Stanice Bílina dostane nová nástupiště, přilehlá trať přijde o jednu kolej
Cílem stavby je odstranění rychlostních propadů a zvýšení traťové rychlosti na maximální možnosti trati.
Správa železnic (SŽ) učinila krok směrem k rekonstrukci dalšího úseku Podkrušnohorské magistrály. Přes ministerstvo životního prostředí bez zádrhelů prošel plán na vylepšení 12 kilometrů trati mezi Bílinou (včetně) a Mostem (mimo). Podle MŽP nebude mít rekonstrukce významný vliv na okolí.
Součástí záměru, který měl být hotov podle stále uveřejněného letáku SŽ letos v červenci, je především celková rekonstrukce kolejiště a výstavba nových nástupišť ve stanici Bílina. „Stanice bude opatřena novým osvětlením a vybavena moderním sdělovacím a zabezpečovacím zařízením,“ stojí v dokumentaci pro MŽP.
V traťovém úseku Bílina – odbočka České Zlatníky bude provedena redukce jedné koleje. Místo tříkolejného provozu zde má být dle dokumentace provoz pouze dvoukolejný. „Stavební úpravy trati jsou v tomto úsečku navrženy tak, aby směrové řešení využívalo plně stávající těleso tříkolejné trati. To umožní změnit parametry oblouků a umožní podstatné zvýšení traťové rychlosti,“ píše se v dokumentaci.
Cílem stavby je odstranění rychlostních propadů a zvýšení traťové rychlosti na maximální možnosti trati. To je podle předložených dokumentů 110 km/h. V celém úseku bude rekonstruován železniční svršek a spodek, kolej bude řešena jako bezstyková.
V interaktivní mapě klade SŽ rekonstrukci do let 2028 až 2030. Podrobnosti o stavbě jsou ve zmíněném informačním letáku.