Rakousko rozšiřuje hlavní koridor na čtyři koleje, dálnici překonají nové mosty
Zatěžovací zkouška na novém mostě přes dálnici A25 u města Wels. Foto: ÖBB
V červnu dojde k převedení dopravy na nový most.
V červnu dojde k převedení dopravy na nový most.
Tak u nás to samozřejmě tohle nikdy nebude, protože máme celkem jednoznačné nádražácké zákony, které to prostě nedovolí:
§1 Nikdy se to tak nedělalo, takže to nelze.
§2 Vždy se to dělalo jinak, takže to nelze.
§4 Není na to předpis, takže to nelze.
§7 Lidé by to zneužili. Takže to dělat nebudeme.
u Rajské zahrady už se podle mě další kolej nevešla, trasa jde v zástavbě.
Levou zadni
Vešla, za pomocí opěrných zdí.
Už i to Polsko je schopné udělat nějakou hratelnou koncepci, například trať Warsawa – Łódź je celou cestu čtyřkolejná (jenom se ty koleje podivně promíchají u něčeho, co se jmenuje Koluszki).
U nás pořád slyšíme, jak si SŽ stěžuje, že uzel kolem Kolína je přetížený, ale neudělali pro to doslova nic!
Warszawa*
A VRT Polabi je nic?
VRT Polabí hlavně není. Po čáře na mapě se dá jezdit prstem, ne vlakem….
Já bych jen rád připomněl že se připravuje VRT Polabí + dvoukolejka na Nymburk. Existuje také odklon přes Lysou a Nymburk kam se připravují dokonce 3 koleje v úseku od Lysé do Velkého Oseku. Znamená to tedy, že za pár let tu budem mít 7 kolejku?
trojkolejka na Nymburk*
Papír snese všechno, ale známe to tady…
V Brně nejsou schopni 96 let vyřešit hlavní nádraží.
Jsou. Ale mafiáni by z toho taky něco chtěli, na úkor všech ostatních. Takže to radši nic.
I ve Vídni dokončili hlavní (přesto i tak ne všemi spoji obsluhované – viz regionálka od západu či severozápadu) teprve před cca 10 lety.
P. S. dá se namítnout, že jestli to 96 nedovedli „vyřešit“, tak ten problém zase nebyl (přinejmenším po část té doby) tak palčivý, že by nějaké řešení akutně vyžadoval.
To by dávalo příliš velký smysl na místní poměry
Proč to neděláme v Česku? Např. úseky Praha-Choceň a Zábřeh-Břeclav tak mohly být provedeny hned při první rekonstrukci.
Tak se podívejte, kudy ta trať vede. Už Vás vidím jak někde tvrdíte že zbourat kus historického jádra Kolína je přece super nápad.
Obdobné rozšiřování stávající trati je mnohem dražší než novostavba, ale zároveň se s parametry rozšířených tratí nedostanete výrazně nad to, co je tam dnes. Proto se místo rozšiřování dnešních tratí na 160 (ono je to často i jen 80) připravuje VRT na 320. Kde ten vlak může jet kontinuálně bez propadu rychlosti.
Rakouské čtyřkolejky dávají smysl jen ve stísněných podmínkách, kde jediná alternativní trasa je tunel.
Ano, ale bohužel VRT neudělá tu běžnou (černou) práci. To, že přepraví haldy študáků z Prahy do Brna moc lidem denně dojíždějícím za prací moc nepomůže (mimo částečného uvolnění trati), jenže většina cestujících nejezdí trasu Pha-Bno….
Proč by VRT neměla/nemohla přepravovat studenty z prahy do Brna a zpět?
Práve že studenty VRT preveze Brno-Praha. Jizdni doba cca 60 minut bude proste tak konkurenceschopná, že lidi budou bežne dojiždět do Prahy či Brna denně.
Si to denne zkus. Hodina jsou dnes Pardubice, chci te po mesici takoveho dojizdeni videt…
Hodina je okraj Londýna a střed Londýna, podle mě to určitě nějací lidé dělat budou
Podpis. Denně již 15 let… vidím li vlak, chce se mi zvracet….ve volném čase do něj nikdy nesednu!!
Lidí dojíždí i třeba Plzeň – Praha, podle sčítání obyvatel asi 1500 lidí. Hodina je to autem na kraj Prahy. Vlakem hodina a půl do centra, a i tam jsou denně dojíždějící, samozřejmě výrazná menšina osazenstva.
Denně dojíždím pres hodinu do práce už 12 let. Nevidím v tom problém.
Pozor, to je hodina jen vlak… k tomu 2x last mile a to cele kazdy den 2x…
Tohle je samozřejmě pravda. Ale lépe než na nádraží uprostřed města už to asi nejde, to samé čas ve vlaku dost něco jiného než za volantem. Další věc je, že v dnešní době pro spoustu lidí (profesí) to dojíždění nemusí být 5x týdně. Za mě potenciálně větší problém může být cena jízdného – pokud se ale udrží nízko, tak budou vlaky praskat ve švech…
Hodinu se běžné jezdí po Praze. Ex asistentka bydlela v Pardu kousek od Nádraží a jezdila k nám do Libně do práce denně a no problém
Dívám se o kus vedle, do zahraničí.
Kde je to možné (stavby, přírodní podmínky) jdou čtyři koleje vedle sebe. Kde to možné není, tak se rozdělí. Například nákladní obchvat St. Pölten (Vmax=120km/h). Typicky vhodná stavba pro Pardubice, Kolín aj.
„historické“ centrum nějakého náhodného městečka v ČR, kde jsou taková „historická centra“ v desítkách měst a městeček má být nějak zvláště chráněno proč?
a mimochodem, místo bourání se taky dá jet v režimu 2+2 (2 ve stávající stopě a 2 pro rychlejší vrstvu někde za městem), nebo v tunelu…
Z cajzlohradu do Chocně nebo aspoň do Kolína min. 4 koleje vést mohou , pokud by se celá štreka přes Lysou a Velký Osek(r) postavil aaspoň na 160. Do CHocně další dvě koleje z Týniště. Plus by musela být srovnatelná jízdní doba Z Kolína njak ve směru Německý Brod, tak MuN
Projektuje se. Ano. Systémem „ono sa to“. Na straně SŽ bez důrazu na rychlost zhotovení díla, totéž že strany MD vůči SŽ. A zatím co jinde už dávno staví, SŽ „slaví“ 6,5 leté výročí „zvažování“ https://zdopravy.cz/szdc-zvazuje-dalsi-ctyrkolejku-z-lyse-nad-labem-do-velkeho-oseka-4434/
Když se o to začnete zajímat hlouběji…
https://de.wikipedia.org/wiki/Lainzer_Tunnel
„Die Planung wurde 1992 aufgenommen. Die Fertigstellung wurde ursprünglich bis 2006 erwartet“
A zprovoznili ho v roce 2012, s šestiletým zpožděním. To byl počátek provozu na nové Westbahn. 32 roků a pořád ji nemají hotovou.
a co bránilo nám začít taky plánovat hned v tom stejném 1992? vizi jsme neměli ani nemáme. přešlapujeme na místě. dotace rozdrbáváme v rozhlednách.
Bránilo nám v tom přesvědčení, že železnice je přežitek z 19. století, které zastávali lidé sedící na postu premiéra i ministra dopravy…
Linz-Wels 4 koleje potřebuje, ale Salzburg-Wels taky, ten se ale šoupl do šuplíku a místo toho se v plánech objevuje Neue Innkreisbahn, která má menší efekt za více peněz a spíš to vypadá na další Milliardengrab.
„se ale šoupl do šuplíku“
To se přece děje jenom v ČR, ne? 😀
Bohužel ne, nebo bohudík? Já vlastně nevím xd
Bude to skutečná čtyřkolejka (všechny koleje dopravně rovnocenné), nebo to bude souběh původní dvoukolejky a nové kvazi-VRT?
2 pro rychlý segment, 2 pro pomalý, tak se to ostatně staví skoro všude. Nefalšovaná čtyřkolejka se špatně hledá. Budou tam sice propojení, ale v poměrně velkých odstupech a tudíž je otázka, jak moc budou využívány
Nezapomeňte, že všechny čtyři koleje využívá i nákladní doprava.
Pomalá vrstva zůstává v původní stopě. Přidané 2 koleje jsou částečně v souběhu, dle potřeby v jiné stopě, aby se dosáhlo požadovaného minimálního poloměru oblouku.
… nebo v případě, že je třeba se vyhnout zastavěnému území …
Nevím, jak přesně to je tady, ale některé úseky nové Westbahn jsou rychlejší než staré trasování. Výrazné (a to i směrově) je to především u Vídně.
mezitím z Libně do Běchovic těch kolejí by bylo potřeba tak 6 a do Poříčan ne-li až do Kolína 4, ale mi tam máme 3 a 2, přestože jsme na 150% kapacity xddd
Stavějí druhou dvojkolejku. Dost často vede v nové stopě, aby nemuseli bourat lidem domy:
https://openrailwaymap.org/?style=standard&lang=cs&lat=48.25021205748407&lon=14.201245307922363&zoom=15
U nás se chystá příprava, bez přípravy totiž železnice postavit nejde ani v tom Rakousku, ani jinde na světě.
… to tahle jeden bez projektu začal kopat základy u sousedovy zdi. Podkopal sousedovu zeď, ta se uvezla do výkopu. Ušetřil.
Pro VRT přibude z Libně do Běchovic ještě 4. kolej, další 2 koleje z VRT by měli vést na Zahradní město.
To je toho. My budeme mít ve Studénce přejezd taky přes 4 koleje. Když budou kluci šikovný, tak ho stihnou postavit dřív než Rakušani ten jejich koridor.
Přejez už tam je od doby císaře Ferdinanda. Tehdy sice byly jen povozy, ale ani despotický monarcha nehodlal lidem přerušit cestu.
Má se tam stavět podjezd.
„lidem přerušit cestu“? a tím vlakem jezdí kdo? marťani?
A jde to. I bez nesmyslů typu VRT.
Čím se tohle, tj. novostavba zcela přímé dvoukolejné trati pro rychlé vlaky, s ponecháním té stávající trati, nějak zásadně liší třeba od VRT Polabí?
To říkáte, jakoby Rakousko VRT nemělo
A mezitím v našem kocourkově jsme při poslední rekonstrukci koridoru mezi Poříčany a Velimí radši místo přidání třetí koleje vybudovali z obou stran trati přístupové cesty pro IZS a situaci na pár desetiletí zakonzervovali 🙃
Kdyby se přidala třetí kolej, tak se mohlo rekonstruovat za provozu na 2 kolejích. Nicméně nebyly vyřízené papíry, takže nic. A co se týče VRT, tak zatím je jen ve fázi EIA, což například u dálnic znamená stavět nejdříve za 5 let. Přitom SŽDC má nereálné termíny typu 2026.
Projektuje se nová trať, aby tam byly 4 koleje. Ale to už většina lidí stihla zapomenou nebo shodit ze stolu.
Ano, projektuje se. Na papíře. Podobně jako třeba Berounský tunel. Chápu, že se ledy trošilinku hýbají, oproti době ledové ještě pár let zpět, ale zkrátka nevěřím, že v příštích 20 letech ta trať bude stát. A taková doba je už dostatečná na lepší řešení, než to současné..
Moc dobře víte, že všecky větší dorpavní stavby napřed na ten papír musely.
Na Slovensku začali bez geologického průzkumu (to jsou ty vaše jenom pappíry) razit tunel. Ejhle sesuvné území a museli začít odznova.
Projektuje se. Ano. Systémem „ono sa to“. Na straně SŽ bez důrazu na rychlost zhotovení díla, totéž že strany MD vůči SŽ. A zatím co jinde už dávno staví, SŽ „slaví“ 6,5 leté výročí „zvažování“ https://zdopravy.cz/szdc-zvazuje-dalsi-ctyrkolejku-z-lyse-nad-labem-do-velkeho-oseka-4434/
Ano, projektovat se musí. Ale projektováním dopravní infrastruktura nesmí končit..
Heled a ta treti kolej by se projektovat nemusela?
A vám vadí ty přístupové cesty pro IZS? Neměly by tam být?
Měly, ale vedle 4 kolejí. Ale na to jsme si již zvykly, oproti „západu“ jsme stále (mimo vozového parku automobilů firem, podnikatelů a podobných…pořizovaných s nějakou úlevou od státu či možnosti ojebat státní pokladnu)o dobrých 40-50 let zpět (tedy o dobu, kdy jsme si tykaly, oslovovaly se soudruhu a hrály si na JZD). Tak holt zatím stavíme skladové haly, fabriky pto cizí dělníky, plníme všechny silnice kamiony, hamtáme do vlastních kapes a z měst děláme nefunkční giganty z haldou bytů a bez potřebné vybavenosti….hlavně auta, auta, auta…. No snad se do 50 let dočkáme a vystrčíme si hlavy ze zadku.… Číst vice »
Ona se ruší Masaryčka? To je mi novina.
No podíváte li se na nádraží pro regionální dopravu v kterékoliv zemi, kde berou veřejnou dopravu do center měst vážně, tak jistě nevypadají jako TGM, či Praha hlavní…. Takže vlastně víceméně ano. Jak tam chcete navyšovat regionální dopravu, když se tam má vejít ještě rychlodráha na Kladno?
Vše odprodáno developerům… TGM, HLN, Smíchov, Bubny, Holešovice…
Rychlodráha na Kladno není navýšení regionální dopravy?
Zdůvodněte, proč to není navýšení regionální dopravy:
–
–
–
Na Kladno vlaky z TGM jezdily vždy….. Nemyslím to jako urážku, nevím odkud jste, zda dojíždíte vlakem, jak často atd…. nevím tedy, jakou zkušenost máte s tím, kolik pracovních míst generuje Praha a její okolí…. Regionální vlaky a rychlíky v okolí Prahy jsou na pokraji kolapsu, spoustu lidí (třeba, jako jsem já) to dokonce i přes obrovskou finanční zátěž donutilo alespoň částečně přesednout do osobních aut….samozřejmě, nic to neřeší, jelikož i silnice v Praze a okolí generují obrovské kolony a zdržení. ČD nasazují často přestárlé soupravy a vězte, že 40 min (Kolín) ve voze B249 ve 30 stupňovém vedru, v… Číst vice »
Na zašmelování pozemků po ČD, s.o. (ČSD) se ptejte politiků, kteří majetek před 21 lety dělili mezi ČD, a.s. a SŽDC.
Vy furt děláte, jako by s tím teď už nikdo nic dělat nemohl…
A co by jste s tím chtěl dělat? Tenhle průšvih se jednoduše nevyřeší a pouhé vyjmutí pozemků od ČD státu taky ČD nepomůže a spíš uškodí.
Regionální vlaky a rychlíky v okolí Prahy nejsou na pokraji kolapsu. Ale kapacita mnoha těchto tratí je již naplněná a zásoby použitelných vlaků došly. S obojím se „něco dělá“, ale jde to, jako obvykle, pomalu.
Například letošní zásilka panterů do PIDu zalepí aspoň část nejhorších děr.
A mohl bych to navýšení vidět?
Masaryčka se kvůli trati na Havliště a Kladno rozšiřuje = přidává se kolej.
No, to je „hektar“ za 35 let a asi zdesetinásobení počtu cestujících a plánu rychlodráhy obsluhující největší letiště u nás se přidá 1 kolej. SUPER!!!!! To je fakt velkej pokrok. Kolík se za 35 let postavilo skladových hal obsluhovaných kamiony…..??
No, to je „hektar“ za 35 let a asi zdesetinásobení počtu cestujících a plánu rychlodráhy obsluhující největší letiště u nás se přidá 1 kolej. SUPER!!!!! To je fakt velkej pokrok. Kolík se za 35 let postavilo skladových hal obsluhovaných kamiony…..??
Jistě víte, že se toho tam děje mnohem víc, než že se „přidá 1 kolej“. Mj. se to připravuje pro vlaky 5× kapacitnější, než jsou stávající Regionovy.
No, to je „hektar“ za 35 let a asi zdesetinásobení počtu cestujících a plánu rychlodráhy obsluhující největší letiště u nás se přidá 1 kolej. SUPER!!!!! To je fakt velkej pokrok. Kolík se za 35 let postavilo skladových hal obsluhovaných kamiony…..??
1. tímto tvrzením jsem rozporoval tvrzení o redukci.
2. A o kolik kolejí by se Masaryčka měla rozšířit, aby vám to vyhovovalo?
3. Kolik tam je bylo místa na další koleje. A kolik jsou toho (kolejí) schopny obsloužit navíc současné tratě a kolik k obsluze potřebují?
Volíte politiky, kteří chtějí „Nové spojení 2“? To bude teprve pokrok!
Různí diskutéři, co pravděpodobně nevýcházejí z pevnějších zdrojů, to tady vezmou za bernou minci, proto buďme přesnější. Do šturců Masaryčky určených pro pravidelnou osobní dopravu se přidávají 2 koleje, takže se jejich počet zvýší ze 7 na 9. Není to tak moc, ale není to ani málo.
Tak 2, dík za opravu, ale primárně mi šlo o to, že se rozšiřuje.
A co se bude dělat se 4 kolejema, když kousek vedle bude VRT?
Co bude vedle? Kde žijete? Tunel na Beroun už je…… Rychlodráha (tramvaj, metro) na leziště už je? Tunel na 1.koridoru pod Orlickými horami už je? Dodlaný 1.koridor už je? Nebuďte trapnej….v Kolíně nejsou ještě ani blbé výtahy na nástupiště….. Jste v Česku pane….v Česku….v zemi zázračného zbohatnutí a nicnedělání a Švejkování….
Tak stavět je co, akorát dopravní odborníci mají jiné představy o prioritách a parametrech než vy.
Trať na Havliště je v nějakým stupni projektování.
jestli tunelem pod orlickými horami myslíte tunel u Brandejsa n.O., tak ten bude mít smysl až se do Chocně přivede dvojkolejka od Týniště, do té doby to dopravu netrápí.
V Kolíně byly schodolezy, kde si dráha naivně myslela, že to bude spolehlivé dopravovadlo. Myslíte, si, že je jednoduché ten služební podchod, ze kterého je de facto kabelovot jen tak z plezíru použít jako další podchod?
Vezmeme-li v úvahu, v jakém stadiu je zdvojkolejnění Velký Osek – Hr. Králové – Choceň a časové délky výstavby tunelu, tak by ten tunel “Ucho”, měl být nyní nejméně ve fázi získání kladného stanoviska EIA. Což není.
Ano, asi by to chtělo urychlit…
Spojení alespoň na 120 km/h do Liberce, Mladé Boleslavi, dodělaná trať do Č.Budějic, dodělaná trať do Plzně, spojení do Bavorska, Rakouska přes Linec, trať přes Vysočinu atd, atd…. Kolik toho vlastně je hotového? Tak, aby to bylo elekrifikováno a připraveno pro V max tak 120-140 km/h??? Tak si nechte pohádky o VRT. Raději zkapacitnit a zprovoznit bez poruch normální tratě a pak básnit……
Spojení do Liberce aby mělo smysl, tak musí být rychlejší než 160 km/h, hlavně novostavby (ty na 200km/h.
VRT zkapacitňuje a zrychluje, vaše návrhy jen zkapacitňují.
To, dle mého v této malé zemi stačí. Když dosáhneme toho, že vlak prakticky všude pojede 160 km/h a trať bude kapacitně odpovídající (tedy zvlášť pro rychlou a zvlášť pro regionální dopravu) a vlaky pojedou z center a do center měst, je to zde všude blízko. Lepší, než VRT stanice na krajích měst….
Nestačí, aby byla železnice nějak konkurenceschopná je třeba stavět na vyšší rychlosti.
Nebo máte v plánu na dálnicích zavést plošně maximálně 80 km/h?
Odpověď na dotazy to stejně není. Pokus o odvedení pozornosti? 😉
Ono by to zas tak moc nepomohlo, protože od Velimi do Kolíná dál by stejně byly jenom dvě koleje (přičemž už úplně vidím, jak se bourá část Kolína kvůli třetí koleji). My naopak potřebujeme tu dopravu z Prahy na Kolín víc rozdělit (tak aby zavření té jedné trati neznamenalo úplný kolaps), takže co nejdřív zmodernizovat úsek z Lysé přes Nymburk do Kolína. No a samozřejmě výhledově zahájit VRT Polabí. Nakonec budete mít z Libně do Běchovic 3 koleje (+ 1 kolej do VRT), 2 koleje ze Zahradního Města do Běchovic a k tomu z Vysočan 2 koleje (+1 kolej do… Číst vice »