Omezení u Rohlenky skončilo o měsíc dříve, tepna mezi Vyškovem a Brnem je plně průjezdná
Ze dvou mostů je nově jeden.
Po pěti měsících skončilo jedno z největších omezení na silnicích v majetku Jihomoravského kraje. Od soboty je plně průjezdná silnice II/430 u motorestu Rohlenka, která je hlavní spojnicí mezi Vyškovem a Brnem.
Důvodem uzavírky byla rekonstrukce mostů přes Roketnici, oprava skončila o měsíc dříve. Stavba vyšla na 28,8 milionu korun. Zhotovitelem byla společnost Stavby SR Group.
„Z dopravního hlediska je to pro všechny skvělá zpráva. Silnice II/430 je totiž základní silniční tepnou mezi Brnem a Vyškovem, pro cestující z okolních obcí jde o primární přístupovou cestu do města Brna. Rozhodně se danému území uleví a předpokládáme, že se kolony v ranních špičkách zmírní,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Roman Hanák.
Most s číslem 430-007 byl v havarijním stavu, druhý pak s číslem 430-008 statik zařadil do V. kategorie s označením – špatný. Situace před rekonstrukcí byla kritická, ačkoliv existovalo stavební povolení a byly alokovány finance, stavbu dlouhodobě brzdily majetkoprávní vztahy. To se na technickém stavu velmi výrazně podepsalo, pouhá oprava neměla z ekonomického hlediska a s ohledem na stavební stav a typ konstrukce mostu vůbec smysl.
„Oba mosty postavené v roce 1900, tedy ještě za Rakouska-Uherska, byly tvořeny cihelnými klenbami, které byly po 123 letech provozu již v havarijním stavu, v patě hlavního mostu byla navíc kaverna hrozící zřícením,“ doplnil Hanák s tím, že oba mosty byly zbourány a nahradil je jeden nový rámový most.
Konfigurace terénu umožnila zvýšení nivelety silnice v místě křížení s vodním tokem o zhruba 60 cm. Původní řešení se dvěma mosty, které se příliš neosvědčilo, bylo nahrazeno jedním kapacitním mostním objektem. Ten bezpečně provede stoleté průtoky vody. Součástí stavby byla i rekonstrukce přilehlých úseků silnice II/430 v celkové délce 285 m.
Předčasné ukončení opravy přineslo i změnu jízdních řádů pro autobusy, více je na stránkách IDS JMK.