Obrazem: Trať Českým Středohořím dál zarůstá. Opravu slibuje SŽ za dva roky, přibude ETCS
Aktuálně probíhá zpracování projektu inženýrsko-geologického průzkumu.
Necelých jedenáct let od sesuvu půdy v Českém Středohoří zůstává provoz na trati 097 z Lovosic do Teplic v úseku Chotiměř – Radejčín zastaven. Zatímco auta po dálnici D8 dávno jezdí, železniční provoz zůstává nadále zastaven.
Výročí jedenácti let od sesuvu nastane v červnu, deník Zdopravy.cz se vydal na trasu trati ale záměrně v březnu, kdy ještě není tak bujará vegetace a jsou vidět více zbytky trati. Výsledek můžete posoudit v rozsáhlé fotogalerii.
Správa železnic (SŽ) i nadále počítá s tím, že trať jednou opraví, za poslední půl rok ani neposunula termín plánované rekonstrukce a uvádí termín zahájení stavby v roce 2026.
„Aktuálně probíhá zpracování projektu inženýrsko-geologického průzkumu, který je nezbytný pro optimální návrh sanace neprovozovaného úseku trati, především v úsecích navazujících na nově projektovanou estakádu v místě sesuvu,“ řekla mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová. Na základě výstupů z průzkumu dojde k předložení aktualizace záměru projektu centrální komisi ministerstva dopravy.
Správa železnic současně změnila plány na způsob řízení provozu. „Namísto dříve uvažovaného zjednodušeného řízení dle předpisu SŽ D3, bude sledováno řízení dle SŽ D1 včetně ETCS,“ dodala Eberl Friebová.
Na urychlení opravy trati apeloval loni Ústecký kraj. „Věřím, že Správa železnic plně uchopí svoji zákonem svěřenou roli vlastníka a provozovatele dráhy se všemi z toho plynoucími povinnostmi a o svěřený majetek se řádně postará tak, aby z nynějších torz železniční sítě v Ústeckém kraji opětovně vznikl provozuschopný a jednotný celek,“ napsal v otevřeném dopise radní pro dopravu Marek Hrabáč.
Stát svůj přístup k trati po sesuvu několikrát změnil. V roce 2019 mluvilo ministerstvo o zprovoznění v roce 2023.