V Olomouci začíná stavba tramvajového odstavu. Zakázku získala OHL ŽS

Tramvaje ve vozovně DPMO. Foto: DPMOTramvaje ve vozovně DPMO. Foto: DPMO

V nové hale skončí tramvaje mimo špičku a na drobné opravy.

Společnost OHL ŽS získala zakázku na stavbu nové haly pro odstavení tramvají v Olomouci. Dopravní podnik města Olomouce za ni za zaplatí 279 milionů korun, zhruba o 11 milionů korun méně, než byla odhadovaná cena.

Vítězství OHL ŽS vyplývá z registru smluv. Podle písemné zprávy zadavatele podaly nabídku ještě Hroší stavby Morava a TSS Grade. Ke stavbě dojde více než deset let po schválení záměru projektu, potrvá rok a půl.

Areál odstavného kolejiště bude sloužit jednak pro odstavování tramvají v době mimo špičku, jednak pro kontrolní a drobnou servisní činnost. Areál je v blízkosti olomouckého hlavního nádraží v těsném sousedství tramvajové smyčky Fibichova. Napojení na stávající tramvajovou trať bude provedeno vložením dvou výhybek v blízkosti smyčky Fibichova. Do nového areálu bude umožněn přímý vjezd tramvají ve směru od hlavního nádraží i ve směru od Hodolan.

Plán nové haly pro odstav tramvají v Olomouci. Mapa: Sudop Brno

Plán nové haly pro odstav tramvají v Olomouci. Mapa: Sudop Brno

V hale o délce 105 metrů budou tři odstavné koleje, na kterých bude možno odstavit až 9 dvouvozových tramvajových souprav. Dále bude v areálu odstavu vybudován objekt výpravny tramvají, kde bude umístěno zázemí pro řidiče tramvají, a také pracoviště dispečera a technologická místnost se zabezpečovacím zařízením, které bude zajišťovat bezpečný provoz tramvají při příjezdu a odjezdu z areálu.

V Olomouci projekt odstavu schvalovali radní už v roce 2011, kdy se cena za projekt odhadovala na 57 milionů korun. Projekt má z velké části financovat Evropská unie.

V Olomouci už letos začala jiná velká tramvajová investice, prodloužení tramvaje do Schweitzerovy ulice.

Tagy Dopravní podnik města Olomouce DPMO odstav tramvají Jeremenkova ohl žs Olomouc
20 komentářů