První vlak nového metra pro Londýn je hotový, čekají ho testy. Jezdit budou s českými díly
Výroba zatím probíhá ve Vídni, přesune se do nového závodu v Anglii.
Společnosti Siemens Mobility a Transport for London (TfL) zveřejnily první snímky hotového metra pro Piccadilly Line. První z velké zakázky na 94 vlaků se dostane do provozu v roce 2025.
Nové metro Siemens vyrábí ve svém závodě ve Vídni, nyní ho přesunul k testování do Německa. Devítivozové plně průchozí vlaky nahradí postupně soupravy ze 70. let minulého století. Metro vychází z řady Inspiro. Stávající vozy jsou z roku 1973. Hodnota zakázky je 1,5 miliardy liber. Objednávka počítá s 94 vlaky, opce umožňuje navýšit objednávku na dalších 250 vlaků pro další linky.
TfL si od nich slibuje kromě zvýšení komfortu pro cestující zhruba o deset procent vyšší kapacitu a úspornější provoz. Druhá polovina celé zakázky bude montována v novém závodě Siemensu v Anglii v Goole v Yorkshire. Jeho stavba právě finišuje.
Na zakázce se podílí i tuzemská společnost DAKO-CZ. Siemensu dodává brzdové komponenty. Jde o panel přístrojů, protismykové ventily, konektory a potrubní kohouty.
Londýnské metro je v provozu od roku 1863 a patří mezi nejvytíženější metra na celém světě. Téměř 5 000 000 osob denně využívá 11 linek londýnského metra, přičemž více než 700 000 z nich právě linku Piccadilly. Nové vozy metra budou prostornější, plně průchozí, lépe přístupné a klimatizované. 71 kilometrů dlouhá Piccadily je druhou nejdelší v síti londýnského metra, zajíždí až na letiště Heathrow na západním okraji Londýna, jedna západní větev končí v Uxbridge, po průjezdu centrem Londýna končí v Cockfosters na severu aglomerace. Se zařazením nových souprav má dojít k navýšení počtu vlaků na Piccadilly Line na interval až 135 sekund ve špičce.