Českým drahám bude chybět jedno Pendolino na vánoční špičku. Poničil ho kryt výhybky

Instalace ETCS do pendolina. Foto: ČMŽO - elektronikaInstalace ETCS do pendolina. Foto: ČMŽO - elektronika

K nahlášení mimořádné události došlo více než 24 hodin po nehodě.

České dráhy budou v nejsilnějším přepravním období na přelomu roku jezdit pouze se čtyřmi jednotkami Pendolino. Její oprava po střetu s krytem výhybky v Pečkách se protáhne až do ledna

Komisionální zkouška již proběhla, se znovuzprovozněním počítáme ve druhé polovině ledna,“ řekl mluvčí Českých drah Lukáš Kubát.

K odstavení Pendolina došlo na začátku prosince, kdy vlak z Františkových Lázní do Bohumína narazil v Pečkách do krytu výhybky. Ten poškodil spodky vozů od třetího vozu dál a prorazil trakční měnič. Jednotka byla na místě nepojízdná, cestující byli nakonec po několika hodinách čekání evakuováni do CityElefantu jedoucím z Prahy do Kolína. Ten následně pokračoval až do Bohumína jako náhradní souprava.

České dráhy musely odstavit další pendolino, poškodila ho závada na trati v Pečkách

České dráhy původně jezdily se sedmi jednotkami, jednu vyřadily po nehodě v Bohumíně loni v létě, část vozů slouží jako záloha. Jedna bývá odstavená kvůli instalaci ETCS.

Pro celý letošní grafikon počítá dopravce se čtyřmi jednotkami, v praxi nyní jezdí bez záloh. Původně měla zamířit jedna jednotka na vyvazovací opravu, ta se posune až do návratu poškozené jednotky.

Správa železnic nahlásila událost Drážní inspekci až 24 hodin po události. „Teprve v sobotu totiž zjistili při prohlídce v bohumínském depu, kam byla jednotka stažena jako nepojízdná, že ve skutečnosti došlo k jejímu poškození. A teprve následně se tak událost vůbec mohla začít šetřit. Samotné odeslání hlášení potom částečně pozdržela i kalamitní situace a nutnost prioritně řešit zpracování aktuálních mimořádných událostí,“ uvedl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Vyšetřování by přitom mohlo odhalit, zda uvolňující se kryty výhybek nejsou systémovějším problémem. V roce 2019 došlo k podobné události v Zámrsku. „Něco takového se přihodí vskutku výjimečně, jiný podobný případ letos neevidujeme. V tuto chvíli nemůžeme vyloučit ani nedostatečné zajištění krytu ze strany našich zaměstnanců, ani jeho odjištění cizí osobou – odpověď na příčiny budeme znát teprve po skončení vyšetřování, které ještě probíhá,“ dodal Gavenda.

Tagy 680 České dráhy pendolino Správa železnic
64 komentářů