30,4 km pod Krušnými horami. Nový tunel mezi Německem a Českem bude delší
V polovině příštího roku chce Deutsche Bahn žádat stát o peníze na financování celé stavby.
Nový Krušnohorský tunel, který bude součástí vysokorychlostního spojení Praha – Drážďany, bude nakonec o několik kilometrů delší, než byl původní plán. Po roce analýz Deutsche Bahn rozhodla, že se přikloní k nové variantě, která počítá s 30,4 kilometru dlouhým tunelem namísto dvou o délce 2,5 a 27 km. Nově bude severní portál tunelu již v Heidenau.
Vyplývá to z informací, které představila Deutsche Bahn. Nová varianta delšího tunelu se začala řešit loni. „Varianta delšího tunelu je nejlepším řešením pro životní prostředí a také z hlediska dopravy, technologie a ekonomiky,“ uvedla DB v tiskové zprávě. „Trasa potřebuje absolutní prioritu. Rozhodnutím o variantě delšího tunelu jsme dosáhli dalšího milníku,“ řekl Martin Dulig, ministr hospodářství, práce a dopravy Saska.
Součástí nové výstavby tunelu je i rozšíření trasy mezi Drážďany a Heidenau. Musí být vybudováno 46 kilometrů nových kolejí, 90 nových výhybek a nové zabezpečovací zařízení. Už v lednu se chystá DB řešit výstavbu s dotčenými obcemi v trase. DB předpokládá, že v polovině příštího roku předloži dokumentaci německému parlamentu, aby rozhodl o financování. Německá strana má informace k tunelu na speciálních stránkách.
Až 30 kilometrů dlouhý tunel. Němci přišli s novou variantou spojení Drážďany – Praha
Podle dřívějších dohod se na financování tunelu mají podílet obě země podle toho, o jak dlouhou část půjde na jejich území. Většinu by tak mělo zaplatit Německo. Krušnohorský tunel měl být na maximální rychlost 230 km/h i proto, že v něm budou jezdit i nákladní vlaky. Ty mají kvůli hluku zcela vymizet z údolí Labe. Nově se ale u obou počítá s maximální rychlostí 200 km/h. V případě tunelu se počítá se zahájením stavby nejdříve v roce 2028 a dokončením v roce 2038.