Další švýcarská tepna mimo provoz. Do Lötschberského tunelu zatéká

Průnik vody do Lötschberského úpatního tunelu v roce 2020. Foto: BLSPrůnik vody do Lötschberského úpatního tunelu v roce 2020. Foto: BLS

K podobné události došlo už v roce 2020.

Švýcarsko řeší další problém s tranzitní dopravou přes Alpy. Kvůli zatopení musel správce infrastruktury BLS uzavřít pro veškerý provoz Lötschberský úpatní tunel, jednu z klíčových spojnic mezi severem a jihem země i severem a jihem Evropy.

K uzavření došlo ve čtvrtek ráno, BLS zatím mluví o zprovoznění alespoň jednoho tubusu v sobotu ráno. Všechny vlaky musí po původní trase s větším převýšením kratším Lötschberským tunelem. Doba jízdy se mezi Spiezem a Brigem se tak prodlužuje o zhruba 45 minut.

BLS vysvětluje zaplavení tunelu intenzivními srážkami. Podle švýcarských médií voda zaplavila i koleje. Voda se dostala do tunelu zhruba v jeho polovině, podobný problém řešil provozovatel tunelu již v roce 2020. Po této události v tunelu vznikla speciální nádrž, kam voda stéká. Nyní ale pršelo tolik, že došlo k jejímu přeplnění.

Ve Švýcarsku omezili provoz v pátém nejdelším tunelu světa, zatéká do něj

Švýcarské spolkové dráhy SBB upozorňují na svých stránkách, že vlaky dálkové dopravy jsou kvůli odklonu zpožděny, případně zrušeny.

Lötschberský úpatní tunel je v provozu od roku 2007, spojuje severní a střední část Švýcarska s kantonem Wallis. Není zcela dokončený: kvůli nedostatku peněz došlo k zastavení stavby druhé tunelové trouby, kompletní je pouze východní tubus. V praxi je tak 21 kilometrů jednokolejný, s délkou 34,7 kilometru je pátým nejdelším železničním tunelem na světě.

Ve Švýcarsku jde letos o druhé omezení dopravy v klíčových tunelech pro tranzitní dopravu přes Alpy. V srpnu se zastavil provoz po nehodě v Gotthardském úpatním tunelu, nyní je v něm provoz obnoven stále jen částečně.

Obrazem: 80 lidí, práce nonstop. SBB ukázaly jak opravují Gotthardský tunel

 

 

 

Tagy BLS Lötschberský úpatní tunel Švýcarsko
Žádné komentáře