Obrazem: Ražba tunelu Deboreč na 4. koridoru začala za sněhu a mrazu
Prosbou ke svaté Barboře začala dnes slavnostně ražba prvního ze dvou tunelů na úseku 4. koridoru Sudoměřice – Votice. „Budeme
Prosbou ke svaté Barboře začala dnes slavnostně ražba prvního ze dvou tunelů na úseku 4. koridoru Sudoměřice – Votice. „Budeme vyprošovat požehnání a ochranu pro ty, kteří budou v potu toto dílo stavět, a také pro ty, kteří jej budou užívat, aby vždy dojeli ve zdraví do cíle,“ řekl farář Martin Vlček z místní farnosti Sedlec-Prčice.
Ražba tunelu pod vrchem Deboreč u Ješetic tak mohla začít. Jeho celková délka bude 660 metrů, z toho na raženou část připadá 562 metrů. Zbytek tvoří hloubené části u obou portálů tunelu.
Tunel se bude razit takzvanou Novou rakouskou tunelovací metodou, která spočívá v postupném odlamování horniny (zde hlavně ruly) a následném jištění primárním ostěním. Dále od portálu stavbaři počítají s využitím trhaviny. Po prorážce tunelu, která se očekává v červenci příštího roku, se pomocí bednící formy dodělá sekundární ostění.
Na jaře by se měl začít stavět i druhý tunel na úseku. Tunel Mezno bude měřit 840 metrů. Oba tunely budou mít jednu troubu a v ní dvě koleje. Celkové investiční náklady na celý úsek přesahují sedm miliard korun, což projekt řadí vedle tunelů Ejpovice k aktuálně největším na české železnici. Samotnou stavbu získala OHL ŽS v soutěži s cenou 4,4 miliardy. Celá stavba má být hotova na přelomu let 2021 a 2022. Jako subdodavatele má OHL ŽS slovenskou firmu Tubau.
Podrobně o projektu psal deník Zdopravy.cz v červnu.