Vykopeme to za zlomek ceny. Bagristé poslali nabídky na zemní práce u výpadovky na Kolín
Nejvýhodnější nabídka na zemní práce pro archeology je za pouhých 17 % předpokládané ceny.
Ředitelství silnic a dálnic obdrželo osm nabídek na provedení zemních prací pro záchranný archeologický výzkum pro čtyřproudou výpadovku I/12 Běchovice – Úvaly.
Informoval o tom generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Nejvýhodnější nabídku podle něj podala společnost Skanska za 64,9 milionu korun bez DPH. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky přitom při jejím vyhlášení činila přes 385 milionů korun bez DPH. Skanska tak hodlá bagrovat za pouhých 17 % očekávané ceny, čili za šestinu.
„Zároveň probíhá vyhodnocení výběrového řízení na zhotovitele archeologického výzkumu, aby práce mohly být zahájeny v průběhu třetího kvartálu tohoto roku,“ uvedl Mátl.
Propad ceny
Propad vysoutěžené ceny na zlomek předpokládané hodnoty není v případě zemních prací výjimkou. U sousedního úseku Pražského okruhu 511, se kterým bude výpadovka I/12 na Kolín sdílet křižovatku Dubeč, se propadly dokonce na pouhou sedminu. Místo předpokládaných 488 milionů korun za bagristické práce zaplatí ŘSD pouhých 69 milionů.
„To nacenění zemních prací dle současných tabulek není správné, na tom musíme ještě pracovat,“ uvedl k velkým rozdílům v cenách nedávno pro Zdopravy.cz Mátl.
Předmětem zakázky je provedení zemních prací s dokácením zeleně a odstraněním pařezů pro provedení záchranného archeologického výzkumu. Vítěz se bude řídit již zpracovaným projektem stavby od firmy Pudis a archeologů, kteří jsou od loňského října soutěženi zvlášť.
U Prahy se rozhýbává další velká stavba. Čtyřproudá výpadovka na Kolín už soutěží bagry
Na stavbu nyní dál běží výkupy pozemků v rámci majetkoprávní přípravy. Letos v březnu se zasmluvnila firma na kácení dřevin. Probíhá projednávání dokumentace pro změnu územního rozhodnutí, které má stavba už od roku 2022.
Tento měsíc by měla být dokončena finální projektová dokumentace. Následovat bude už jen vydání stavebního povolení a soutěž na zhotovitele.
Podle letáku ŘSD se má stavět v letech 2025 až 2027, náklady se odhadují na 6,4 miliardy korun.
„Konečně se koplo do země.“ Na Pražském okruhu startuje průzkum, na povolení se dál čeká