Jak se staví na dráze. Správa železnic na pár metrů instalovala hned troje hodiny
Podle Správy železnic jde v Moravském Berouně o provizorní řešení.
V době chystaných úspor státního rozpočtu ukázala Správa železnic svůj přístup k tomu, jakým investuje peníze z veřejných zdrojů. Součástí rekonstrukce stanice Moravský Beroun za 43 milionů korun je i velkorysý přístup informování cestujících o aktuálním čase.
Na jediném nástupišti Správa železnic umístila celkem troje hodiny, čtvrté se pak ukrývají ještě v čekárně. Na vysokou koncentraci hodin na jediném, nepříliš vytíženém nádraží, upozornili deník Zdopravy.cz čtenáři.
Podle Správy železnic jde ale o dočasné řešení. „V současné době je umístění hodin v prostoru nádražní budovy v Moravském Berouně provizorní. Odpovídá původnímu projektu, který navrhoval jiný, jednostranný typ hodin,“ řekl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Podle něj se při rekonstrukci aktualizovala část informačního systému. „Nyní se připravuje dodatečná instalace odjezdové tabule a úpravy osazení hodin. V konečném stavu budou na nástupišti pouze jedny, ostatní využijeme v rámci jiné investiční akce,“ uvedl Gavenda. Proč byly rovnou instalovány troje hodiny, neuvedl.
Dodavatelská cena venkovních prosvětlených oboustranných hodin ovládaných pomocí DCF signálu se pohybuje v rozmezí 50–60 tisíc korun.
Vrátit hodiny na česká a moravská nádraží bylo jedním z cílů šéfa Správy železnic Jiřího Svobody. „Chceme je vkusně rozmisťovat, kde to bude možné,“ řekl o svém plánu na rozmístění hodin v roce 2020 v rozhovoru pro deník Zdopravy.cz Svoboda.
Zakázku na projekt opravy nádraží získala společnost JM YARD service, samotnou realizaci pak prováděly Hroší stavby Morava. Součástí rekonstrukce byla demolice části budovy.