Silničáři žalují OHL ŽS kvůli vadám na D1, žádají stovky milionů

Dálnice D1, foto: Ministerstvo dopravyDálnice D1, foto: Ministerstvo dopravy

Modernizace dálnice D1 dospěla po čtyřech letech od prvního rýpnutí do země k soudu. Ředitelství silnic a dálnic zažalovalo stavební

Modernizace dálnice D1 dospěla po čtyřech letech od prvního rýpnutí do země k soudu. Ředitelství silnic a dálnic zažalovalo stavební společnost OHL ŽS, která měla na starost obnovu úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší.

Podle silničářů už více než dva roky hotové dílo vykazuje zásadní vady, které by měla firma odstranit na vlastní náklady. Jde například o narušený kulatý profil potrubí nebo jeho nedostatečný spád. ŘSD zároveň po firmě požaduje smluvní pokutu, a to v její maximální výši téměř 217 milionů korun.

„Zhotovitel odmítá uznat, že by se při realizace díla dopustil jakéhokoli pochybení, což ŘSD ČR nemůže v žádném případě akceptovat,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Obě strany přitom vedly dlouhá jednání, ke smírnému řešení se ale nedobraly. ŘSD odmítá dálnici převzít. OHL ŽS a Alpine Bau získaly zakázku za 600 milionů, což bylo 62 procent očekávané ceny.

Dálnice se mezi Mirošovicemi a Kývalkou rekonstruuje od roku 2013. Silničáři ji přitom rozdělili na 21 úseků, z nichž poslední by měl být podle nejnovějšího vyjádření Dana Ťoka hotov v roce 2020. Aktuálně je hotovo sedm úseků (včetně devíti kilometrů Lhotka – Velká Bíteš), na dalších šesti se pracuje. D1 se začala stavět přesně před 50 lety.

 

Tagy ohl žs ŘSD soud
Žádné komentáře