Rakousko rozšiřuje hlavní koridor na čtyři koleje, dálnici překonají nové mosty
V červnu dojde k převedení dopravy na nový most.
Rakouské spolkové dráhy ÖBB pokročily s modernizací takzvané Westbahn. Hlavní trať mezi Vídní a Salcburkem prochází rozšířením na čtyři koleje v úseku Linz – Wels. Důvodem je navýšení kapacity a další očekávaný nárůst železniční dopravy.
V aktuálně modernizovaném úseku Marchtrenk – Wels v Horním Rakousku je již dokončen první ze tří mostů přes dálnici A25. První z nich prošel zatěžovací zkouškou. Vlaky v běžném provozu po něm začnou jezdit v červnu 2024.
O posunu v modernizaci informovaly ÖBB v tiskové zprávě. Vlaky na této trase budou přesměrovány na nový most, původní bude demolován a postaven nový.
Práce budou probíhat za plného provozu na železnici i na dálnici. Mezi Lincem a Wels jezdí denně 450 vlaků. Stavba nových mostů je jako operace otevřeného srdce, uvádí ÖBB.
Aktuálně běží různé práce na celkem čtyřech úsecích takzvané Westbahn. Projektuje se nové seřaďovací nádraží v Linci a modernizace trati v Linci. Staví se na západní straně lineckého hlavního nádraží a pak na úseku Marchtrenk – Wels. Podle ÖBB běží práce podle plánu. Jen letos bude mezi Lincem a Wels investováno kolem 110 milionů eur do modernizace železnice.
Úsek Marchtrenk – Wels je budován samostatně v rámci zkapacitnění trasy Linec – Wels. Stavba vyjde na 226 mililonů eur. Úsek z Lince je mimořádně vytížený i kvůli tomu, že Wels je křižovatkou dvou důležitých tratí: Westbahn pokračuje na Salcburk, další trať do Německa do Pasova. Westbahn je nejdůležitější rakouská trať. Na délce železniční sítě našeho jižního souseda se podílí přibližně pouze 10 %, ale jezdí po ní až 32 % všech vlaků v Rakousku. Modernizace úseku je popsána na stránkách ÖBB.