Nad hladinou nádrže Hracholusky je první nový oblouk železničního mostu
Výměna železničního mostu přes Hracholuskou přehradu na Plzeňsku vstoupila do další fáze. Nad hladinou se po dlouhé přípravě ocitl první
Výměna železničního mostu přes Hracholuskou přehradu na Plzeňsku vstoupila do další fáze. Nad hladinou se po dlouhé přípravě ocitl první nový oblouk mostu. Správa železniční dopravní cesty to oznámila na svém facebookovém účtu.
Technici nový oblouk nasunuli na most, kde jej spojí s původním obloukem. Celou konstrukci následně přetočí kolem osy, usadí a starou část odvezou k likvidaci. Most se skládá ze tří oblouků, které technici postupně složí na plošině u mostu a následně je přesunou na most.
Výměna jednoho oblouku tímto způsobem trvá zhruba měsíc. Druhá konstrukce na plošině je ve fázi svařování (původní most se nýtoval) a ve výrobně ve Slaném jsou již vyrobené a natřené všechny dílce třetí konstrukce. Výluka na lokálce Pňovany – Bezdružice by měla skončit v prvních měsících příštího roku, původně byla plánována do 19. listopadu.
Z tendru na zhotovitele vyšly vítězně firmy SMP a MCE Slaný, smluvní cena činí 109 milionů korun. Původní mostní konstrukce z roku 1901 není památkově chráněna a podle SŽDC nebylo možné ji zachránit. Ze starého mostu tak zbudou jen kamenné pilíře, které rovněž procházejí rekonstrukcí. Nová konstrukce se má maximálně blížit vzhledu té původní, je doplněna o lávku pro pěší a cyklisty.