Švýcaři přidávají další dálkové vlaky. BLS začne jezdit z Basileje s novými jednotkami MIKA
Jednotka Stadler FLIRT (MIKA) společnosti BLS v Bernu. Foto: BLS
Rozšíření počtu spojů na lince Basilej – Biel umožní modernizace trati, přibude další kolej.
Pěkné jednotky. Škoda, že se takových pěkných vlaků u nás asi nedočkáme.
Představuji si, že někde čekám na nádraží, vlak má děsný zpoždění, začínám mít nervy a pak teda už konečně ta jednotka MIKA přijede , zabrzdí a z reproduktorů se ozve: „Relax, take it eeeeasy“ 😀
Tak díky, už vím, co mi bude hrát celý den v hlavě 😏
Ad foto č. 7: Švýcarsko sice má být železniční ráj, ale schody v bistrovoze mi přijdou jako hodně „exotický“ nápad…
Na foto č. 5 je to taky a vypadá to spíš jako rampa s optickým klamem.
A taky že jo, tady je průchod podobnou soupravou: https://www.youtube.com/shorts/8b93rlyrRKA
Jak se již zmiňuje pan Kocourek, jde o sérii takových menších ramp, které jsou u všech přechodů mezi vozy. Mají to tak i veškeré Flirty aktuálně provozované CFF.
Možná s rampama a schodama, ale po půlhodině na úrovni naší tratě Brno – Ostrava. Takže stále o tři délky před náma.
Biel: Žije zde 55159 obyvatel a je tak 10. největším švýcarským městem.
Ani Brno, ani Ostrava, ale spíš taková Opava.
Biel je uzlová stanice. Hovořím o významu trati, ne koncového uzlu…
Z Bielu dále do Lausanne? Tzn. od Curychu na tyto vlaky bude přestup v Bielu? Nebo 2 vlaky za sebou v úseku Biel – Neuchatel -„před Lausanne“ (půjde-li o svazek s vlaky Curych – Neuchatel – Ženeva)?
Neví někdo, z jaké firmy jsou sedadla do 1. třídy?
Dost pochybuju že by to byl borcad.
Osobně bych řekl že je to Kiel Lihok