Olomouc otevírá novou tramvajovou halu, depo z konce 19. století už nestačí
Cena stavby se oproti předpokladům vyšplhala téměř na dvojnásobek.
Olomoucký dopravní podnik ve čtvrtek slavnostním přestříháváním pásky otevírá novou „halu odstavů Jeremenkova“. Zkušební provoz haly se zahájil už 1. července výpravou třech kurzů linky 3. V plném režimu hala funguje od prvního září.
Areál odstavného kolejiště dopravní podnik postavil v prostoru mezi hlavním nádražím a smyčkou na Fibichově ulici v městské části Hodolany.
Sloužit bude k odstavování vozů linky 3 a 5 v době mimo špičku. Hala je také vybavena technikou pro kontroly a drobný servis. Bude sloužit do doby výstavby většího areálu.
K vybudování nového depa vedl především nedostatek manipulačního prostoru, který ztěžoval výpravu tramvají do provozu. Stávající depo z roku 1899 na Koželužské ulici je nyní už přeplněné, což si vynutilo odstavování tramvají mimo vozovnu.
DPMO navíc plánuje navýšit počet tramvají, které bude potřebovat pro prodloužení tramvajové trati na Nové Sady.
Vozovna je na stávající tramvajovou trať napojena vložením dvou výhybek v blízkosti smyčky Fibichova. Do nového areálu je umožněn přímý vjezd tramvají ve směru od hlavního nádraží i ze směru od Hodolan.
V hale o délce 105 metrů jsou tři koleje, na kterých lze odstavit až devět dvouvozových tramvajových souprav.
Olomouc uvedla do provozu novou halu odstavů. Nyní vozovnu ukáže veřejnosti
Součástí areálu odstavů je výpravna tramvají, kde se nachází zázemí pro řidiče a pracoviště dispečera. V objektu je i technologická místnost se zabezpečovacím zařízením, které dohlíží na provoz tramvají při příjezdu a odjezdu z areálu.
Cena stavby se oproti předpokladům vyšplhala téměř na dvojnásobek. Původně DPMO počítal s částkou ve výši 150 milionů, vítězovi tendru OHL ŽS nakonec město zaplatí 279 095 958 Kč bez DPH.