Českým drahám bude chybět jedno Pendolino na vánoční špičku. Poničil ho kryt výhybky
Instalace ETCS do pendolina. Foto: ČMŽO - elektronika
K nahlášení mimořádné události došlo více než 24 hodin po nehodě.
K nahlášení mimořádné události došlo více než 24 hodin po nehodě.
Pomalu začnem sundávat svislé rychlostníky…
Událost se stala v Pečkách a neschopná jednotka se místo do depa v Praze jela do Bohumína? Trochu na hlavu…
Jela do Prahy, v článku je chybná informace.
Takto odpověděly SŽ a ČD.
Nevim kam jela, ale to ze pracovnici na vyssich pozicich placaji bludy je u ve skupine CD/SZ bezna zalezitost. Horsi je, ze si to casto opravdu mysli.
SŽ má obráceně mapy. To nemůže vědět kterým směrem je Bohumín. Zajděte se podívat na Balabenku.
Cestující byli nakonec po několika hodinách čekání evakuováni do CityElefantu jedoucím z Prahy do Kolína. Ten následně pokračoval až do Bohumína jako náhradní souprava.Takové ČéDé…
Pokud bych měl jako cestující na výběr mezi odřeknutým/zrušeným vlakem a nebo možností pokračovat v cestě jiným vlakem, tak asi odpověď nebude příliš neočekávaná….
Lepší řešení je určitě zrušit vlak bez náhrady a zařiď se jak umíš, že?
Spíše otázka na Spržel, proč evakuace trvá tak dlouho.
Těch pár hodin na náhradní soupravu měli cestující čekat v blízké stanici.
ČD mají holt smůlu
jo cizí předmět na kolejích,to je svinstvo.to očeše spodek během chvilky
To samé na silnici. Bohužel je fakt, že většina řidičů předmět ležící na silnici objede aniž by se s ním uklízeli
ale to nebyl cizí předmět je tam kovový kryt pravítek a ten je na pantu a na druhé straně je zajištěn čepem ten je pojištěn závlačkou ale když třeba pro zrychlení kontroly nebo jinak někdo zavlacku nedá tak se může čep uvolnit a pak rychlejší vlak kryt nadzvedne a ten mu likviduje spodek. Minulé po podobné události došlo v celé ČR k mimořádným kontrolám.
Já jsem v tom Pendolinu seděl. Konkrétně přímo ve třetím voze, který dostal jako první zásah a byla to fakt rána a ten vagón regulérně nadskočil a zatřásl se. Průvodčí pak povídala, že to byl možná velký kámen. Takže mě překvapuje, že zjistili až v depu, že je něco poškozené.
Z druhé strany hlásili, že se to pokoušejí opravit, takže fíra to možná nezaregistroval a kdo ví, co si mezi sebou řekli.
A protože tímhle spojem jezdím pravidelně, tak teď sedím v IC 515 a docela mě stve, že to není SC, protože ten komfort je prostě horší.
Je to tak IJ i RJ jsou v obloucích zoufalé. Trasa od UnO do Zábřeha je jedna velká komedie když chcete dojít na WC nebo do bufetu a nebo vás baví pořád něco přidržovat na stolku.
To bych úplně neřekl. Z Lukové do Krasíkova máte v podstatě rovinu. Tam se ta malá potřeba dá zvládnout v pohodě 😁.
Ano budu čekat a sledovat aaa Krasíkov jdu se vylejt… Potlesk prosím! 🤣
Nezjistilo se to až v depu, ale už na místě, když pro jednotku přijeli kolegové s lokomotivou. Na miste jim byl předán „Předmět “ tvaru fotbalovéhomíče, ktery pry upadnul z Pendolina a tim doslo k jeho samoposkozeni. O jaky předmět se ve skutečnosti jednalo neni treba vysvětlovat. Ale je fakt, že strojvedouci to původně řešil jako poruchu na VN části vozidla. To že se jednalo o poškození od krytu vyhybky se prokázalo až druhý den dopoledne, kdy se na místo vydali vyšetřovatelé obou zúčastněných společností. A ve spolupráci se strojvedoucím z tohoto vlaku, který se druhý den vracel s náhradním… Číst vice »
Strojvedoucí si myslel, že opraví VN výzbroj? Asi dobrej oddíl
Spíš vykrátit. Některé systémy jsou zálohované, či se dají překlenout (obejít) a jednotka odjede na menší počet měničů.
Pořád si myslím, že je to u nás nejpohodlnější vlak.
na na trati pod to nevlezeš…to se zjistí až na kanále – léta praxe
Už zavádějící nadpis mi říkal, že článek bude výživnej. Nechci se a nikdy nebudu zastávat Strašidelné Železnice, ale jednotka by na vánoční špičku nebyla tak jako tak. 11.12. se měla odstavovat do obnovy R2 jiná jednotka, která teď jezdí dál a bude odstavena až po opravě této. Jednotka nebyla odtažena do Bohumína, ale do Prahy. Nejedná se o systémový problém, ale o šlendrián! Ten zámek tam přece nemusí být, jak by se přece dokázal zvednou sám kryt, který váží 23kg! Jenže to vám nikdo veřejně nepřizná., ale víme své Podobných případů bylo jen na Pendolinu další tři případy a ani… Číst vice »
„Teprve v sobotu totiž zjistili při prohlídce v bohumínském depu, kam byla jednotka stažena jako nepojízdná, že ve skutečnosti došlo k jejímu poškození.“
On nikdo z ČD neřekl SŽ, jak se ten vlak zachoval při mačkání toho krytu choval?
Pendolina na jih !
Je pravda, ze se jedna o jedinou trať, kde by se dalo využít jejich rychlostní potenciál. Nechápu proč se tak tedy ještě nestalo
Viděl bych to na prodloužení nějakého spoje z Ostravy směrem na jih.
Z Ostravy do Budějovic ale nedává smysl jezdit vlakem a přes Prahu, na rozdíl z Ostravy přes Prahu do Plzně a a Chebu.
Stejne je to koncepcne i technicky naprosto zastarale vlakove vozidlo zrale po snad jiz 2. desetiletich v provozu na vymenu za moderni vlakovou soupravu vhodnout do 21.stoleti.
Praha-Plzeň (pouze výstup)-Mariánské Lázně-Cheb-Karlovy Vary ?
Když byl předloni Lázeňský trojúhelník povýšen na památku UNESCO, tak jeho punc exkluzivity by se doplňoval s puncem exkluzivity Pendolina.
Samozřejmě za předpokladu, že by si linku Pendolina platila Praha a Karlovy Vary jako součást podpory turistiky.
Pendolino bylo morálně zastaralé v době, kdy přišlo. A ještě ho Blažek a ČD schválili jen na 200. A bylo jich málo, aby to mohlo jezdit do Berlína, kde 7 vozů nestačí. Fail jako vše na CZ žeelznici
Nechci vás urážet, a… Proto raději napíšu, že morálně zastaralé jsou vaše názory…
Co je na české železnici na úrovni vyspělé Evropy?
Na české železnici je na evropské úrovni třeba spolehlivost a informováni cestujících. Spolehlivost je vyšší než u DB.
A mohu se zeptat, které vozidlo je morálně modernější? ICE bez naklápění?
To je jako tvrdit, že komfortjety jsou zastaralé, protože první vozy podobného typu se vyráběly už v roce 2008.
Jde o naprosto vyhovující soupravu, která ani za 20 let od pořízení není schopná využívat naplno svůj potenciál. Rychlostí a komfortem stále předčí i RJ a IJ. A dalších 20 provozu má před sebou, pokud se někdo naučí dotahovat plechy, nebo na ně používat zajištění šroubových spojů.
Rychlostí a komfortem rozhodně RJ nebo IJ nepředčí. A to nepíšu jako odpůrce Pendolina. A srovnávat rychlost netrakčních jednotek a Pendolina je taky blbost.
Srovnávám jízdní komfort a ten předčí o třídu, jsem cestující, nikoliv šotosexuál který reší rychlost. Vrzání a bouchání kdečeho zvláště v obloucích na trase Ol-Pha jsem v soupravě RJ která jezdila náhradou zažil naprosto pravidelně, a o modřinách vlakového personálu, když v obloucích jde soupravou vám můžou povykládat čety samy.
Jízdní komfort o třídu?? Tak určitě… zejména uspořádání sedaček proti sobě vede k „vynikajícímu“ prostoru pro nohy… celkově stísněný interiér kvůli naklápění, minimální prostor pro zavazadla nad hlavou.
Takže děkujeme za názor a posíláme klíčenku
Proto je Pendolino téměř stále vyprodáno, kam se odkládají zavazadla taky asi nevíte. Přijďte zas. 🤣
Nejdřív bych si zjistil fakta… IJ má při 5 vozech 333+3 místa, RJ 442 míst při 7 vozech a Pendolino při 7 vozech 331+2 míst – což je kvůli menšího prostoru kvůli naklápění, kdy i 2. druhá má sedačky 2+1. Tak jestli to vyprodání Pendolina způsobené tím… Btw CJ bude mít 555 míst.
Tak se nevyjadřuje k něčemu, o čem víte leda 💩💩💩
Kapacita Pendolina je jen o trochu vyšší, než u Leoexpresu a o něco menší, než v Regiojetu do Brna..
Problém je v tom, že tady melete pořád ty svoje šotosexuální argumenty o kapacitě a rychlostech já vám argumentuji jako pravidelný cestující a prezentuji to za co jsem ochotný si zaplatit. A jen opakuji, že pokud nevíte kam se odkládá zavazadlo, tak nemelte nesmysly. Šťastnou cestu.
Nesmysly tady melete jen vy! Objektivně je jízdní komfort v RJ nebo IJ prostě lepší. A to bez diskuze. A pokud chcete ještě vyšší, zaplatíte si v RJ business. A ano, irituje mě, pokud si nemůžu dát zavazadlo nad hlavu a má jej půl vagonu daleko a nevidím na něj.
Jediné, co je tady koncepčně i technický zastaralé, tady určitě nebude Pendolino… Ale přesně tyhle názory. Být vámi, tak se podívám jinde do světa, co na těch kolejích teda vlastně jezdí… Pendolino je nejen koncepčně a technicky skvělé a splňuje charakteristiku provozu pro 21. století, ale… Taky se jedná o nesmírně pohodlnou a moderní jednotku, která se ani s těmi Interjety prostě nemůže rovnat. Inertjet, byť je nový, tak jej (nejen já) považuji za krok zpět oproti takovému Railjetu. A… Jestli oním dnešním standardem považujete právě nový Interjet, pak vás lituji… Asi jste v Pendolinu nikdy nejel. Nebo nevím.
Ano, pracuji a jezdím vlaky v celé Evropě, nejvíce ale DACH region, takže pár zkušeností jsem již posbíral. Proto jsem si dovolil takový komentář v prvé řadě napsat. Zkuste se pro změnu doopravdy vydat do západního světa vy, ne jen prstem po mapě a pochopíte, o čem mluvím.
10-15 let v životě lokomotivy nic neznamená
Padá sníh/něco se děje s výhybkou ? Jako první šup ven s krytem. Pak ho nechat venku a nejlépe nikomu to neříct. A je úplně jedno jestli to dělají provozní zaměstnanci SŽ a nebo na vlastních nádražích provozní zaměstnanci ČD. A taky je super po krytech chodit, aby se pod ním tuplem něco domrvilo.
Super dedukce jenže…kdyby byl ten kryt venku, tak by ho těžko ve vyhybce nabralo Pendolino, ne? Nehledě na to, že ten kryt je na pantech a dost dobře vyndat nejde. Ten kryt je tak masivní, že ho chůzí nepoškodí ani 100 kilovej chlap. Kdyby byl tak vetchej, jak ho popisujete asi by těžko dokázal zničil vlak. Kolik vlastních nádraží mají provozní zaměstnanci ČD?
Rád jsem se dozvěděl že všechny kryty jsou na pantech. Půjdu se na to podívat až ho zase uvidím položený na přestavníku, v horším případě pohozený v kolejišti metry od výhybky, celý dobitý a zohýbaný.
Tak to se moc omlouvám nepochopil jsem smysl diskuze pod článkem. Vždycky jsem se já blbec domníval, že diskuze se váže na danej článek. Podle vás tu můžeme klidně diskutovat o rozmnožování motýlů. Ten článek totiž popisuje uraženej kryt na vyhybce v Pečkách, který byl na pantech a opravdu ho nikdy neuvidíte celý dobitý, zohýbaný nebo položený na přestavníku. Podle toho že byl poškozen až třetí vagón je zřejmý, že nebyl ani před jízdou vlaku, odklopen. Vyhybka má samozřejmě i spoustu krytů bez pantů, ale o tom tenhle článek není.
Mě hrozně naštvalo jak již není nasazováno pendolino ve 4 hodiny z Plzně a místo toho jezdí bmz, větší zhoršení si moc nedovedu (nebo ani nechci) představit. Jaký je vůbec důvod, nedostatek jednotek, instalace etcs, nebo něco jiného?
Kapacita.
A nemohlo by se spojit ta odstavená jednotka s touhle poškozenou jednotkou?
V tomto případě převažuje proti nad pro ohledně tohoto záměru.
Ale ne že by to nešlo.
Jaké proti?
IMHO by CD mohly nahradit Pendolina na stavajici trase nejakymi temi Inter/ComfortJety a nasadit tech poslednich par Pendolin na nejakou kratsi trat s mnoha oblouky, kde klopidla maji vetsi smysl.
Na Ex1 mohou nasadit cokoli, na ostatní výkony jen to, co si objednatel objedná, pokud chtějí jezdit v závazku.
proč kratší?
Možná proto, aby se mohly dělat častější obraty souprav… Jenomže. Co si budeme. Čím kratší trasy, tím víc bude stejnak postrádat smysl mít vůbec něco rychlejšího na trase, takže…
Já… Nechal bych to tak. Vyhovuje mi to, protože takhle se tím Pendolinem alespoň jednou za čas prostě svezu. Samozřejmě… Chápu, že někteří, kteří mají Ostrava-Praha nejezdí, zase mohou naopak nadávat, že jim Pendolino taky nejezdí před barákem. No… Co už. Za mne to na Praha-Ostrava smysl má. Byť ne úplně z důvodu klopení. Spíše z důvodu nějakých standardů na oné trase (jedné z nejvýdelečnějších v ČR).
Ovšem, že by se na téhle trase to klopení tak úplně nevyužilo jak se traduje, to je zase blbost.
Hm tak to je smůla no… Beztak místo toho bude jezdit InterJet nebo jak se to jmenuje…