Nový vlak pro PID dorazil na testy. Od prosince s ním spojí RegioJetu Prahu s Úvaly
Jednotka PESA Elf.eu pro provoz v Pražské integrované dopravě. Foto: VUZ![Jednotka PESA Elf.eu pro provoz v Pražské integrované dopravě. Foto: VUZ](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/pesapid.jpg)
![Jednotka PESA Elf.eu pro provoz v Pražské integrované dopravě. Foto: VUZ](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/pesapid.jpg)
Nové jednotky míří na dvě linky v rámci PID.
Nové jednotky míří na dvě linky v rámci PID.
A důvod, proč to dali rj? Není logičtejsi na hegemonním území mít jednoho dopravce?
RJ vyhrál výběrové řízení. Na rozdíl od ostatních železničních dopravců v PID. Z hlediska cestujících je dopravce úplně šumák.
Pro tu S61 SŽ vůbec neměla přidělit kapacitu.
To právě nejde, to by chtělo změnu v jisté právní normě…
Dobře tak trasu přidělí, ale v takové podobě že objednatel se na to vykašle. Žádný takt ale náhodné časy během dne kde je zrovna díra.
Chtělo by to v zákoně rozlišovat základní a nadstandardní dopravní obsluhu. Podobně jako to počítá Borecký. Co bude mimo ZDO by mělo prioritu nižší..
Ví někdo, proč je pořád zázrak narazit na RegioFox? Věčně jezdí Regionovy.
Myslel jsem, že se od května začnou objevovat častěji.
Všechny jsou v Pardubicích 🤣
Tuším, že výměna cestujících s touto konfigurací dveří bude výrazně pomalá, pomalejší než pantery i ešusy.
Největší hloupost. Zatížit nejvytíženější úsek v zemi touhle zbytečnou linkou. Už vidím to nadšení cestujících, až jim v Praze budou ujíždět připoje, protože expres bude poskakovat za osobákem z Úval do Prahy. Podle mě pořád lepší nechat vlaky v původní stopě, když už musí jezdit, než takhle zazdít koridor. Jinak soupravy jsou to hezké a velký pokrok pro městskou linku.
Nemyslím si že by Express poskakoval čekat a nabírat zpoždění bude osobák jako u Kolín -,Beroun a linka je fakt zbytečná něco jiného by byli ty Běchovice -Malešice tam by se to vešlo
Na te lince neni nic zbytecneho.
Pro cestujici na vychod od Prahy jedouci do mesta dost ulehci.
Jedním slovem: průser.
Nepotřebná linka na nejvytíženějším místě. A pokud nemáte pásma, ale jen Prahu a dál IN kartu, vystoupíte si už v Klánovicích…
Tak můžete jet na pražská pásma a v aplikaci Lítačka si mimopražské pásma dokoupit.
Díky za panskou radu, cestování už pokryté mám. Kvůli jedné lince dokupovat pásma proč? Abych to měl dvojmo? Max. do Klánovic, jak bylo napsáno.
Eh?
Tohle přeci funguje stejně u všech dopravců v PIDu. Tak buď do Úval potřebujete jet a máte koupené pásmo 1, nebo tam jet nepotřebujete a nemusíte to řešit.
O čem se tu bavíme?
Obodbně jste na tom v linkách autobusových, tam taky inkarta neplatí. O vítězi souteže se ví předem.
Tohle je omílaný argument snad už 10 roků, že RJ je k ničemu, protože v něm neplatí Inkarta.
Vy furt s tou IN kartou… Tam kde nejezdí ČD, tak vytahujete inkartu… V dnešní době skoro každá IDS (jestli ne každá), má svoji appku, takže jízdenku lze koupit úplně jednoduše.
No hate.
No s tím každá IDS bych brzdil, poraďte mi jak si koupit jízdenku v Jihočeském kraji.
Vylevy zhrzeneho rezisty…
Nevidím jediný důvod proč to tedy neposlat na tu plánovanou tangenciální linku, zatím bez těch 3 zastávek. Jezdit zatím s menším počtem cestujících bude zajisté lepší než zablokovat celý úsek od Úval na Hlavák.
A snad by i vytvořilo trochu tlakunna realizaci těch tří stanic.
A máme jistotu, že by pak v lednu nehulákal nějaký mimoň na zastupitelstvu, že Praha platí vzduchovozič?
Plus tedy nákladní dopravci by zajásali, že jim kapacitu ujídá vlak, kde se vezou dva cestující.
Mně by se třeba líbilo, kdyby ty extra vlkm byly využity na protažení S49 do Říčan (nebo Strančic), ale tipuji, že to taky kapacitně nebude úplně snadné.
Linka S61 je ve stávajícím provedení zbytečná, kdyby jela třeba z Krče, tak to dává větší smysl, ovšem je to čistě politické rozhodnutí a bohužel ke stavu komunální a státní politiky se není čemu divit, pokud chceme řešit problém železničního uzlu Praha musíme důkladně sledovat kampaně před nadcházejícími komunálními volbami a číst mezi řádky
Pochybuji, že tohle nadiktoval politik. Řekl bych, že „odborník“, který musel vědět, co tím způsobí, to dostatečně odůvodnil a politik prostě schválil.
Černé dveře, červená okna. Je to jako mluvit do dubu.
Úplně vidím zástupy cestujících, jak se marně snaží nastoupit do červeně zbarvených stěn vlaku jako v zabugovaným GTAčku…
Super přirovnání. Ale tak hrozné to nebude Jen se divím a vlastně nemohu pochopit proč ulehčení cestování lidem s nějakým zdravotním omezením je takový problém. Už mi to pomalu začíná připadat, že tady není vůle . Teď se mi však vybavil příspěvek z jiné diskuze pod jiným článkem kde se psalo něco o tom, že menšina by se měla přizpůsobit většine. Pokud by to mělo být takto dává to smysl. Proč pro menšinu kterou předsatvují lidé s omezením něco dělat, když většina to přeci nepotřebuje, že?
S tou S61 je to hloupost, jde o dve zastavky v D.Pocernicich a Hostavicich, klidne z Uval mohla jet po sve trase az na Z.Mesto a pak by bylo spise lepsi ji vest pres Kacerov, Krc, Branik az Zbraslav…
A S49 y bylo fajn z Hostivare dovest az do Rican…
Zastavky se mohou zprovoznit pozdeji…
Tak Braník a Zbraslav asi ne, tam nejsou dráty, ale do Radotína by to užitek přineslo. Taky si myslím, že tato možnost by byla lepší než zaplácávání už tak přetížené trasy nekapacitním nesmyslem.
Super. Jen doufám, že se taky budou od počátku věnovat údržbě a hlavně úklidu nových jednotek. Aby to za pár měsíců nevypadalo jako na jinejch jejich linkách.
Anebo na linkách PID, které provozují České dráhy. V elefantech aby se člověk bál sednout si nebo se čehokoliv dotknout.
Kde jsou na vinně lidská prasata a né (ne)údržba vlaků.
Je něco jiného mít posprejovaný vlak a nebo vlak který nemá žádnou údržbu.
Jistě na vinně je i to že Slonů je málo a nemají zálohu (to mě ovšem jako cestujícího nezajíma) takže každá jednotka stažená z provozu je znát.
Ale nejde upřít ČD že se snaží situaci řešit, ale ty vlaky se neumyjou lusknutím prstů a dokud budou sprejeři a podobná individua pořád beztrestně toto dělat tak se nic nezmění!
Lusknutím prstu to snad ani nikdo nečeká, ale na pražských elefantech se v interiéru neudělalo za poslední roky vůbec nic, ledaže jednotka šla na malou reko. I ty stolky se spíš přelepí reklamou, než aby se něco čistilo.
To, jak vypadají WC na pražských 471, se prostě nestane za víkend. K tomu sem-tam nefunkční dveře, úplně jiná teplota v každém patře atd.
Zrovna v Praze si fakt dopravci s údržbou nemají co vyčítat.
No to ta trať už úplně skolabuje
Praha a Úvaly potřebují spojení tedy nutně…
No hlavně přes Libeň tam toho asi jezdí málo. 😄
No, a kudy jinudy bys to jinak navrhoval?
Suezem přes Malešice a přes Zahradní město na Smíchov.
Má to dva pořádné jedřábové háky a jeden autogen. Nejsou dvě zastávky a furt tam straší stará příhradovina.
Jedny vstupní dveře v čelním voze? Ajajaj. To vymyslel kdo? Oproti BR628 na S49 jistě pokrok, ale…
Hlavně aby měly na šířku 1,5metru. Potom to je pro ČD cajk. 😉
No ČD to může být jedno. Ty s tim nebudou jezdit.
Nikdy neříkej nikdy. Před léty se vědělo, že ČD by vyřazený a olítananý německý šrot nikdy neprovozovaly. Řach, nakoupily GTW, tak se to muselo lepit tím, že ty od Arrivy jsou z výroby starší. … před nazbrojendou Regionovou stál.
Dneska má Desiro jedny dveře na vůz a bohatě to stačí.
Fakt bych se nebál, že na S49 ty davy lidí způsobí tlačenici na nástupišti, a to tu linku využívám a fandím jí.
Desiro má ten článek o tři fiktivní oddíly kratší a dveře má víc uprostřed. Na dnešní S49 to asi fungovat bude, ale připadá mi to u příměstské jendotky pro Prahu nešťastné, ten vlak tu bude kolovat minimálně 40 let.