Vykopeme to za zlomek ceny. Bagristé poslali nabídky na zemní práce u výpadovky na Kolín
Zahájení zemních prácí pro záchranný archeologický výzkum na Pražském okruhu. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Nejvýhodnější nabídka na zemní práce pro archeology je za pouhých 17 % předpokládané ceny.
Při psaní článků je dobré znát rozdíl mezi sedminou a sedmi procenty… 🤔
Je to důkaz záměrného vykrádání státní kasy.
hmm…tak tady se generujou peníze na úplatky a já furt, jak může někdo dát úplatek a z čeho ?….prostě předpokládaná „tabulková“ cena…palermo hadr….
Vůbec tomu nerozumite. Tady jde o nabidkovou cenu a skutečný objem prací. Nikdo na stavbě nedostane ani korunu navíc. Kdyby vysoutezili 100% odhadní ceny a skutečný objem prací by byl 17%, dostanou 17% a zbytek zůstane ve státní kase. Chtělo by to nastudovat jak se dělají soutěžní podkĺady a jak se stanovuje cena, se kterou jde dodavatel do soutěže. Fakt vůbec o tom nic nevíte.
Vy zase nejspíš netušíte jaká je praxe a kudy to teče a téct úplně v klidu může. Někdo ten skutečný objem prací totiž musí vždy potvrdit a tam je zakopaný pes, protože vždy je to člověk a vždy se nedá vše zkontrolovat.
Skanska to přece dělat nebude. Udělají to za ní subdodavatelé. Nezaplatí DPH , nezaplatí lidem za práci, a proto je možno jít pod cenu !!!
Blbost. To 83% neudělá. Možná 10% a to bude na stažené půlky aby se na to při kontrole nepřišlo.
Chtěl bych znát skutečnou cenu po kolaudaci
To bude rozdíl jako prase
Co byste chtěl kolaudovat na archeologickém průzkumu?
Případné nalezené stavby. Což by zase znemožnilo stavbu komunikace :-).
?
Zajímavější to bude porovnat až skončí záruční doba za ty archeologické práce
Ako je to teda u Vás s tými cenami? Naozaj sú to len nesprávne tabuľky na cenotvorbu? Alebo štát oproti situacii na Slovensku aj naozaj niečo robí proti kartelom na stavebnom trhu? Že firmy sú nútené dať aj o polovicu lepšiu cenu, aby sa dostali k zákazke.
Tak bude to o něco lepší než u vás (jste více na východ), ale proti těm největším se nic moc nedělá a všichni jsou spolu tak nějak domluveni a všichni mají vodítka do politiky na všech úrovních už desítky let. Když se provalí nějaké skandály a úplatky, což už je moc okaté a neúnosné a firmě soud jakože zakáže veřejně soutěžit, tak se vyčlení nová část, která je čistá ale s původními referencemi a vším a jede se dál… Je tu pár velkých hráčů, kteří mezi sebou jakože soutěží, ale nic moc konkurenčního to není a když výběrovka nedopadne jak… Číst vice »
Takový menší 83% prostůrek v tabulkách ŘSD pro kartel, provizi nebo motivaci…
Kdo by nechtěl bagrovat za 385 melounů.
Původne pres 300 mega, vysoutezeno 69 míčů, bagrovat to budou místní z hospody za 6,9 mega komplet
Ještě si uvědomit, že ty ceníky nevydává ŘSD, ale úplně jiná instituce.
Která?
https://www.stavebnistandardy.cz/default.asp?Bid=6&ID=6
To je ale pouze vydavatel, kdo ceníky tvoří, tedy kdo je jejich autorem, to už nevím.
Jsou ale pro všecky obory stavebnictví stejné, sestavují se z nich položkové rozpočty. Rozpočet stavby obvykle zadavateli dodává projektant jako součást projektové dokumentace.
Do soutěže se pak dává slepý rozpočet, kde jsou sice výměry, ale už ne jednotkové ceny.
To je pravda, ale odhad je na základě těchto ceníků. Ještěže v silničním stavitelství je alespoň nějaká menší konkurence, tak někteří jsou ochotni předkládat reálnějším ceny, ale na železnici není žádná a dle toho to bohužel vypadá.
No a pak se dodavatel zemnuch prací domluví s archeology, že skutečně zájmové území je menší a některé práce, které v soutěžním rozpočtu musely být uvedeny se dělat nebudou a překvapivých 17% je na světě. Těch 83% zůstane ve státní kase. Zbytečný rozruch kolem normálního průběhu stavební činnosti.
Pak se jede podle jednotkových cen položek.
Které si tam dal v soutěži dodavatel. Může obvyklou (ceníkovou) cenu podseknout, ale je to jeho riziko. Platí se za skutečný objem prací, pečlivě doložený a neméně důkladně kontrolovaný.
Ano, ale ŘSD a zejména DSŽ do toho hodně mluví. SFDI jako takový na ceny nemá názor, je to de facto jen účtárna MD.
SFDI hlídá ceny tak, že byste se divil. Bohužel proti dvojím cenám pro silnice a pro dráhy nic neudělá. A věřte že rozdíl je značný.
Už se těším, až bude obdobnou soutěž pořádat SŽ pro nějakou novostavbu, třeba první VRT.
Tam nám teprve ukáží, jak to vlastně je s tím stejným “ceníkem”. 🤑
U železnice to bude obráceně, ty procenta budou zdražení.
SŽ mají jiný ceník než silnice. Dražší. O hodně. A stejně se do něho vybrani VIP dodavatelé nevejdou.
Jenom se v průběhu soutěže spojili s archeology a zjistili, že bude stačit 17% prací. Nic víc. Tady se z neznalosti dělá bulvár.