Nad hladinou nádrže Hracholusky je první nový oblouk železničního mostu
Výměna mostu na lokálce Pňovany - Bezdružice. Pramen: Facebook SŽDC
Výměna železničního mostu přes Hracholuskou přehradu na Plzeňsku vstoupila do další fáze. Nad hladinou se po dlouhé přípravě ocitl první
Pro Soupravu, Pana X, Vrťáka a jim podobní. Vy šílenci. Uvědomte si, že legistativa v naší zemi neuvěřitelně pokročila. Dlouho, předlouho trvá každej krok směřující byť jen k modernizaci hlavních tratí. A u tzv. Rychlých spojení je to ještě horší. Zázraky kdy se dokázalo šmahem udělat v Praze na starym spojení cyklostezku, z Kyjova do Dubňan nebo z Nezamyslic do Morkovic, takové se opakovat nebudou a ani nemůžou. Protože jsme si za ta leta navolily vole do úřadůa ti vymyslely takové ptákoviny, že udělat z nefunkčni tratě cyklostezku je běh na desetiletí. A to nemluvím o ceně. Uvědomte si, že… Číst vice »
Asi jste mě úplně nepochopil. Nejde o přestavbu každé lokálky na cyklostezku, v tom se s panem Soupravou rozcházím. Jde o to, provozovat efektivní veřejnou dopravu. Tečka. Pokud máte pocit, že rekonstrukcemi lokálek za stamiliony došlo k významnému zlepšení dopravní obslužnosti, v pořádku. Já říkám, že železnice má smysl jako dálková a příměstská doprava, případně marginálně jako „eko doprava do hor a lesů“. Za stamiliony investované do lokálek (kde se opravdu nezměnil počet lidí ve vlaku) bychom mohli v daném místě provozovat roky (desetiletí) kvalitní veřejné dopravy, která by navíc obsloužila daleko více zákazníků. Že to kraje raději zaříznou všechno… Číst vice »
Vrt Ano jste srozumitelný. Také jsem zastánce efektivní dopravy. A jak říká můj bratr, tak jsou lokálky které mají šanci tedy perspektivu a jsou lokálky kterým nepomůže ani svecená voda. U těch lokálek se šancí, je třeba najít tu pespektivu. Například v okolí milionového nebo statitisícového města je každá trať perspektivní. Jen se musí najít správný koncept dopravy. Tím konceptem zcela jistě není myšleno zajíždění Šukafónu do Mochova. Ale při realizaci spojky (klidně neelektrifikované) z Mochova na trať do Prahy a vybudování záchytného parkoviště P+R, 15 -25 sociálních nebo develop bytovek o pěti patrech (např. pro zaměstnance které stát, město… Číst vice »
No vida, to bych +- podepsal. Nakonec nejsem šílenec, ale máme velmi podobné názory. Co ovšem stát (kraje) dnes dělá? Jezdíme šukafonem do Mochova, rveme peníze do lokálek kde nikdo nejezdí, co hůř: tam, kde by byla nějaká historická cena lokálky pro nostalgické jízdy a podporu turistiky v regionu narveme odporné eurobetonové nesmysly (Mšeno), kilometry modrého zábradlí. Vše za stovky milionů. V rámci zastávkového šílenství postavíme zastávku na 4. koridoru uprostřed polí (s podchodem!!!). 30 let by tam mohli lidi jezdit autobusem k nejbližšímu většímu nádraží. Řádově levnější údržba se neprovádí. Opravdu důležité stavby (i menšího rozsahu) nejsou ani na… Číst vice »
Já mohu nyní odpovědět jen stručně, ale je třeba upozornit, že i přes ty byrokratické překážky, co cyklostezkám šotouši a jiní lokálkoví aktivisté nakladli do cesty, je tu pár nadějí pro cyklostezky: 1) cyklostezky přinášejí mnohem více politických bodů než lokálky 2) cyklostezky lze někdy z až 90% dotovat z fondů EU, což jejich cenu snižuje k rozumné 3) extrémně slabé a ty nejvíce nesmyslné lokálky (např. Svojšín-Bor, oprava Kozí dráhy, oprava trati Mladotice-Kralovice) z evropských fondů naštěstí dotovat nelze nijak a na těch středně slabých (např. Pacifik) lze často zadotovat jen přejezdy, které přináší zrychlení i silniční dopravy* *touhle… Číst vice »
ad1) To je sporný.
ad2) Ne cenu to nesnižuje, spíš naopak zvyšuje. Peníze jdou akorát přes jinou kapsu a je víc možností si na ně šáhnout.
EU zdroje neexistují, všechny prach jsou z daní vydolovaných z členských států.
Kolik cestujících denně jezdí po této trati? Z mého pozorování tak do 8 osob na vlak, z čehož v zastávkách jako Kokašice nebo Trpísty/Erpužice či Blahousty nástup naprosto minimální (1-2 lidi za den). Do těchto obcí musí stejně jezdit autobus (s výjimkou periférních Blahoust), protože vlak zde žádnou reálnou obsluhu nenabízí. Celá oblast jde mnohem lépe vyřešit autobusovou linkou, peníze vyhozené za most přes údolí budou akorát chybět u potřebnějších staveb. Tato trať by našla mnohem lepší využití jako cyklostezka.
Vy to koukám pozorujete taky všude – asi jako Sauron, co 😀 OK se mění po 118 letech, tak hlavně, že máte jasno.
Souprava, Pan X: Co máte pořád s tím hloupým nápadem rušit tratě kvůli cyklostezkám? Tato trať je jednou z nejvytíženějších lokálek v Plzeňském kraji (sám jsem si ji byl projet a z Plzně jel vlak skoro plný). Pokud by byla zrušena, máte zajištěno tisíce děkovných dopisů z Konstantinolázeňska a Bezdružicka, kde by nastal dost velký úpadek turistického ruchu. Prostě se smiřte s faktem, že tato trať využívaná je a bude.
Štěpáne, už máte odpověď na to, jak je to s tím intervalem? A proč lokálka nemůže konkurovat IAD, zatímco příměstská a dálková doprava ano?
Jinak ta lokálka tady bude v provozu tak dlouho, dokud ji bude kraj platit.
Já jsem snad někdy psal, že je tato trať vůči IAD konkurenceschopná? Ano, lokálka v provozu bude, využití spojů hovoří za vše. Tato trať má pro Plzeňský kraj význam asi jako pro střední Čechy Posázavský Pacifik (který taky nikdo nechce rušit). Ono to totiž není jen o tom, že se potřebuji někam dostat za každou cenu rychle. Stále existují lidé, kteří dávají vlakům přednost a to i za cenu delší cesty (a fakt to není kvůli šotoušství, důvody bývají mnohdy zcela jiné). Jenže je marné vysvětlovat to takovým fanatikům, jako jste vy, Souprava, Pan X a podobným, kteří nevidí (protože… Číst vice »
Ono pánům totiž nestačí, že se od prosince ruší doprava nedaleko na trati 178, oni by nejraději zrušili všechno, všude byli, všude cestovali, všude znají místní dopravní poměry i kdo kam jede a proč. Naprosto souhlasím s p.Štěpánem, že Bezdružická lok. je naprosto unikátní díky okolní přírodě, vede přes Konst.lázně, je hojně využívaná, odlehčila vlakům z Plané na hl.trati, jsou na ní pořádány akce jako Bezdružické parní léto apod. O víkendu je vlak plný turistů, výletníků, cyklistů, navíc je stále ve hře projekt PLEKVAR, má přímé spojení s Plzní. A ty do nebe vychvalované autobusy, kde jsou o víkendu? Trať… Číst vice »
Zbytečné rozhazování peněz. Ač je to možná hezká trať, do tohoto století nepatří. Proces optimalizace železniční sítě má v ČR zpoždění cca. 30 let.
Tady má ten proces optimalizace této tratě proběhnout tak, že se trať z Bezdružic prodlouží do Teplé a v sočasně ve stávajícím úseku se narovnají některé oblouky.
Takže máte pravdu, je zpoždění.
Nikoli. Ve všech Evropských zemích už proběhla optimalizace sítě tím způsobem, že byly zbytečné a zastaralé lokálky zlikvidovány. Tato trať je příklad takové, která už skutečně není v roce 2018 potřebná (autobusy to odvezou levněji, rychleji a pohodlněji). Prodloužení do Teplé je šotoptákovina, raději postavit cyklostezku nebo silnici z Pňovan přes Bezdružice, Teplou až do Karlových Varů k dolnímu nádraží s odbočkou z Teplé do Mariánských Lázní (pochopitelně na stávajícím železničním tělese).
Nejenže je to šotoptákovina, ale hlavně je to také absolutně nereálné v příštích 234 letech. Ale vysvětlujte to šotouškovi. Oni dodnes věří, že se začnou stavět novostavby lokálek. 😉 Realita končí u toho, že se mooooožná, za hodně dobré ekonomické situace, postaví nějaké nové spojky dlouhé do 5 km. V podstatě nereálná je dostavba i Baťovy dráhy a to zde by počet lidí asi byl slušný, při spojení Zlína a Vsetína a celkově rychlejším spojení Vsetínska s Brnem a Zlínska se Slovenskem, ale i tak je to spíše nereálná stavba. Natož stavba nějaké nové lokálky.
Proč lokálek? Naopak se mají stavět/opravovat/rekonstruovat trati pořádně, aby se jezdilo rychle a efektivně.
Přesně tak
Pan X: Silnici z Pňovan do Teplé? Děláte si srandu? Znáte charakter přírody na Bezdružicku, Tepelsku? Všude pastviny, chráněné území či území takřka nenarušené člověkem? A znáte problémy silnice I/20, zvláště v úseku z Bečova do KV v zimním období? Raději postavíte 50 km silnice (+ duplicitu z Bečova do KV), než 11 km tratě, která by spojila krajská města? A po tomhle tvrzení jsou všichni, kdo s Vámi nesouhlasí šotoušci či blázni? ČD jezdí do KV z Plzně přes Cheb, což je 161 km, přes Teplou je to 129 km (vlaky bývají plné, vy byste ji též zrušil) a… Číst vice »
Skvělá myšlenka. Což přidat i Nová Bystřice – Litschau?
Škoda toho paneláku v Bystřici za šturcem. 🙂 A nebo v něm vyrubat velké okno.
Když myslíte…
Doplním informaci, která v článku není uvedena: výluka trati přes tento most začala 23. 7. 2018 s předpokladem ukončení k 19. 11. 2018. Před několika týdny se na stránkách ČD objevilo info o prodloužení výluky až do 28. 2. 2019, tzn. posun o více než 3 měsíce oproti původnímu termínu.
Přehrada je upuštěná kvůli opravě pilířů, nebo je nulový stav vody pod mostem kvůli suchu?
Taky mě zaujalo, že to není „nad hladinou“, jak hlásá nadpis, ale „nad travnatým dnem“. Veřejně je k dispozici záznam o manipulaci za poslední měsíc, ale nevypadá to, že by něco schválně upouštěli. Přítok 2 m3/s, odtok 3m/s, takže aktuálně 6 metrů pod maximální zásobní hladinou: http://www.pvl.cz/portal/Nadrze/cz/pc/Mereni.aspx?id=MZHR&oid=3
a neni spise jen zeleny bordel z ras na hladine, i kdyz vody je tam videt mene take … voda v te prehrade byla vzdy tristni co pamatuji, mozna na natoku to je lepsi.
to zelený je hladina 😉
Hracho-lusky 😀
Tak to je hustý…
Dobrý příklad toho, že kopii staré nýtované konstrukce dnes nikdo nevyrobí. Na Výtoni podobnou „nádheru“ vidět nechci.
Za to současný most je skutečná nádhera, ano. 🙂
A co byste tam teda chtěl vidět?
Ano, nýtovanou kopii takovéto konstrukce by dnes opravdu nikdo nevyrobil. Neprošla by statickým výpočtem…
bohu díky, že to není památkově chráněný a ušetří nás to peníze.
Asi tak.
Navržen byl: https://pamatkovykatalog.cz/?element=15268847&sequence=53070&page=2123&action=element&presenter=ElementsResults
Škoda, neškoda, to je otázka, především co se využití jinde k jiným účelům týče.
Já si myslím, že jen mentálně narušený člověk navrhuje takhle staré mosty ocelové konstrukce na památkovou ochranu. To je spíš na žalobu za veřejné ohrožení a plýtvání veřejnými zdroji (nejen peněz).
Zajímalo by mě, jak si představujete využití k jiným účelům? Že se trať postaví jinou trasou? Konstrukce se „přenese“ k využití jinam?
Ač jsem přítel starých věcí, přál bych si, aby podobný most mohl co nejdřív sloužit i na pražské Výtoni!