Vědci zjišťovali, co si lidé myslí o „pergole na Hlaváku“. O výsledcích však musí mlčet

Nový Hlavák - vítězný návrh přeměny hlavního nádraží a prostranství před ním. Zdroj: Henning Larsen ArchitectsNový Hlavák - vítězný návrh přeměny hlavního nádraží a prostranství před ním. Zdroj: Henning Larsen Architects

Za každé porušení mlčenlivosti hrozí fakultě pokuta 100 tisíc korun.

Sociologové z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy uzavřeli před měsícem se Správou železnic (SŽ) smlouvu na zpracování průzkumu veřejného mínění.

Ten má v rámci „participace s veřejností“ zjišťovat názory lidí na návrh rekonstrukce Nové odbavovací haly hlavního nádraží v Praze navrženou dánským ateliérem Hennig Larsen Architects.

Nový Hlavák: Nevzhlednou nádražní halu nahradí největší dřevostavba v Česku

Dotazníkového šetření se má zúčastnit cca 1 000 respondentů, kterým bude položeno přibližně 9-12 otázek. Celková cena průzkumu je podle smlouvy 170 000 Kč bez DPH, celkem se tedy zaplatí 205 700 korun.

Na přípravu dotazníku a sestavení otázek měli sociologové jen týden času, nyní probíhá zpracování a vyhodnocování výsledků, které má trvat do 12. července.

Koncem června však uzavřela SŽ s fakultou ještě jednu smlouvu, a to dohodu o mlčenlivosti. V ní se Fakulta sociálních věd zavazuje, že nezveřejní výsledky průzkumu ani jeho části bez souhlasu SŽ. Totéž se podle dohody týká i informací z jiných průzkumů, které výzkumníkům SŽ dodala pro informaci.

Za každé porušní mlčenlivosti hrozí škole pokuta 100 tisíc korun.

Návrh se upravuje

Projekt přestavby hlavního nádraží oficiálně nazvaný „Komplexní rekonstrukce zastropení nové odbavovací haly ŽST Praha hl. n.“ je nyní už řadu měsíců ve fázi připravy smluv s vítěznými architekty na finální podobu návrhu.

Realizaci vítězného soutěžního návrhu na novou podobu pražského hlavního nádraží musí také podpořit památkářský audit HIA, Praha se na tom dohodla s organizací UNESCO.

Žádné Abú Dhabí, Nový Hlavák se inspiroval secesí. Musíme mít odvážné nápady, říká Hřib

Návrh totiž vzbudil značné kontroverze, zejména kvůli oteveření dosud uzavřené haly povětrnostním vlivům ze stran a kvůli použití dřeva jako hlavního materiálu. Proto se začalo stavbě přezdívat pergola.

Secesní motivy konstrukce pak mnozí kritici mylně označují za orientální. Audit bude vznikat přibližně rok. Teprve poté rozhodne UNESCO, zda je demolice části spodní haly hlavního nádraží přípustná.

Virtuální prohlídka Novým Hlavákem. Zdroj: IPRVirtuální prohlídka Novým Hlavákem. Zdroj: IPRVirtuální prohlídka Novým Hlavákem. Zdroj: IPRVirtuální prohlídka Novým Hlavákem. Zdroj: IPRVirtuální prohlídka Novým Hlavákem. Zdroj: IPRVirtuální prohlídka Novým Hlavákem. Zdroj: IPRVirtuální prohlídka Novým Hlavákem. Zdroj: IPRVirtuální prohlídka Novým Hlavákem. Zdroj: IPRVirtuální prohlídka Novým Hlavákem. Zdroj: IPRVizualizace návrhu Šťastný Hlavák. Zdroj: IPRVizualizace návrhu Šťastný Hlavák. Zdroj: IPRŠťastný Hlavák - vítězný návrh přeměny hlavního nádraží a prostranství před ním. Zdroj: Henning Larsen ArchitectsNový Hlavák - vítězný návrh přeměny hlavního nádraží a prostranství před ním. Zdroj: Henning Larsen ArchitectsNový Hlavák - vítězný návrh přeměny hlavního nádraží a prostranství před ním. Zdroj: Henning Larsen ArchitectsNový Hlavák - vítězný návrh přeměny hlavního nádraží a prostranství před ním. Zdroj: Henning Larsen ArchitectsNový Hlavák - vítězný návrh přeměny hlavního nádraží a prostranství před ním. Zdroj: Henning Larsen ArchitectsNový Hlavák - vítězný návrh přeměny hlavního nádraží a prostranství před ním. Zdroj: Henning Larsen ArchitectsŠťastný Hlavák - vítězný návrh přeměny hlavního nádraží a prostranství před ním. Zdroj: Henning Larsen Architects
Tagy Nový Hlavák Praha hlavní nádraží Správa železnic
47 komentářů