. Něco o té práci a současném (dokonalém) dopravním předpisu vím. Jestli to vyjede v plánované trase, tak přeji obsluze kolejí na Balabence pevné nervy, pokud nepůjde přestavit tam či zpět některá kolejová spojka v Úvalech na běchovickém zhlaví.
Tak to zase hodíte na provozní důvody dopravce, jako vždycky.
(Primární příčina zpoždění na straně Spržel, ale u obracáku se hlásí „provozní důvody dopravce“)
Docela hezký vlak pro naprosto zbytečnou linku.
Záludná otázka: Kolik lidí musí jezdit denně danou linkou, aby nebyla zbytečná?
„Od prosince s ním spojí Regiojetu…“ Nějak mi tam jedno písmenko přebývá:-)
A důvod, proč to dali rj? Není logičtejsi na hegemonním území mít jednoho dopravce?
RJ vyhrál výběrové řízení. Na rozdíl od ostatních železničních dopravců v PID. Z hlediska cestujících je dopravce úplně šumák.
No je i není. Jeden příklad. Rychlík z Kolína do Ústí, když byl pod ČD, tak v případě zpoždění jel třeba do Poděbrad nebo Nymburka Elefant a ten zpožděný vlak se otočil tam zpět a zpátky jel v podstatě bez zpoždění. Dnes, jelikož regiojet žádné jiné soupravy v Kolíně nemá, tak co si rychlík přiveze, třeba 90 minut, to si bez pár minut odveze zpět.
Tak to je věcí smlouvy, zda a jak se řeší výpadky(zejména nezaviněné) a kolik je záloh.
Tohle smlouva neřeší. Prostě to dojede zpožděné a zpožděné to jede zpět. Dříve to tak nebylo, protože dispečer ČD vzal nějakou soupravu stojící v Kolíně a využil ji. Co může vzít dopravce, nehledě na barvu, když v dané oblasti nemá jinou než tu, která tam má dojet. V tomhle prostě ke zhoršení došlo. Podobná situace. Zdechne osobák, za půl hodiny jede rychlík. Když byl dopravce obou vlaků jeden, tak prostě rychlík zastavil párkrát za osobák a cestující dojel se zpožděním třeba 40 minut, dnes smolík, další vlak za dvě hodiny.
Na naší trati jezdí osobáky ČD a rychlíky ČD, ale nikdy tedy rychlík vypadnuvší osobák nesupluje.
Nemáte pravdu, nedávno kvůli výluce Ražice – Písek končili Sp z Tábora v Písku, do Ražic jel bus, kde rychlík nabral ty lidi + pak ještě stavěl v Čejeticích právě jako náhrada Sp (večerní R657 dokonce i v Modlešovicích a Sudoměři za poslední Os). To samé se děje teď kvůli stavbě Beroun – Karlštejn – rychlík Berounka staví v Srbsku a Karlštejně jako náhrada Os.
Příště prosím nepište o něčem, o čem nic nevíte.
Proč motate opatření při mimořádnosti a výluková opatření do jednoho?
Však obojí má společné to, že má co nejvíce eliminovat zpoždění.
Nebydlím, ani na jedné z uvedených tratí 🙂
Toto zmluva naopak rieši. Respektíve ak by to žiadal kraj, zmluva by to riešila a RJ plnil. Ale kraj by si to musel zaplatiť. Jednoduché.
Smlouva řeší, že ČD mají dispečerskou zálohu pro PID (elekrák v podobě syslografu, motorák v podobě reginy), která se fláká ve Vysočanech, řeší velká zpoždění.
Bez zasmluvnění nejsem přesvědčen, že by dopravce držel živou soupravu, v ní strojvedoucího se seznáním po celém kraji a vlakvedoucího.
Situace zastavování R místo Os – záleží co je v podmínkách objednavatele R nebo co řekne jeho dispečer. Objednavatel (ministerstvo) to může povolit nebo mít kecy na bezdůvodné zpoždění.
Dispečerská záloha PID je jedna a to elektrická (v kladiva sysel, o víkendu 471) a nestojí už leta ve Vysočanech, ale v Libni.
A řev jak jak ČD musejí chuděry vyjet zachraňovat, že dispečerská záloha nemá být pro jiné dopravce. Že má dispečerská záloha poslat dispečera někam a místo žlutého nevyjet a cestující si vzít za rukojmí ve třídním boji.
Možná skrytá snaha dostat lidi z vlaků do aut aby nejezdily tak plné a nebylo jich tolik potřeba. (ironie)
Co na tom pořád nechápete, prostě vyhrál soutěž.
Tu druhou městskou linku dali ČD, ale když už se jim tam definitivně rozpadly žabotlamy, dali to Arrivě. Pak se rozhodli už raději vypsat soutěž.
Pro tu S61 SŽ vůbec neměla přidělit kapacitu.
To právě nejde, to by chtělo změnu v jisté právní normě…
Dobře tak trasu přidělí, ale v takové podobě že objednatel se na to vykašle. Žádný takt ale náhodné časy během dne kde je zrovna díra.
A ta “zrovnadira” mezi jinými vlaky bude… fanfáry… opět v taktu. 🙂
Chtělo by to v zákoně rozlišovat základní a nadstandardní dopravní obsluhu. Podobně jako to počítá Borecký. Co bude mimo ZDO by mělo prioritu nižší..
A rozhodovat o tom bude kdo?
Však píšu – zákonem stanovený vzorec ala Borecký, který to nějak počítá z velikosti lokality, počtu spojů, kapacity a nevím, čeho ještě. Z toho vypočítal ZDO a obce nechal doplatit nadstandard. A to jsou ty spoje, které jsou podle mě deprioritizovatelné.
Jaký vzorec rozezná „nacpaný“ elefant, a nacpaný vlak „regiojetu“ a jakým způsobem o jednom řekne, který je nadstandard?
Možná jste to ještě nepochopil, ale (zejména teda ve špicce) je směr do prahy beznadějně plný (tyhle vložené spoje udělají z cestování á-la indie cestování … á-la indie ale trošku míň lidí).
Pochlubte se, ta kritéria by mě zajímala.
Budete se divit, ale to už v zákoně je. ZDO má přednost před komercí. A za ZDO se považuje to, co objednatel vysoutěží a takto označí. Což může být i přímý vlak Praha-Lužec, když si šotouš zahraje na šotošvýcarsko. Kterýsi to tady nahazoval jako zaručenou věc.
Jenže to je právě špatně – znamená to, že absolutní prioritu mají vlaky v závazku, ale když se na trať nevejde nákladní doprava, má prostě smůlu, není ZDO.
Proč píšete, že to v zákoně je, když není. Institut „nadstandardní“ DO, kterou navrhuju, v zákoně neexistuje.
Jenže tohle má být separátní linka, takže si objednatel může říct, že 30 minut takt je ZDO stejně jako hodina či čtvrthodina. A jsme v bodě nula.
Paragrafy to nevyřeší, kolem Prahy prostě chybí oddělené koleje pro eSko, tam je třeba upřít snahu.
Jenomže je kromě klánovického lesa není už kam dát a bohužel dokud nebude VRT Střední Čechy (železniční obchvat Úval) nic se nezlepší. Tady snad pomůže jen úprava taktu (jelikož si nepamatuju označení linek, budu psát konečné) a to z Wilsoňáku v X:00 Graz/Budapešť, v X:05 Brno (Třebová), v X:15 Leo, v X:30 Ostrava + Luhačovice/Púchov, v X:35 Brno (H.Brod), v X:45 RegioJet. Rychlíky do Hradce a dál přes Vysočany, to samé s nákladama.
011 měla být už dávno celá tří až čřtyřkolejná, Poříčany – NB dvoukolejná, 231 tříkolejná atd. O tom se jednalo, pokud jsem se dočet, již za první republiky a poté ještě v padesátých letech. A kde jsme???
Právě že do rozšíření železnice a její kapacity a dostavby tratí se v podstatě po desetiletí neinvestovalo. Hlavně že se lijí stovky milard do silnic a dálnic a pak se všichni diví, že železnice není schopna fungovat tak, jak je potřeba. A ještě na to doplácíme zdravím a zničenou krajinou a klimatem.
Ví někdo, proč je pořád zázrak narazit na RegioFox? Věčně jezdí Regionovy.
Myslel jsem, že se od května začnou objevovat častěji.
Všechny jsou v Pardubicích 🤣
Ty PIDové nee 😉
Taky by mě zajímalo, proč ty rakovnické nejezdí.
Nevím proč Pedro dostal tolik palců dolů. Rakovnické stojí dva v depu a také by mě zajímalo proč. Podle ČD vyhledávače spoje už maní jezdit na všech spojích, protože jsou značeny se zásuvkami a 1. třídou, ale aktuálně nejezdí Fox snad na žádném.
Probíhá postupné přebíraní nových souprav od výrobce a stávající Rakovnické jsou v Polsku na úpravy na základě zkušeností se zkušebním provozem.
Tuším, že výměna cestujících s touto konfigurací dveří bude výrazně pomalá, pomalejší než pantery i ešusy.
Byl v zadávací dokumentaci požadavek na dvoje dveře v každém voze na každé straně? Pokud ne, chyba objednatele. Na druhou stranu mě to u RJ vůbec nepřekvapuje.
Největší hloupost. Zatížit nejvytíženější úsek v zemi touhle zbytečnou linkou. Už vidím to nadšení cestujících, až jim v Praze budou ujíždět připoje, protože expres bude poskakovat za osobákem z Úval do Prahy. Podle mě pořád lepší nechat vlaky v původní stopě, když už musí jezdit, než takhle zazdít koridor. Jinak soupravy jsou to hezké a velký pokrok pro městskou linku.
Nemyslím si že by Express poskakoval čekat a nabírat zpoždění bude osobák jako u Kolín -,Beroun a linka je fakt zbytečná něco jiného by byli ty Běchovice -Malešice tam by se to vešlo
Na te lince neni nic zbytecneho.
Pro cestujici na vychod od Prahy jedouci do mesta dost ulehci.
Vždyť mají vlak každých 15 minut a nějaké spěšnáky už dnes. Takhle to akorát zpomalý dálkovou dopravu a v podstatě úplně zazdí nákladní vlaky. Pokud by na to byla infrastruktura, tak ať to jezdí třeba každých 5 minut, ale takhle je to nesmysl.
„Vzdyt mají“ … a byl jste tady nekdy? Jel jste tady nekdy vlakem?
Nejspíš ne, a jen tady tak teoretizujete od stolu.
Uz se to tu probíralo před dvěma třema týdny. Ve špičce jsou tady vlaky přecpané tak, že se občas nechávají odjet a čeká se na další.
Chápeme?
No, tak na to je řešení delší vlak, ne další vlak.
To se táké řešilo ..
Nevejde se. Nástupiště mají nějakou délku. Není jak a čím prodloužit.
Chápeme?
Chápeme. Stačí dodržovat 2×471 a bude to v pohodě. Což se denně neděje na mnoha vlacích. Stačí zlepšit Vrchlice na 6 vozů, nedejbože na 7 vozů – což se neděje. Neděje se ani 5 vozů. Stabilně zas o Bymák méně minimálně tejden. A hlavně stačí jezdit včas – což se opět denně na mnoha spojích neděje! Neschopnost vyjezdit Wilsoňák je enormní, teď například zase nějaká výluka z Masny… k tomu tradičně 4x týdně porucha zab-zař a když to ne, tak honička IZS za osobou v kolejišti…
No prostě osobáky po čtvrt hodině rozhozený na Wilson a na Masnu stačí – jen to musí jezdit v šestipatře a nesmí to bejt furt v prdeli. Strašně bych si někdy přál zúčastnit se exkurze k výpravčím/dispečerům, co řídí Wilsoňák – pořád nechápu, proč se tam denně děje to, co se tam děje.
Od prosince, pro neschopnost SŽ, se po letech zase roztrhne S7! Protože si nebyli schopní opravit/postavit most na Výtoni! A protože zničili Smíchov a je z něho sotva zastávka.
A co Negrelák? Máme. Celej, krásnej a novej. Akorát v Bubnech neexistujou pro změnu koleje! …nemohly se Masna a Bubny dělat zároveň s tim. Prostě nelze. A tak dále v Praze stále.
Nejenom v Praze, to je celá ČR.
co na tom nechapete?
nechapete. nestaci.
i kdyz jede 4x za jodinu 2×471, tak je plno a stoji se vsude, a nechava se jet a ceka se na dalsi.
Jsou prazdniny, takze o Bymak méně je objednano a řazeno.
Aha, tak to je smutný.
Slyšel jsem, že v tvorbě grafikonu se už rezignovalo na nějaká následná mezidobí a provozní intervaly a čáry už se malují, aby to papír snesl. Potom se ve stanicích vlaky „srážejí“na zhlavích. Zde to bude jistě platit beze zbytku.
Jedním slovem: průser.
Nepotřebná linka na nejvytíženějším místě. A pokud nemáte pásma, ale jen Prahu a dál IN kartu, vystoupíte si už v Klánovicích…
Tak můžete jet na pražská pásma a v aplikaci Lítačka si mimopražské pásma dokoupit.
Díky za panskou radu, cestování už pokryté mám. Kvůli jedné lince dokupovat pásma proč? Abych to měl dvojmo? Max. do Klánovic, jak bylo napsáno.
Eh?
Tohle přeci funguje stejně u všech dopravců v PIDu. Tak buď do Úval potřebujete jet a máte koupené pásmo 1, nebo tam jet nepotřebujete a nemusíte to řešit.
O čem se tu bavíme?
První část příspěvku je o nepotřebné lince na nejvytíženějším místě…
Ale ok, kopneme si, protože má někdo údajně režijku.
Pořád můžete jezdit jako jste jezdil doposud, bez nutnosti přesedat v Klánovicích. Není to pro vás, ale nikdo z nás není měřítkem všehomíra.
Obodbně jste na tom v linkách autobusových, tam taky inkarta neplatí. O vítězi souteže se ví předem.
Tohle je omílaný argument snad už 10 roků, že RJ je k ničemu, protože v něm neplatí Inkarta.
Vy furt s tou IN kartou… Tam kde nejezdí ČD, tak vytahujete inkartu… V dnešní době skoro každá IDS (jestli ne každá), má svoji appku, takže jízdenku lze koupit úplně jednoduše.
No hate.
No s tím každá IDS bych brzdil, poraďte mi jak si koupit jízdenku v Jihočeském kraji.
Nebo IREDO, VDV?
Dobře, výjimky existují, bíle vrány, černé ovce. Doplňte si tedy „funkční“ před IDS.
Já vytahuju InKartu i tam kde nejezdí ČD, dokonce i v autobuse, mám na ní nahraný kupon PID 🙂
Vylevy zhrzeneho rezisty…
A potížisty 😂😂
Jako kdyby v PIDu režijky nebyly, že?
IN karta je režijka? Asi si nejprve doplňte znalosti…
Reaguju na něco jiného.
naopak. ta linka je velmi potrebna.
V současné trase vůbec.
Dekuju za vysvetleni.
Na rozdil od vas tady tim vlakem, po jeho trase. jezdim prakticky kazdy den.
A tak mohu s klidem v srdci rict, ze jste naprosto mimo a prehled o situaci tady mate nulovy.
Jasně, mezi Libní a Úvaly je k S1 a S7 potřeba ještě další linka…
To, a ještě rádoby ad hominem útoky z vás dělají odborníka.
Mělo to jezdit po Malešické spojce, což ani netušíte co je a místo toho to pojede z Libně rovnou po 501, kde to bude překážet.
ano, jsou potreba.
jel jste tu vubec nekdy? nebo to tu znate jen stylem “hele, cara” v mape?
Komentář hodný experta…
Linkami S1 a S7 jezdím domů, experte.
Na dráze pracuji, čáro na mapě.
Režijku žádnou nemám.
Tak pak bud kecate, a nebo jezdite ve smeru “proti spicce”.
Protoze kazdy, kdo jezdi S1 a S7 ve spickovem smeru by vas za tvrzeni “dalsi netreba” asi vysadil z vlaku. oknem. za jizdy.
Nevidím jediný důvod proč to tedy neposlat na tu plánovanou tangenciální linku, zatím bez těch 3 zastávek. Jezdit zatím s menším počtem cestujících bude zajisté lepší než zablokovat celý úsek od Úval na Hlavák.
A snad by i vytvořilo trochu tlakunna realizaci těch tří stanic.
A máme jistotu, že by pak v lednu nehulákal nějaký mimoň na zastupitelstvu, že Praha platí vzduchovozič?
Plus tedy nákladní dopravci by zajásali, že jim kapacitu ujídá vlak, kde se vezou dva cestující.
Mně by se třeba líbilo, kdyby ty extra vlkm byly využity na protažení S49 do Říčan (nebo Strančic), ale tipuji, že to taky kapacitně nebude úplně snadné.
Tam je zase velkej problém úzký hrdlo z Hostivaře do Uhřiněvse. Ale než do Úval by bylo lepší využít kapacitu z hlavního alespoň do Hostivaře. Tři jednotky ve špičce interval ~15 zvládnou, v prokladu s S9 by udělalo nádherných ~7,5.
Linka S61 je ve stávajícím provedení zbytečná, kdyby jela třeba z Krče, tak to dává větší smysl, ovšem je to čistě politické rozhodnutí a bohužel ke stavu komunální a státní politiky se není čemu divit, pokud chceme řešit problém železničního uzlu Praha musíme důkladně sledovat kampaně před nadcházejícími komunálními volbami a číst mezi řádky
Pochybuji, že tohle nadiktoval politik. Řekl bych, že „odborník“, který musel vědět, co tím způsobí, to dostatečně odůvodnil a politik prostě schválil.
Černé dveře, červená okna. Je to jako mluvit do dubu.
Úplně vidím zástupy cestujících, jak se marně snaží nastoupit do červeně zbarvených stěn vlaku jako v zabugovaným GTAčku…
Super přirovnání. Ale tak hrozné to nebude Jen se divím a vlastně nemohu pochopit proč ulehčení cestování lidem s nějakým zdravotním omezením je takový problém. Už mi to pomalu začíná připadat, že tady není vůle . Teď se mi však vybavil příspěvek z jiné diskuze pod jiným článkem kde se psalo něco o tom, že menšina by se měla přizpůsobit většine. Pokud by to mělo být takto dává to smysl. Proč pro menšinu kterou předsatvují lidé s omezením něco dělat, když většina to přeci nepotřebuje, že?
To máte těžké. Když se nátěr udělá tak aby zvýrazňoval dveře viz Plzeňský kraj a Pardubický kraj, tak se tu pak čtou akorát zvratky o tom jak je to odporný a nechutný od šotoobce…si nevyberete
A koho zajímá šotoobec, tvořící pár promile společnosti? 🤔😇
Kritika těch nátěrů ale nestojí na tom, že to má výrazné dveře. O tom pardubickém se říká, že to celé dělal někdo v Malování.
Sice jsem si nevzpomněl na GTA, ale i tak jste mě v tomto ohledu inspiroval…jdu stáhnout Lemmings Revolution!
S tou S61 je to hloupost, jde o dve zastavky v D.Pocernicich a Hostavicich, klidne z Uval mohla jet po sve trase az na Z.Mesto a pak by bylo spise lepsi ji vest pres Kacerov, Krc, Branik az Zbraslav…
A S49 y bylo fajn z Hostivare dovest az do Rican…
Zastavky se mohou zprovoznit pozdeji…
Tak Braník a Zbraslav asi ne, tam nejsou dráty, ale do Radotína by to užitek přineslo. Taky si myslím, že tato možnost by byla lepší než zaplácávání už tak přetížené trasy nekapacitním nesmyslem.
Běchovice – Radotín (přes Malesice a Krč) se plánuje za pár let jako S71. Ale jo, klidně by to mohli uspíšit
Pořád dokola. Ne. V žádném případě urychlit. Nejsou modernizované Malešice včetně vybudovaného přesmyku na severním zhlaví a s úsekem Běchovice – Malešice máme navíc trochu problém – je to nákladní průtah, kde ty tři zastávky zase negativně ovlivní propustnost pro nákladní dopravu.
Ono by to klidně mohlo končit na Malešicích, když by tam bylo dobře udělané nástupiště. Jde hlavně o spojení Radotín – (Braník –) Kačerov – Zahraďák – Depo Hostivař
No hlavně přes Libeň tam toho asi jezdí málo. 😄
No, a kudy jinudy bys to jinak navrhoval?
Suezem přes Malešice a přes Zahradní město na Smíchov.
Má to dva pořádné jedřábové háky a jeden autogen. Nejsou dvě zastávky a furt tam straší stará příhradovina.
Tam ale nebydlí pan Borecký.
Super. Jen doufám, že se taky budou od počátku věnovat údržbě a hlavně úklidu nových jednotek. Aby to za pár měsíců nevypadalo jako na jinejch jejich linkách.
Anebo na linkách PID, které provozují České dráhy. V elefantech aby se člověk bál sednout si nebo se čehokoliv dotknout.
Kde jsou na vinně lidská prasata a né (ne)údržba vlaků.
Je něco jiného mít posprejovaný vlak a nebo vlak který nemá žádnou údržbu.
Jistě na vinně je i to že Slonů je málo a nemají zálohu (to mě ovšem jako cestujícího nezajíma) takže každá jednotka stažená z provozu je znát.
Ale nejde upřít ČD že se snaží situaci řešit, ale ty vlaky se neumyjou lusknutím prstů a dokud budou sprejeři a podobná individua pořád beztrestně toto dělat tak se nic nezmění!
Lusknutím prstu to snad ani nikdo nečeká, ale na pražských elefantech se v interiéru neudělalo za poslední roky vůbec nic, ledaže jednotka šla na malou reko. I ty stolky se spíš přelepí reklamou, než aby se něco čistilo.
To, jak vypadají WC na pražských 471, se prostě nestane za víkend. K tomu sem-tam nefunkční dveře, úplně jiná teplota v každém patře atd.
Zrovna v Praze si fakt dopravci s údržbou nemají co vyčítat.
No pořád radši pojedu 471čkou s oprýskaným lakem, posprejovaným oknem a žlutým papírem na dveřích do kterejch se zrovna chystám nastoupit, než čimkoliv co straší na bejvalym Střekově mezi Kolínem a Ústím…
A ten teplotní rozdíl už mi taky nevadí… Když se fakt chci zchladit, jdu dolů, když mám rýmu, nebo jí zrovna fakt nechci dostat, jdu nahoru…
V ÚK to zatím zvládají. Zvenku ta zelená občas moc nezáří, ale uvnitř je to v pohodě.
A PID je v kontrolách docela důkladnej, tak bych se moc nebál.
No to ta trať už úplně skolabuje
Jedny vstupní dveře v čelním voze? Ajajaj. To vymyslel kdo? Oproti BR628 na S49 jistě pokrok, ale…
Hlavně aby měly na šířku 1,5metru. Potom to je pro ČD cajk. 😉
No ČD to může být jedno. Ty s tim nebudou jezdit.
Nikdy neříkej nikdy. Před léty se vědělo, že ČD by vyřazený a olítananý německý šrot nikdy neprovozovaly. Řach, nakoupily GTW, tak se to muselo lepit tím, že ty od Arrivy jsou z výroby starší. … před nazbrojendou Regionovou stál.
Dneska má Desiro jedny dveře na vůz a bohatě to stačí.
Fakt bych se nebál, že na S49 ty davy lidí způsobí tlačenici na nástupišti, a to tu linku využívám a fandím jí.
Desiro má ten článek o tři fiktivní oddíly kratší a dveře má víc uprostřed. Na dnešní S49 to asi fungovat bude, ale připadá mi to u příměstské jendotky pro Prahu nešťastné, ten vlak tu bude kolovat minimálně 40 let.