Další miliony do nádraží v Přerově, Správa železnic chystá rekonstrukci výpravní budovy

Výpravní budova nádraží v Přerově. Zdroj: Google Street ViewVýpravní budova nádraží v Přerově. Zdroj: Google Street View

V budově by mohl být zřízen úřad či instituce, pro komerční využití podle šéfa SŽ zas tak zajímavá není.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel Čánek

Přerovské nádraží, to je tunel SŽ(DC). Střecha nádraží se měnila už v 90.letech – výměna původní střešní krytiny (tuším eternit) za jeho imitaci (zrzavé čtverce). Před čtyřmi lety opět měnili střešní krytinu, čili ta předchozí tam byla sotva 25let! Budova už prošla celkovou rekonstrukcí včetně fasády před asi deseti lety, teď plánují další… Další pakárna je nesmyslná změna preference směru na „ferdinandce“, která proběhla někdy kolem roku 2010. Od postavení trati byl na ní levostranný provoz. Ovšem nesmyslnou změnou na pravostranný provoz (v době, kdy je trať banalizovaná a žádný přínos to neznamenalo), se naprosto zničil význam tzv.dluhonické spojky. A… Číst vice »

Michal M

A ještě něco dalšího bys na srdéčku neměl, Kájo?
Hele, jestli je všechno takhle na nic, tak si vzpomeň, co poradil Rudolf Hrušínský Jiřímu Lírovi ve Vesničce. Další postup je na tobě…

Není možné

Jsou jiná nádraží která se musí opravit .. Přerov je celkem ok.. vždyť se minulý rok dělala střecha.

Dan

Přerované by raději než opravu opravené budovy uvítali stavbu zastávky/stanice Přerov Předmostí. 40tisicove město by si to zaslouzilo

Mojmír

A kam by jste ji narval?

Jan Sova

Zasloužilo ale hned tak nebude. SŽ s tím prozatím nepočítá ani při napojení na terminály pro VRT. Místní garnitura o to prakticky ani neusiluje.

Frantisek X

Místnímu vedení přece stačí dálnice, vlaky nepotřebuje.

Jan

Jak to vlastně vypadá s uzlem Přerov 3. stavba (přesmyk u Brodku)?

Insider

Zahrnuto pod VRT jako součást připojení VRT do Brodku. Tím pádem posun přesmyku dál od obce, což místní ocení. Bylo to teď v nějaké prezentaci.

Jan

Tím pádem časově odsunuto na neurčito. Hlavně v momentě, kdy bude VRT, ten přesmyk dost ztrácí na významu, protože dálkové vlaky, co dnes jezdí po dlouhonické spojce pak přejdou VRT.

Jan Sova

No to fakt nepřejdou….

B0R1S3K

Hlavní budova není zas tak hrozná (architektonický bych ji naopak zařadil do kategorie těch lepších), ale spíš bezprostřední okolí je hrůza. Co se samotné hlavní budovy týče, tak co z toho je ne údržba od provozovatele a co vliv frajerů od vedle je otázka. Nicméně třeba v Olomouci je na nádraží taky pěkný bordel a ti stejní frajeři od vedle se tam nezdržují v takových počtech. Nemluvě o tom, že i tyhle větší nádraží snad nikdo nehlídá proti vandalismu.

MilanSima

To slovo výpravní už v dnešní době trochu postrádá smysl. Zaměstnanci, kteří ty vlaky vypravují, už tam mnohdy dávno nejsou, když se to mnohdy řídí dálkove.

Sova

Tak ať si to ten úřad zaplatí, aspoň si to bude moct přizpůsobit svým skutečným potřebám. Proč na to mají jít prostředky určené na železnice?!

Karl vB.

SŽ, jako správce, musí platit režijní náklady všech nádražních budov.
Ty které jsou využité nájemci, na sebe, alespoň častečně, vydělají.
Tam, kde jsou jen prázdné haluzny, musí SŽ vše zaplatit sama.
Pokud jsou v Přerově nevyužité prostory, které by se daly využít pro potřeby nějakého regionálního úřadu, který muže být v kontaktu s občany, tak proč toho nevyužít? Nádraží je vždy dobře dostupné a nájemce prostor platí nájem a státní úřad je dobrý, platící nájemce.
Tam, kde je objekt nádražní budovy předimenzovaný, není pro něj využití a není zpamátněn, (a pokud nelze prodat) prosazuje SŽ částečné, nebo úplné demolice.

Vlastimil Kocurek

Pane Bože, jaký regionální úřad…. ??? je to prostě nádraží s hlukem vlaků, hlášení rozhlasu, to se tam ozývá stále. kdo by na takovém místě chtěl pracovat ????? Co nám to tady dáváte za školení. Vy máte obsedantní představu, že všechno musí být nějak využitelné, i když to prakticky využitelné není. Prostě to nádraží leží na ošklivém a hlučném místě A není jedno, kde budova stojí, a jak je zapojena i do města urbanisticky. Vy o takových budovách, stojících ne těch nejhorších místech tady píšete, jako by stály uprostřed zámecké zahrady. A myslím, že na tom místě jste nikdy bohužel… Číst vice »

Karl vB.

Vážený pane Vlastimile, vaše bouřlivá reakce zanechává dojem, že z Přerova a jeho nádraží jste si odnesl asi nějaké nezapomenutelné zážitky z mládí. 🙂

Sova

Z Přerova a jeho nádraží zase není tak těžké si nějaké nepříjemné zážitky odnést, dostavte se jakýkoliv den po setmění…

Karl vB.

Vzhledem k tomu, že jsem kdysi bydlel na Radlase, tak mám asi jinou optiku.
Na Přerově jsem oceňoval, že nebyl zatížen turismem, přestože má nádherné okolí nejen pro výlety na kole – pohodová rovina. Centrum mi přišlo skoro až opuštěné, Muzeum J.A.K. jsme museli docela hledat. Největší úspěch u zahraničních návštěv ovšem sklidil „mechanický Pragotron“ na peronech. Ten přebil i lokální večerní kolorit i nesmazatelný dojem z budovy tehdejšího autobusového nádraží vedle.

Vlastimil Kocurek

To ne, akorát mě tm ukradli kufr. Ale já nemám rád špínu a škaredá místa. Pkud budeme směřovat sociání byty do takových lokalit, vzniknou z toho časem akorát GHETA.

malej-jarda

Třeba v Břeclavi je v horním patře nádražní budovy Správa sociálního zabezpečení.
Výborná dostupnost vlakem i autobusem, protože hned vedle je autobusové nádraží i se zastávkami MHD.

Pavel

V Přerově by tam na nádru klidně mohla být sociálka/úřad nepráce. Aspoň by byla blíž jejich klientům.

Jiří Kocurek

Až bude tranzit z Nádražní ulice pryč, vlastně už je z většiny pryč, tak z ní bude běžná městská ulice. Okna do Nádraží se zas tak moc nebudou lišit od protější strany ulice, tím pádem to kategoricky vyloučená možnost není.
Jasně, pro šachisty to asi nebude, pro právnické kanceláře taky ne. Například na Křenové v Brně je sociálka, to by šlo, podobně jako předřečník uvedl Břeclav.

Pavel

Taková normální městská ulice v Pákistánu, tak jste to myslel?

Expardubák

😂😂😂

Granja

A teď si představte, že na tomto nádraží pracují lidé a v minulosti jich bylo mnohem víc. Jak tam ti chudáci mohli/mohou pracovat?

Frantisek X

Takže co, místo řešení okolí budovu zbořit a nechat tam rumiště, případně vylít asfaltovou plochu pro odkládání autovraků? A zabírat domy další louky?

Petr

A krásně vypadá bývalá pošta a množství razovitých neustále pendlujících R8 Přívoz-Přerov a zpět

Jan Sova

Ta pošta je tragédie už přes 30 let. Nedávno to prodali nějakému develo-zlobrovi, který se to snaží udat. Město Přerov kolem toho muselo obehnat oplocení, protože ti potkani v té strašidelné budově nabývali kolikrát lidských rozměrů. Kéž by to koupilo odnaproti DPOV a udělali si z toho sklad podvozkových dílů nebo tak něco (vede k tomu i kusá kolej a má to rampu).

petr

Peníze se využívají na opravy nádraží a pak se zase budeme divit, že okolní státy mají vysokorychlostní tratě a my stále nic.

Michal M

Kolik km VRT byste postavil za 75 milionů?

Frantisek X

To mají ty vlaky obsluhovat ruiny budov, případně (jen) betonové krabice plné „návazných“ aut?

182-097

Už zase? Mi to připadá že se to opravuje každou chvíli a přitom to tam pořád vypadá stejně blbě.

Zdrasa

Nejsem místní a soudím jen dle fotek, když tak mě opravte či doplňte, ale proč budova 10-15 let po rekonstrukci potřebuje už zas rekonstrukci? Řekl bych, že SprŽel má dost jiných budov, kde by byla rekonstrukce třeba víc.

Jiří Kocurek

Taky nevím proč, ale do interiérů nevidím.
Je ale možné, že se tehdy dělala jenom fasáda a něco se nechalo na jindy. Chtělo by to detaily, jaké práce se tam chystají dělat. 75 mil. Kč je docela dost peněz.

Jaaa

Interiér přístupný cestujícím už rekonstruovaný je – pouze je opět zanedbaný a sešlý neúdržbou SŽ.

Toto je exemplární příklad vyhazování peněz – na rekonstrukci jsou dotace, na údržbu ne…

Jiří Kocurek

Interiér přístupný cestujícím jsem párkrát prošel, dokonce to budovu z jihu obešel…
Ale pak jsou interiéry cestujícím nepřístupné a do těch právě nevidím.

IGCT

Vysvětlení je poměrně jednoduché. Když je opravíte fasádu, ale ne budovu jako celek, je logické, že dřív či později budete nucen opravit vše.

Vlastimil Kocurek

100%msprávně, vezměte si jako příkad budovu nádraží v Č. Budějovicích, dokonce i ta byla před 40 lety opravena, dejme tomu řádově za 25 mil. Kčs a nyní se opravovala doslova troska za miliardu.

Error

A taky budova umistena uprostred ghetta slouzi jako klubovna, s vetsinou navstevniku, kteri si nevazi nikoho a niceho.

Peeetr

Já nechápu proč tam města nezřizují lékařské či zubní ordinace, kde by se jelo mimimálně na dvě směny, a mladí doktoři by tam mohli nastupovat hned bez toho, aby si museli složitě budovat vlastní, nebo za velké miliony kupovat soukromé po důchodci, které jsou nevhodně umístěné, někdy dokonce v obydlí toho předchozího majitele.

Jan Sova

Jako já bych tam k zubaři klidně zašel. Při odvrtání kazu bych se nechal uspat vrkotem posunového dieselu…

Bláto

Kdyby raději ty peníze dávali do zabezpečení, aby nebouraly vlaky a nebyly zpoždění. Na budovy jim každý sere. Dle mě je to podnik, který má i po 35 letech komunistické myšlení. Této sracčky se měl stát zbavit jako první.

Frantisek X

Cestující vyhodit na pole nebo do rumiště? No, je to sice lepší, než totéž se zraněními, ale… No anebo rovnou zrušit železnice, ne?

Jan Sova

Oni by se toho i SŽ ráda zbavila. Radostí neskáčou zrovna do stropu, že táhnou nákladově budovy, z nichž je využito jen 30 % kapacity a zbytek čeká na nájemce, který nepřichází. V okamžiku prodeje za odhadní cenu do toho nikdo nepůjde, Město Přerov už vůbec ne….