Šéf ostravského letiště Radkovský: S obsazeností letů do Varšavy se ještě trápíme, spojení se světem je pro nás zásadní
„Snažíme se propagovat nejen lety s přestupem, ale i samotnou Varšavu,“ uvedl Radkovský ke spojení s polskou metropolí s tím, že obsazenost letů je oproti lince do Londýna přibližně poloviční.
Generální ředitel Letiště Leoše Janáčka Ostrava Jaromír Radkovský není spokojen s obsazeností letů do Varšavy. Z Mošnova se nyní pravidelně létá pětkrát týdně do Varšavy s polskou společností LOT a třikrát týdně na londýnské letiště Stansted s Ryanairem. V létě pak přibudou Podgorica a Malaga, ze kterých by se mohly stát celoroční linky.
Zatímco obsazenost letů z Ostravy do Londýna je podle Radkovského 90 %, průměrná naplněnost spojení s Varšavou je přibližně poloviční.
„Snažíme se propagovat nejen lety s přestupem, ale i samotnou Varšavu. Stále však nejsem spokojen. Obsazenost letů je 41 %, já bych je chtěl nad 50 %. Ještě se trápíme a chceme, aby to rostlo,“ uvedl Radkovský s tím, že spojení Ostravy se světem je pro ostravské letiště zásadní.
LOT Ostravu stále považuje za perspektivní destinaci
Jak z informací deníku Zdopravy.cz vyplývá, na letech do Varšavy lze spatřit i zajímavější statistiky. V posledních týdnech není výjimkou ani prakticky plně obsazené letadlo. Některé rotace jsou však podle zkušeností našich čtenářů a pravidelných cestujících prázdnější.
K budoucnosti linky Ostrava – Varšava se vyjádřil také náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Jakub Unucka. Podle něj LOT stále považuje Ostravu za perspektivní destinaci. Kraj linku finančně podporuje a podle smlouvy minimálně do roku 2026 podporovat bude.
„Nemám žádné zprávy, že by docházelo k nějakým změnám plánů. Co se struktury klientely týče, tak zanedbatelný není jak počet cestujících z Asie, tak ze západní Evropy. Spousta pasažérů jsou turisti, ale většina klientely je obchodní,“ dodal.
Z Ostravy se přes Varšavu létalo nejvíce do Bruselu, pokračuje meziroční nárůst cestujících
Cargo posiluje
Co se v Ostravě daří v posledních letech rozvíjet, je nákladní doprava. Například před pár týdny spustilo ostravské letiště novou pravidelnou cargo linku do Kazachstánu. Ve spolupráci s leteckou společností MyFreighter ji zajistí společnost EGT Express.
„Dlouhodobě si uvědomujeme obrovský potenciál našeho letiště v rozvoji nákladní přepravy. Již dříve stanovená strategie se zaměřením větší pozornosti právě na cargo se ukázala jako krok správným směrem. Na vybudování nového cargo terminálu v loňském roce navazuje rozvoj našich obchodních aktivit směrem k navýšení objemu nákladní přepravy,“ řekl již dříve Ondřej Musil, Manažer pasažérské přepravy Letiště Ostrava, a.s.
EGT Express i nadále zajišťuje nákladní spojení s Taškentem se společnostmi Uzbekistan Airways a MyFreigther. Mapu pravidelných cargo linek doplňují lety společností DHL do Lipska a UPS do Kolína nad Rýnem.
Lety do exotiky
V segmentu dovolenkových letů nedávno Letiště Ostrava oznámilo dvě zásadní novinky. Cestovní kancelář Čedok nabídne od podzimu ve spolupráci s leteckou společnosti Neos zájezdy z Ostravy na thajský Phuket a na Mauricius.
Italský dopravce nasadí na lety do jihovýchodní Asie a na ostrov v Indickém oceánu letoun Boeing 787-9 Dreamliner v konfiguraci tří tříd.
Z Ostravy se bude létat do Thajska a na Mauricius. Neos sveze dovolenkáře Čedoku
„Obrovský rozvoj, který v letošním roce Čedok v Ostravě plánuje, svědčí o tom, že o létání z našeho letiště je stále větší zájem. Sedm novinek přes letní sezónu a dvě exotické destinace v zimním období jistě potěší nejen obyvatele Moravskoslezského kraje,“ řekl při představení novinek Radkovský. Dodal, že letos očekává rekordní počet odbavených cestujících.
K letním novinkám Čedoku pro Ostravu bude patřit Tirana, Marsa Matrouh, Lamezia Terme, Chania, Thassos, Fuerteventura a Enfidha.
Celkem se má letos z Mošnova létat pravidelně i charterově do 31 destinací, z toho 13 nových.