Obrazem: Velká rekonstrukce nádraží ve Vsetíně míří do finále
Nástupiště jsou již přístupná, do dokončení prací na nádraží zbývá ještě asi měsíc.
Proměna vsetínského nádraží finišuje. Hotovo by mělo být zkraje května. Cestující již mají k dispozici nástupiště i část nového podchodu k nim. Deníku Zdopravy.cz to řekl mluvčí Správy Železnic (SŽ) Dušan Gavenda, podle kterého jde stavba podle plánu s tím, že kolejiště je v tuto chvíli kompletní.
„Z dokončovaného 1. nástupiště se cestující dostanou novým podchodem na další dvě nová nástupiště. Přístup na 1. nástupiště je zatím po provizorní trase. To se změní od května s otevřením zbrusu nového dopravního terminálu, zároveň se zpřístupní podchod i z obchodního domu Smetanka,“ uvedl Gavenda.
Už v březnu SŽ otevřela nový podchod u zhlaví vsetínského nádraží, na místě tzv. Křivačkárny, a to jako náhradu za zrušený železniční přejezd v tomto místě. Auta místo přejezdu využívají novou silnici a letos dokončený most přes přítok Rokytenku. Podchod U Křivačkárny zároveň nahradil nedaleký úrovňový přechod přes koleje ve Štěpánské ulici, který byl po zprovoznění podchodu zrušen.
Proměna vsetínského nádraží finišuje. Chodcům slouží nový podchod
„Větší část prací v lokalitě je v současné době hotová. Pokračovat bude ještě stavba parkovacího domu, která je termínově koordinovaná s navazující investicí města, tedy autobusovým nádražím. V okolí tedy ještě nějakou dobu bude staveniště,“ dodal Gavenda.
Přestavba vsetínského nádraží začala v říjnu 2021. Zhotovitelem je sdružení OHL ŽS, Strabag Rail a AŽD Praha. Zakázku získalo za 2,8 miliardy korun bez DPH.