Praha 4 znovu zkouší zavést parkování na chodníku, které soud zrušil
Zabráním části chodníku má vzniknout patnáct míst pro odstavení aut.
Městská část Praha 4 zkouší jen pár týdnů poté, co soud zrušil opatření umožňující parkování v části Horní ulice v Nuslích, jeho zavedení znovu. Radnice přitom na téma slibovala občanům veřejnou diskuzi, což se nestalo.
Návrh opatření je zveřejněn na úřední desce městské části. Je prakticky shodný s první verzí, kterou soud zrušil. Oproti původnímu materiálu je ale detailněji opatření vysvětleno, proč ho chce městská část zavést. „Jde o lokalitu, která dlouhodobě trpí nedostatkem parkovacích míst,“ vysvětluje městská část v dokumentu. Zabráním části chodníku má vzniknout celkem patnáct nových míst. Z textu vyplývá, že radnice dokonce zvažovala parkovací zábrany. „Silniční správní úřad od tohoto záměru upustil z důvodu, že by se jednalo o překážku provozu a bylo by takovéto zařízení pro účastníky provozu na pozemních komunikacích nebezpečné,“ uvádí dokument.
„Zdůvodnění je zcela autocentrické, zcela ignoruje dopad opatření na chodce, urbanismus, životní prostředí a to, že ulice je v ochranné zóně městské památkové zóny Nusle,“ komentoval návrh jeden z občanů Horní ulice Jiří Benedikt, který proti novým parkovacím místům zabráním chodníku bojuje. Společně s dalšími odpůrci chce vyzvat spoluobčany k podání námitek proti tomuto opatření.
Diskuze formou návrhu na úřední desce
Radní pro dopravu Prahy 4 Jaroslav Míth (ODS) na stránkách radnice po zrušení opatření soudem uvedl, že o problematice bude s občany ulice diskutovat. „Prozatím musíme postupovat tímto způsobem, v nejbližší době uspořádáme setkání s obyvateli Horní ulice a na základě podnětů je možné návrh upravit,“ uvedl Míth. Podle Benedikta ale k žádnému setkání nedošlo.
Soud zrušil opatření letos v červnu. Stalo se tak poté, co podala žalobu na radnicí zavedené opatření jedna z občanek. Proměna chodníku na plochu pro odstavení soukromého majetku vyvolala velmi ostré reakce na sociálních sítích od odpůrců i zastánců. Ukázala střet dvou naprosto rozdílných názorů na řešení městské mobility.
Soud rozhodnutí zrušil především kvůli tomu, že městská část opatření, kterým zabrala část chodníku, nevysvětlila. Projednala ho jen v dopravní komisi. Rozhodnutí městské části Prahy 4 o zabrání části chodníku přišlo v době, kdy řada evropských velkoměst naopak postupně redukuje místa pro parkování v ulicích a zvětšují prostor pro pěší a cyklisty. „Obyvatelé bytových domů nemají v okolí šanci zaparkovat. Chodník je tam dostatečně široký, aby posunul auta ze silnice a zlepšil průjezdnost vozidel Integrovaného záchranného systému,“ uvedl už dříve starosta Ondřej Kubín.