Další miliony do nádraží v Přerově, Správa železnic chystá rekonstrukci výpravní budovy

Výpravní budova nádraží v Přerově. Zdroj: Google Street ViewVýpravní budova nádraží v Přerově. Zdroj: Google Street View

V budově by mohl být zřízen úřad či instituce, pro komerční využití podle šéfa SŽ zas tak zajímavá není.

Správa železnic (SŽ) připravuje opravu výpravní budovy přerovského nádraží. Projekt se nachází ve fázi příprav, v současnosti je zpracováván stavebně technický a historický průzkum. S pracemi by se mohlo začít v roce 2027, odhadovaná výše investice je 75 milionů korun.

Rekonstrukce má mimo jiné upravit dispozici prostor pro cestující a dopravce. Šéf SŽ Jiří Svoboda chce navíc zadat revizi budoucího možného využití památkově chráněné stavby. V objektu podle něj připadá v úvahu zřízení úřadu či instituce. Uvedl, že pro komerční využití budova zas tak zajímavá není.

Ještě než se oprava výpravní budovy rozeběhne, plánuje SŽ obnovu výhybek. Každoročně do ní má jít kolem 20 milionů korun.

Nepůjde o první opravy

Kompletní modernizací prošlo přerovské nádraží mezi lety 2009 a 2014. V rámci první etapy došlo k úpravám zemního tělesa a kolejí za účelem zvýšení rychlosti a bezpečnosti provozu. Dokončení prací v úseku od zastávky Horní Moštěnice po tzv. Mádrův podjezd umožnilo zvýšení rychlosti na 160 km/h.

Následovala rekonstrukce hlavních a předjízdných kolejí a budování dvoukolejného průtahu tranzitních vlaků mimo nástupištní hrany, a to pro rychlost 80 km/h. Zásadní proměnou proto prošla nástupiště  č. 2, 3 a 4, která změnila svou polohu.

Vybudováno bylo devět nástupištních hran. Bezbariérový přístup cestujících k nástupištím zajistil nový jižní podchod s výtahy, stávající podchod byl zrekonstruován. Historické zastřešení nástupišť prošlo repasí. Součástí projektu byla celková rekonstrukce železničního svršku a spodku i čtyř mostních objektů. Nejvýznamnějším z nich byl pětikolejný most přes řeku Bečvu. Dále se přebudovalo trakční vedení, zabezpečovací a sdělovací zařízení.

Na první etapu navázala druhá. Dokončena byla v březnu loňského roku a zahrnovala například rekonstrukci výhybny Dluhonice, kolejí č. 1, 2 traťových úseků Přerov – Prosenice, Dluhonice – Přerov a kolejí č. 1S, 2S traťového úseku Dluhonice – Prosenice.

Tagy Modernizace železniční stanice Přerov Přerov
45 komentářů