30,4 km pod Krušnými horami. Nový tunel mezi Německem a Českem bude delší
Most přes údolí Filstal. Foto: Arnim Kilgus / Deutsche Bahn
V polovině příštího roku chce Deutsche Bahn žádat stát o peníze na financování celé stavby.
Obávám se, že se zprovoznění nedožiju…
Kde se tu berou všichi tihle odborníci, žasnu…
To nejsou odborníci ale nepřejícníci. Naštěstí nemají žádný vliv.
Proč by nesehnali? Na tohle i dotace z EU dostanou…
Je zajímavé, ze se dá naplánovat generační stavba mezi státy, které za posledních 110 let byli několikrát zásadně různé změněny hranice, režimy, přátelství a nepřátelství.
Vždyť hned za Tank Ono v Usti na periferii je památník války Prusko -Rakouské, pak R-U, 1VW, Sudety, okupace, vyhnáni
Tak zrovna s Německem se dlouho žádná hranice zásadně neměnila, naposledy snad připojení Chebska.
A ty Sudety.
Sudety byly vždy součástí Čech, nějaké náckovské přesuny na to nemají vliv.
Mezi Mnichovem a Protektorátem ale Sudety nepatřily Československu.
A?
Mnichov byl zpětně anulován.
To jsou právě ty náckovské přesuny.
Jinak mám pocit, že nepatřily ani za protektorátu a k Československu se „vrátily“ až po konci války.
mam trochu obavy aby tenhle mamuti projekt nezustal coby nedostavene torzo…..
Máte příklad z Evropy, kdy takový přeshraniční tunel zůstal nedokončený? Od Atlantiku až k Černému moři.
Proč jen 200 km/h, když původně 230 km/h. a není i to málo aneb plán dokončení v roce 2038? Znalci vysvětlí…(zmínku o nákladních vlacích jsem četl).
Jestli to opravdu dopadne tou dlouhou variantou bez výhybny v půlce, tak nejpravděpodobnějším východiskem bude provoz osobky Vmax 160 km/h nebo i méně…
I při „jen“ 30min. intervalu osobní přepravy v tunelu platí, že pro provezení taktéž 30min. intervalu nákladních vlaků tunelem stačí, aby tou novou trasou nákladní vlaky projely za cca 24 min. delší dobu (30 mínus 2x 3 minuty coby mezidobí mezi os./nákl., resp. nákl./os. vlakem na začátku, resp. konci úseku). To snad je dostačující doba.
a ví o tom vůbec naše strana
Ví, naslibovala dost.
Vzhledem k tomu, že vám za větou chybí otazník, tak musím jen konstatovat, že jste napsal pravdu.
😛
No to je neuvěřitelný, kudy je vedená ta trať!
Podívejte se do přiložené mapy, kde ten tunel přetíná hranici. Kdyby trať vedla přes hranici o kousek na západ, tak povede odhadem o 6 km více po území Německa a cálovali by to němčouři a podobně kdyby vedla přes hranici kousek na východ, tak by vedla o kilometry více po území Německa a cálovali by to zase němčouři.
Vsadím boty, že tu trasu dělali Němci – je jasně vidět, že zadání pro projektanty bylo, AŤ MAXIMUM PLATÍ ČEŠI – vede co nejvíce po území ČR.
Přestaňte tu laskavě vypouštět lži a konspirace, děkuji.
I kdyby vaše teorie platily, pravdou zůstává, že ČR se potřebuje daleko více smysluplně napojit na síť DB než naopak. Je to také hlavní přístup ČR ke kontejnerové námořní přepravě Hamburk, Bremerhaven a Rotterdam…
O tom nejsem přesvědčen. Bylo by potřebné vědět, kolik zboží jezdí dnes podél Labe z německých přístavů do ČR a kolik toho jezdí z ČR, Rakouska, Slovenska, Maďarska a Balkánu do severního Německa a Skandinávie. Bez takové informace ten význam pro nás a pro Němce posoudit nelze.
Česko je obrovským subdodavatelem prmyslových zakázek do Německa. Z Česka do Německa produí ohromné objemy zboží, a nákladní dopravci si už dlouho stěžují, že jediný použitelný železniční přejezd do Německa vede právě údolím Labe.
Němci s námi mají nejdelší společnou hranici, jsou naším největším obchodním partnerem (z pohledu ČR, v importu i exportu afaik), a vy zde zpochybňujete potřebu dopravního spojení..?
A jinak ono je celkem jedno, jestli jezdí víc nákladu z Česka do německa nebo naopak. Poptávka po takovém spojení zde je, dlouhodobá, obrovská, tak co řešíte?
Naštěstí to, že nejste přesvědčen, není relevantní.
I děcko školou povinné dnes ví, že Německo je náš nejvýznamnější obchodní partner. A že kapacita dopravních cest pro export z ČR do Německa je už dnes hluboce nedostatečná.
Prosím, pane geologu, prokažte, že kousek na západ od trasy či kousek na východ od trasy jsou lepší geologické podmínky, takže je lepší vést tunel právě tamtudy.
Až to prokážete, uvěřím, že na vašem nacionalistickém výblitku něco je.
Přesně proto se nyní tunel na německé straně oproti původní verzi prodloužil:-)Netušíte, jakou radost mi dělá blokovat lidi vašeho typu. Papa a přeji pěkné čištění klávesnice, máte tam zjevně trošku drobky.
Nemá tam drobky ale má tam nablito, bo internet to všechno nepobere.
Podle mě k realizaci nedojde kvůli velmi špatné situaci se státním rozpočtem v Německu.
I to je možné. Sasko není Bavorsko. Budou volby. A už i ten termín výstavby 2028- 2038 (deset let takový to tunýlek). To by soudruzi v DDR ani Číně nedopustili (nadsázka alá vtípek). Takže jen klasická „česká“ cesta aneb „tunel“ po česku. Lol.
Kodl naznačil, že by to mohla zhatit špatná situace se státním rozpočtem, nikoli zemským. O dráze a tomto tunelu se rozhoduje na spolkové úrovni. Ze Saska do ČR se vážně plánuje (viz stránky o projektu), na spojení západních Čech s Bavorskem máme zatím jen memoranda: https://zdopravy.cz/zeleznice-ministerskych-memorand-cesko-a-nemecko-si-opet-slibily-rychlejsi-drahu-mezi-obema-zememi-180505/
Co česká strana. Už chystá aspoň peněženku?
K čemu je Němcům tunel na českou hranici? To tam budou jezdit na exkurze, jak vypadá hlína a kamení v podzemí Krusnych hor?
Příště vlakem s mozkem.
A vy pro změnu Vlakem s kasičkou. Abyste vybral peníze na pokračování na české straně. Nebo nám ho Němci chtějí postavit zdarma, jakože odškodnění za WW2?
Hele tak strašné to financování ani stavba železniční infrastruktury u nás fakt není..
Jasnacka, 300 miliardovy rust dluhu ročně neni problém, on nám vždycky někdo půjčí.
Chápu, že to myslíte jako ironii, ale to co jste napsal je fakt.
Naše zadlužení je relativně nízké (v porovnání s většinou jiných států EU).
A pokud vám vadí výdaje na investice do infrasrtuktury, které nám zlepší budoucnost, tak tím víc vám musí vadit prožírání státního rozpočtu na spotřebě, ne? Tam ty peníze mizí bez vidiny čehokoliv lepšího..
Jo btw. většinu ceny zaplatí Němci. A většinu ceny české části zaplatí EU.
Uveďte zdroje, které dokazují pravdivost poslední věty. děkuji
Všechny novostavby přeshraničních spojení EU významně kofinancovala.
Stavba trať Lyon – Torino byla původně zadotována 40%. Později zvýšení na 50%. Pravděpodobně dojde k dohodě o navýšení spolufinacování z EU na 55%.
To samé Brenner Basis Tunnel. 50% dotace na přípravné a průzkumné práce. Na stavbu samotnou nejprve 40%, později zvýšenou na 50%. Nejspíš bude i tam 55%.
Odkazy jsou na Wiki. Hledej šmudlo. 🙂
Za krizových situací jsou peníze vložené do infrastruktury těmi nejúčelněji investovanými penězi.
No, ale obecně jak do které…
No, zrovna železniční spojení s Nemeckem, které je už dnes dosti nedostatečné, je jedním z těch opravdu účelných.
No jasně, František. Pokud to nejsou vláčky, tak je to špatně.
Bude to sklad anonymních trollů, kteří dostanou ban na zdopravy za psaní nesmyslů. Gratuluji k místence.
Lithium tam je 👍. To to cele zaplatí ✌️
P.š Jo vím ze Cinovec a Altemverg jsou asi 15 km vedle, ale co kdyby 🤡
Čekám, že se František zeptá, proč neudělali sjezd i na Kozí dráhu.
On by ale smysl mel. Napojil by Krupku po kolejích na Ústí. To není tak malé město.
Přepravní proud vs. kapacita tunelu? Aby to nebylo 30 šotoušů prvním vlakem a pak 10 roků nic.
Jestli potřebuje něco Krupka, tak oblouk mimo Oldřichov a fungovalo by to jako malá příměstká linka Teplice – Krupka – Unčín, dál to má jen šotosmysl.
Čekáte marně, aneb naprosto nepochopil.
Doufám že nám to Němci zaplatí jinak na to padne celoroční rozpočet SŽ
Je to v plánu. Němci to celé neplánují, postaví, zaplatí a potom České straně předloží fakturu za naší část.
Myslím, že by to bylo nejlepší i nejlevnější řešení 😀
Ale tak je, myslím, ta mezistátní dohoda postavená!
A šlo by jim i ponechat správu, s případnými opravami apod.?
Již žádné hákovnice! 🙂 třeba
Pokud vím, tak je to víceméně taky v plánu. Neboť v tunelu budou vlakové zabezpečovače dle DE norem, PZB + ETCS L2.
A NE, kódóvaní a barvičky tam opravdu nebudou.
Co zůstane na České straně SŽ je napájení. Dělení soustav má být přesně na hranici, tedy někde v tunelu, plus přípojné úseky z Ústí a od Chabařovic.
PZB už nečekejte. Budou jenom plechové tabulky…
A LZB?
Čekal bych, že zrovna změna napájení bude mimo tunel, aby se snížilo riziko technických potíží, které musíte řešit 15 km od nejbližší pomoci.
Ano, to je logické a technicky správné řešení. Takové místo je více náchylné k závadám, má být tedy přístupné údržbě.
Lokomotiva se přepne rovnou i s elektroměrem.
§1 neberu, Znojmo.
„Dělení soustav má být přesně na hranici“
Potěš koště! 🙁
No a co ma bejt? Stavet se to bude 10 let, takze kazdej rok 10% rozpoctu. To snad neni tolik na to ze se konecne jednou postavi neco poradnyho.
SFDI byl zrušen? Nebo jak mam rozumět, že to bude platit SŽDC ze svého rozpočtu.
To se snad platí z eurofondů, ne? Je to henten TEN-T.
Nejdřív musíte platit ze svého, z eurozóny vám pak možná cast proplati, ale dopředu ani náhodou.
Tak to je pak jen otázka cash flow, pár let vám v tom visí miliardy, na úrocích vás to tedy přijde na stovky milionů korun.
Vy nechcete tak super tunel za stovky milionů korun?
(teď celé financování dost zjednodušuji, EU nezaplatí celou cenu jen spolufinancuje, ale uživatel Vlakem na kole buď trollí nebo je tak mimo, že na něj takové zjednodušení popisu je tak akorát)
Nooo, ani ne. I dotace se proplácejí po částech. 😉
Stavba za 10 let je vlhký sen. Ať se podívají na stavby jiných dlouhých tunelů (Koralm, Semmering, Ceneri). A to s nimi Rakušané a Švýcaři mají na rozdíl od Němců zkušenosti. Pod 20 let by to byl zázrak.
a) můžou si na to najmout zkušenou firmu
b) https://en.wikipedia.org/wiki/Fehmarn_Belt_fixed_link tunel pod mořem je náročnější
Ještě dodám, že Angláni a Francouzi s tím taky neměli zkušesnoti, stejně jako neměli zkušenosti Dánové s Oresundským mostem a dneska tam je.
Aspoň občas by mohly ty peníze jít i do tratí ..
Žejo, se podívejte na Hrabovskou spojku nebo na Sergeje tahající rychlíky z Brna do Budějovic.
On se bavil o minulosti? Vy mu můžete zaručit, že v budoucnu peníze půjdou i do ostatních tratí? Kdo jste, budoucí nesesaditelny premiér, ze to tak sebejistě zesměšňujete?
S lehkou nadsázkou, že peníze do tratí v minulosti šly a nebylo jich zrovna málo, byly to sakra velké akce.
Neexistuje jediný důkaz, že 1.1.2024 skončí veškeré investice do železnice.
Je dost velká pravděpodobnost, že největší část zaplatí EU (tedy opravdu z velké části Němci).
kecy, a jetli ne, tak uveďte zdroj!
Je to obvyklé – zdroj že to tak nebude uveďte vy.
Zprovoznění 2038?
To jako vážně? To jsem zvědav kdo z nás se toho dožije…..
Taky si říkám ☝️. To mi bude 52 😭
To máš moc dobrý, mě 72. Dožiju, nedožiju? Spíš ee. Teď jsem jsem ještě jura, v dubnu 58, ale: už se, už se, nám čas krátí, příjde den a půjdem spáti, tam, kde i světlo chodí spát(kde pláně voní věčnou tmou). Spirituál Kvintet.
Bohužel zase chyby: „tam, kde i svělo mizí v tmách“, „tam, kde vábně voní věčnou tmou“. Hromadu let jsem na tu skladbu zapoměl. Nevím proč mi zazněla v uších teď.
Tak až se půjdete svézt, napište sem do diskuse. Já vám ve svých 74 budu dělat náčelníka. Ale jen pod tou podmínkou, že mě povedete a nezapomenete ve vlaku
Sejdeme se u tunelu 😉
Na Spirituálu jsem vyrostl a řadu jejich písniček hraju, ale tuhle neznám! Jak se jmenuje a na kterém CD byla?
čas dělat náskoky do rakve 🙂
Je mi dnes 51, mám šanci aneb v 66 se jako důchodce svezu grátis:)
Možná se v 80 svezete, ale bez slevy nebo s přirážkou pro neužitečné příživnické seniory.
Si jako myslíte, že se bude prodlužovat věk odchodu do důchodu, ale věk, od kdy se dostává nějaká sleva (nebo případně jezdí zadarmo), ne? 🙂
U toho tunelu bych tomu možná i věřil, na rozdíl od jiných termínů VRT. Přece jenom tu odpadá vykupování pozemků apod.
takové dlouhé tunelové stavby se v Evropě běžně budují kolem 15 let, např. v Rakousku srovnatelně dlouhý Semmering tunel (2012-2026), Koralmtunel (2008-2025)…
Nemluvě o Brenneru nebo o tunelech ve Švýcarsku.
ano, přesně tak, ale ty jsou skoro dvojnásobně delší, tak jsem je záměrně nezmiňoval… na druhou stranu 32km dlouhý Lotschberg (částečně jednokolejný) se stavěl alespoň dle wiki jen 8 let
Pletete si začátek stavby (4/1994) a začátek ražby (7/1999), když do provozu šel v červnu 2007, takže ne 8, ale 13 let.
Semmering bude 2030
Možná. Je to jen další z řady neustále posouvaných termínů.
Ano chápu, taková stavba se staví dlouho a je potřeba určutě.
Na druhou stranu nikdo dnes nemůže vědět jaké budou v roce 2038 k dispozici technologie, vozidla, zabezpečení.
Takže plánovat dnes stavbu včetně technologických detailů jako je třeba maximální rychlost, je za mne dost dost úlet.
Blbě se to plánuje, podle něčeho to „naplánovat“ musí. Proč dostáváte jen mínusky? Dávám palec hore 👍
Fyzika bude stejná. Takže poloměr oblouku je dán a průjezdný profil taky.
Když pan Bell vymýšlel podmořský kabel, tak taky netušil, že místo telefonu přijdou data. Nevykašlal se na to.
Koralm má jít do provozu až 2026 a Semmering má jít do provozu až 2030 (tj. obojí 18 let). A vyvřeliny Krušných hor asi budou tvrdší oříšek než alpské vápence.
Jenomže tady to není tunel pod kilometrama alspkého masivu…
A to je nějaká osobní priorita, „dožít se“ dopravní stavby? Třeba dožít se sametový revoluce nebo promoce dětí mi přijde zajímavější než tunel pro nákladní dopravu do DDR, do který jsem jel 5x v životě, z toho 4x autem.
Dožít se dopravní stavby nebo třeba pokračování nějakého filmu, seriálu, mi také pripada zajímavější než nějaká revoluce. Než me osočíte z podpory komunistů (coz by přitom nebylo nic nelegalniho), tak dodám, že mi v té době byly necelé 3 roky. U mladších generaci se priority logicky mění. Možná se vás to jako starší generace dotýká, ale uvažujte sám – je na obzoru nějaká další revoluce, která by pro mladší generace mela byt zajímavější než pokračování jejich filmů, serialů, pro fandy vlaku třeba dopravní stavba?
Tak zajímavé to být určitě může (což je i pro mně), ale nepoužíval bych u toho sloveso „dožiju se“. Zas takový význam to pro můj život nemá.
Přesně tak. Vždyť nakonec podívat se na to dokončení stavby můžeme i se shora (pokud jsme byli hodní a neskončili v pekle).
Tak se na to podíváme zezdola, ne? }:-]
Podstatná většina z nás se toho roku dožije. Statisticky je průměrnému čtenáři diskuze – plácnu velmi hrubý konzervativní odhad – 45 let, za 15 let to bude 60, průměrný věk dožití je vyšší.
Otázkou je, zda v tom roce vážně bude tunel zprovozněn..
…průměrnému čtenáři diskuze – plácnu velmi hrubý konzervativní odhad – 45 let…
Někdy mi to připadá, že 10
Nebude. I kdyby šlo všechno relativně normálně, tak to znamená nějaké odklady. Otázka je jaké. Jestli místo 2038 třeba 2042, 2050 nebo nikdy.
Nezačínat ale není řešením.
Samozřejmě – je potřeba to postavit. Jen nejsem optimistou stran odhadů na takhle dlouho dopředu u projektu ve fázi v jaké je.
vzhledem k mýmu věku já rozhodně ne, ale rád bych se dočkal zahájení stavby
„To jsem zvědav kdo z nás se toho dožije…..“
No, když do sebe budete cpát cukr a podobné veganské nesmysly, tak Vás klepne pepka dřív, to je jasné…
Tohle už bude prakticky nevyhnutelně znamenat vyhybnu cca uprostřed tunelu, jinak se tam tak třetina požadovaných nákladů nevejde… Ale s ni by to zase bylo kapacitně ještě lepší, než původní varianta.
Bez výhybny mi to vychází zjednodušeně na hodinový takt 1 x Ex 200 a 4 x NEx 100 km/h.
Půlhodinový takt Ex vylučuje nákladní dopravu…
Ex můžou být taky ve svazku (soukromníci plus závazkové)
V Německu dálková doprava jezdí výhradně na komerční riziko, tedy bez závazku.
Záleží jaké bude následné mezidobí. My v Česku jsme zvyklí na autoblok který opravdu umožňuje posílat na trať vlaky dávkově, jenže mnohde jinde to standardem není.
Autoblok neautoblok, na 30 km rychlík pomalíka vždycky dojede. Obzvlášť když to rychlík bude sypat 200 km/h.
ETCS-L2 je líniový zabezpečovač a oddiely sa môžu dať na zábrzdnú vzdialenosť cca 3 Km. Nevidím problém poslať 5 vlakov do toho tunela v jednom smere.
Svazek ale nedává smysl z hlediska rozložení poptávky do reálného času.
Vzhledem k přece jenom různorodé skladbě i těch nákladu a s ohledem na všelijaké zpoždění a jiné nepravidelnosti ty pocty nákladních vlaku budou při tetodelce problém i v taktu hodinovým v osobce (být třeba ve svazku směr UL a TP, to má samo o sobě vliv zanedbatelný). Nezapomeň, ze dlouhá varianta už nebude mít ani ten Goes…
Však jsem počítal 40 km.
A kolik volného místa do rezervy?
8 minut na konci svazku nákladů.
Das ist vénik – tó je maló. 🙂
Z té mezery na konci musíš ještě odečíst příjezdové mezidobí, což pro Ex200 za uhybajicim nákladem budou tak 3 minuty. Teprve co zbyde je vážně rezerva.
Zeptám se jinak – Simplon (19,8 km), Gotthard (57 km), Lötschberg (34,6 km) mají uvnitř výhybnu nebo ne ?
no Lotschberg je ještě k tomu z poloviny jen jednokolejný, Simplon rozhodně výhybnu nemá, to je 100 let starý tunel… no a Gotthard na dvou místech „multifunkční“ stanici, kde ale podle mě nejsou předjízdné koleje, ale jen kolejové spojky mezi tubusy a evakuační tunely na povrch (Faido a Sedrun), rozhodně se tam nepředjíždí expresy s nákladními vlaky…
Simplon má (měl) v půlce výhybnu. Kdysi dávno snad s výpravčím uvnitř.
Simplon má řídkou osobku plus ne tak zásadní rozdíl rychlostí. V Lötschbergu nevím kolik nákladů jezdí, ale pokud zmeškají svou trasu, jedou nemilosrdně přes kopec. A kolem Gotthardu mají z kombinace neexistující stanice (neměla být koncipována sice na předjíždění, ale měla zpomalit dálkový vlak mnohem blíže JD nákladu), hustoty N a půlhodinového intervalu všichni zodpovědní docela drbání za hlavou.
A jak je na tom Ceneri? Sice kratší, ale s 6 páry vlaků osobní přepravy za hodinu.
Tunelem má jezdit 75 vlaků denně každým směrem s tím, že 16 vlaků denně každým směrem má být dálková doprava. Čili mně to vychází na nějaké 3 vlaky za hodinu každým směrem v průměru.
Pouze 1h takt vlaků osobní přepravy na fungl nové trati, znamenající výrazné zrychlení spojení.
Hodně podhodnocený odhad – zejména když jde o stav „za 15 a více let“.
Jak píše Petr Šimral výše…kdyby byl tak 30 min., tak to zcela vylučuje provoz nákladní dopravy = to je syrová realita.
To je spíš silné přehánění. Ale není to v souladu s provozem všech požadovaných vlaků, toť pravda.
I tady můžu zopakovat otázku k zamyšlení – a jakpak to tedy nakonec bude v (byť o něco kratším, ale zase předpokládaně vytíženějším osobní dopravou) tunelu Praha – Beroun? 🙂
Tam asi bude o dost méně těch nákladů.
Vždyť jde o předpokládanou (i nákladní) výpadovku na předpokládané nové Donau-Moldau-Bahn – tedy druhé páteřní trase do SRN.
To pořad muže být i s menším počtem vlaku, než skrz Krušné hory.
S výhybnou se dle těch promo materiálů, co má na webu DB asi nepočítá… Hádám, že určité navýšení kapacity by mělo přinést právě to snížení rychlosti z 230km/h na 200km/h…
U té výhybny bych si počkal na stanovisko hasičů. Ti můžou mít problém (většinu času) s propojenými tunelovými troubami, vyšším rizikem nehody v tunelu. V noci za provozu pouze nákladní dopravy asi bez problémů, ale spolu s osobní dopravou by to mohl být problém.
Nepsal jsem, ze to bude bez problému. 🙂 Ale dopravně to holt uz bude potřeba.
Mohu se zeptat, kde na světě je v dlouhém tunelu výhybna s předjízdnými kolejemi, kde nákladní vlak je předjetý vlakem dálkové osobní dopravy? Spojky mezi rourami se dělají celkem běžně, ale o předjízdné kolejí v tunelu nevím.
V Apeninském tunelu taková výhybna byla.
https://it.wikipedia.org/wiki/Stazione_delle_Precedenze
Kolejová propojení jsou zpravidla umístěna v lokalitách podzemních záchranných stanic. Takže potom to má charakter výhybny. A vzhledem k dispozičnímu uspořádání záchranným míst jsou pak koleje dostatečně dlouhé pro předjíždění. Zpravidla ale slouží pro změnu tunelové trouby. Ale sám nevím, zda třeba ve Švýcarsku něco jako předjíždění rychlejšího vlaku v tunelu pravidelně probíhá? Neví někdo?
Nejsem si jist Vereinou, ta je jednokolejná, ale snad má nějaké výhybny.
Dvě výhybny jsou v úpatním tunelu pod Furkou. V jedné z nich se pravidelně křižuje.
Vereinatunnel je v dílčích úsecích dvoukolejný.
A kde na světě mají tak velký rozdíl jízdních dob, a současně jednou takovou stavbou řeší tak velký rozptyl směrů?
Rozptyl směrů je irelevantní. Důležitý je počet vlaků.
Nicméně i tak + s přihlédnutím k větší délce: Gotthard.
Neboli „plný pytel problémů“ na švýcarský způsob.
A také by se už konečně představitelé města Ústí nad Labem měli vyžvejknout, jak má ta VRT jejich městem probíhat, ty jejich diskuse a spory jsou k uzoufání.
Rikam to porad, ze nejvetsim skudcem jsme si my vsichni sami. A nejde jenom o Usti.
Takže stačí vybydlet celou ČR a dráha bude mít konečně po problému… Co budete potom vozit?
Němce do Rakouska a opačně.
Přeháníte jako obvykle.
Ale to není jen o Ústí – viz i např. nedaleký Chlumec.
Ostatně, sám český stát prapůvodně počítal s úplným minutím Ústí kmenovou částí vysokorychlostní tratě.
Je opravdu reálné všechnu nákladní dopravu vyloučit z údolí Labe? Abysme se nedostali do ještě horšího stavu, než dnes.
Já bych jako laik řekl, že pokud se to neudělá nějak blbě, má dvojkolejka kapacitu dost značnou, a hlavní pointa je v tom, aby to furt byla ta dvojkolejka. Pak jsou hlavním problémem rozevřené rychlostní „nůžky“ mezi ICE a NEx, tak by to chtělo, aby i ty náklady frčely stodvacítkou.
Rozevřené rychlostní ,,nůžky” nejsou zas až tak velký problém. Smíšený provoz na tratích v Německu je celkem častý, kdy ICE jedou až 250 km/h a není problém tam vměstnat náklad o hmotnosti 3000 tun a max rychlostí 80 km/h.
Na kterých tratích třeba to je? Věřím že na 230 i docela běžně (třeba Berlín – Hamburk), ale kde je to 250? (Spíš se ptám jaké tratě na 250 jsou vůbec pro náklad vhodné.)
Berlin – Stendal – Oebisfelde – Wolfsburg (- Hannover/Braunschweig).
Po upgradu i Hannover – Kassel – Fulda – Würzburg.
Díky, myslel jsem si že to bude tato trať (kvůli sklonům). Na té VRTce do Würzburgu se náklady vejdou i přes den?
V současnosti velice, velice vyjímečně.
Modernizace trati ještě není u konce.
Pokud vím, byl problém při míjení nákladních vlaků s ICE kvůli tlakové vlně, která mohla poškodit náklad, snad se mluvilo i o tom, že by mohla vyhodit kontejner z vozu.
Pokud vím, tak tam kromě kontejnerů nic jiného nepouštějí. Přednost má ten, kdo si objedná Fahrplan na 120km/h. DHL Express s kontejnery jezdil 140km/h. Teď opět 120.
Ne, kontejner tlaková vlna opravdu nevyhodí.
Není problém? Právě že je a proto i němci začali raději stavět oddělené VRT. Stejna tak rakušané místo přestavby Westbahn raději postavili novou trať vedle, nákladní vlaky jezdí po staré.
Na nové Westbahn také jezdí nákladní vlaky.
Německé VRT jsou pomalejší než např. francouzské proto, že nejsou nejsou odděleny jen pro ICE, ale na VRT jezdí i regionální a nákladní vlaky. Porovnání ICE vs TGV: https://www.spiegel.de/reise/deutschland/ice-versus-tgv-warum-deutsche-schnellzuege-deutlich-langsamer-sind-a-1259209.html
Proto v Německu mají na kombinovaných VRT ekonomiku provozu blížící se černé nule a podíl železniční nákladní dopravy ke dvaceti procentům.
Ve Francii jsou VRT čistě jen pro osobní dopravu a tudíž vysoce subvencované. Francie má podíl železniční nákladní dopravy pod 8%.
Když chcete přepravit kontejner z ČR do Španělska, tak vám ho Metrans nebo ČD Cargo dopraví do některého severomořského přístavu (Hamburg, Bremerhaven, Rotterdam, Antwerpy), odkud pokračuje lodí do Španělska.
Nebo jede celou cestu kamionem.
Francouzský systém železnice, to je socialistická cesta do prd.le.
Nevím o tom, že by se někdy mluvilo o úplném vyloučení nákladů ze staré trati.
V Německu je to jeden ze základních argumentů pro stavbu.
Zůstane, byť velmi omezeně, nákladní doprava do Bad Schandau resp. Pirny. Tedy míst přepřahů.
No tak jasne – sliby se slibujou a papir snese vsechno. Kdyz se v provozu ukaze, ze tunel nestaci, tak se holt bude jezdit i podel Labe.
No, oni ti Němci jsou na rozdíl od nás schopni si to do předpisů opravdu dát a pak se toho držet. To není jak tady, kdy předpis je jen cár papíru.
I Němec je schopen přehodnotit blbý předpis.
Jo, ale tohle je požadavek místních a ti už si to ohlídají.
I kdyby si to dali do ustavy, tak i ta se da zmenit.
On někdo ví, jaké bídou v roce 2038 proudy a potřeby nákladní dopravy?
jo, říká se tomu statistika. A budou patrně daleko vyšší.
Ne, statistika zkouma existujici data. Na zaklade statistiky muzete pak predikovat budoucnost, ale to uz je jaksi z principu vzdycky vicemene kristalova koule.
to máte trochu pomotané. Statistika zkoumá existující a minulá data, aby mohla predikovat s určitou nejistotou budoucnost. I tu nejistotu umí vyčíslit. Od toho ta statistika je. Nikoho nezajímají stará data jen protože jsou. Zajímají je kvůli tomu, aby mohl určit co dál. Jestli zůstat na místě, či zahájit modernizaci, rozvoj, ukončit činnost …
Takže žádná křišťálová koule. Matematika.
To, co predikuje budoucnost a vyčísluje nejistotu, je pravděpodobnost. Nevím, jak je to teď, ale když jsem studoval technickou VŠ, měli jsme příslušný kurs rozdělený do dvou částí: Počet pravděpodobnosti a Matematická statistika.
Pravděpodobnost lze aplikovat i na jevy minulé. Například tloušťku ledovce, který pokrýval dnešní Polsko.
To se nevylučuje.
to bude prognostika. něco jako předpověď počasí , slunečno , místy oblačno , ojediněle déšť.
Oni to i meteorologové ve svých dost exaktních modelech počítají a vyčíslují v % pravděpodobnosti, ale protože se (dle mého soudu oprávněně) domnívají, že by to hlavy většiny populace nepobraly, pro veřejnost to překládají do toho slovního vyjádření. Ojediněle = na 5-29 plochy území%, místy 30-69%, na většině území >50%. A když nepoužijí žádné z těchto bližších určení, tak to znamená, že se ten jev vyskytne na >70% území.
Je to sice OT, ale když už jsi to nakousl, tak podrobný výklad rosničkářské terminologie je zde: https://www.chmi.cz/predpovedi/predpovedi-pocasi/ceska-republika/meteorologicka-terminologie
Říká se tomu Prediktivní analýza, jež má statistiku jako stěžejní složku.
A věděl Perner s Negrellim, jaké budou potřeby nákladní dopravy za 15 let po postavení tratě a že upevnění dřevněným klínem přestane stačit?
A jéje, to je ale nadělení, naštěstí náš problém to zas tak úplně není, jen by mě zajímalo, jak dlouho jim to bude trvat, protože známe ECO aktivisty, možná bych použil trochu jiný výraz, jen doufejme, že to do té doby opravdu bude svým prarodičům říkám, že bych je chtěl poté vzít sebou
Co se děje? Někde leješ na KOPu?