Správa železnic vybrala projektanty dalších 12 kilometrů VRT. Vyřeší napojení Olomouce

Třívozový RegioPanter řady 640 v Olomouci. Foto: České dráhyTřívozový RegioPanter řady 640 v Olomouci. Foto: České dráhy

Nová spojka bude jen pro vlaky osobní dopravy.

Sdružení firem Sagasta a Egis Rail vyhrálo soutěž na projekční práce dalšího úseku vysokorychlostní trati mezi Prosenicemi a Brodkem u Přerova. Jde o trať, která má vyřešit především napojení Olomouce na budoucí vysokorychlostní trať VRT Moravia z Prosenic do Hranic na Moravě.

Správa železnic (SŽ) zaplatí za projektování 12 kilometrů trati 67,5 milionu korun, jak vyplývá z registru smluv. Cena v tendru výrazně klesla, odhad byl 84 milionů korun.

Novou trať mají využívat pouze osobní vlaky s rychlostí až 320 km/h. „Úkolem projektantů je navrhnout umístění a technické řešení trati, její napojení na stávající koridor Praha – Ostrava a doprovodnou infrastrukturu. Součástí zakázky je také inženýrsko-geologický průzkum, zpracování dokumentace pro posouzení vlivů na životní prostředí (EIA) a geografický informační systém (GIS), ve kterém si veřejnost prohlédne aktuální technický návrh online,“ uvedl mluvčí Správy železnic Jan Nevola.

Olomouci přinese vybudování tohoto propojení s plánovanou trasou VRT řadu benefitů v podobě zkrácení jízdních dob mezi jednotlivými městy nebo rozvoje bydlení.

Projekt zahrnuje také řešení napojení VRT do stanic Brodek u Přerova a Prosenice. Ty projdou nezbytnými úpravami. Zpracovatelé v dokumentaci zohlední také zrušení projektu vodní infrastruktury Dunaj-Odra-Labe. Výstavba vysokorychlostní trati by měla začít na konci roku 2026.

Mapa úseku Prosenice - Brodek u Přerova. Foto: Správa železnic

 

Tagy Brodek u Přerova - Prosenice Egis Rail Sagasta Správa železnic VRT VRT Moravská Brána vysokorychlostní tratě v ČR
94 komentářů