Švýcaři přidávají další dálkové vlaky. BLS začne jezdit z Basileje s novými jednotkami MIKA
Rozšíření počtu spojů na lince Basilej – Biel umožní modernizace trati, přibude další kolej.
Švýcarský železniční dopravce BLS uplatnil opci ke smlouvě se společností Stadler Rail a objednal dalších sedm jednotek FLIRT. Po dohodě se švýcarskými spolkovými drahami SBB je nasadí na novou linku dálkové dopravy IR56. Ta spojí Basilej a Biel přes Delémont od prosince příštího roku.
Nová linka doplní spojení IC51 mezi oběma městy. Rozšíření počtu spojů na každých 30 minut umožní probíhající modernizace stávající trati. „Cestující na trase budou mít nyní atraktivní půlhodinový takt v dálkové dopravě,“ uvedly SBB a BLS ve společné tiskové zprávě. Linka IC51 bude od prosince 2025 prodloužena až do Lausanne.
Nové jednotky Stadler FLIRT jezdí u BLS pod označením MIKA. Jde o čtvrtou generaci Flirtů (řada RABe 528, zkratka MIKA je zkrácením spojení Moderner innovativer kompakter Allroundzug). Jednotky jezdí u BLS od roku 2021, dopravce jich má objednáno celkem 58.
Přísun nových vlaků před změnou jízdního řádu. BLS nasadí přes Lötschberg jednotky MIKA
Na trase budou jezdit s kapacitou 242 míst k sezení. Budou mít multifunkční zóny pro přepravu kol a zavazadel a bistro zónu. „Jsou optimálně navrženy tak, aby vyhovovaly potřebám zákazníků a očekávanému počtu cestujících na trase,“ uvedl BLS v tiskové zprávě.
Start nové linky je naplánován na prosinec 2025, kdy mají být hotovy úpravy trati, konkrétně její zdvoukolejnění. To umožní rozšíření kapacity.
Švýcarsko zdvoukolejní další trať, mezi Bielem a Basilejí tak pojedou vlaky po půlhodině
BLS již provozuje v dálkové dopravě od roku 2019 linku Bern-Olten a Bern-Biel/Bienne a linku Bern-Neuchâtel-La Chaux-de-Fonds od roku 2020. Železniční společnosti SBB, BLS a SOB se dohodly na pokračování spolupráce v dálkové dopravě i v dalším koncesním období, tedy od prosince 2029. SBB je držitelem koncese na dálkovou dopravu, ale provozování jednotlivých linek dálkové dopravy převádí na BLS a SOB.