Jak se staví na dráze. Správa železnic na pár metrů instalovala hned troje hodiny
Nádražní hodiny v Moravském Berouně. Foto: čtenář Zdopravy.cz
Podle Správy železnic jde v Moravském Berouně o provizorní řešení.
Podle Správy železnic jde v Moravském Berouně o provizorní řešení.
A jako vždy a všude, zakázku získala firmička kámoše nějakýho náměstka a obratem si na to najala Hrošáky. Kolik asi firmičce Yard zůstalo za nehtama, prakticky za houno, jen proto že majitel zná příslušnýho bafuňáře na SŽ? A o transparentnosti výběrka si, doufám, iluze nikdo nedělà. Proč to nedělali Hrošáci na přímo, bez zbytečnýho prostředníka? 🤔
Sef NKÚ jako ocividny priklad plytvani uvedl prosustrovani dotaci na nadrazni baraky.
Viz jeho rozhovor pro Aktualne cz
A na Wilsonu u pragotronů, tam co stojí nejvíc lidí, počet hodin nula.
SŽ tím demonstruje ovládnutí středoevropského času v rámci optimalizace JŘ a stejně je nakonec obviněná z plýtvání. Šotoušům se prostě nezavděčíte…
Ony ty troje hodiny nejsou to jediné, co tam není úplně ok. Čtvrtá fotka – pohled na dřevěný strop – je tam nějaký LED reflektor – k čemu? A jak má prasácky přivedený kabel, nějaká prověšená dvojlinka na hulváta zamotaná modrou izolačkou – to jako fakt? 🙂
K čemu? No přeci k provizornímu osvětlení během rekonstrukce. Všimněte si, že na dalších snímcích ten reflektor už není.
Dole je vidět lešení..
No, ony sice troje hodiny, ale aby se na i tak nezapomnělo… Tedy aby za nějaký ten pátek vůbec šly… Totiž celkově ty rekonstruované stanice mnohdy velmi rychle upadají v zapomnění naší Správy. Zamčené čekárny, nefungující „automaty“ na wc (to je snad ale nefunkční už všude), prázdné prostory pro provozovny, vše začíná pohlcovat zašlá špína, no a páskou přelepené nefunkční hodiny. Peníze byly utraceny, kořist rozdělena, akce dokončena, teď je potřeba vyhlédnout kořist další. To, co už je hotovo, nikoho nezajímá, údržba tudíž nulová… Tak to chodí u naší Dobré Správy. Bohužel…
Jo ty paskou prelepene hodiny. Jedoy jsou i v HK na poslednim nastupisti, jak odjizdi vlaky smer Jicin. Dost me to bavi
Zato v našich ulicích, a to i těch rekonstruovaných se na ně dnes zapomíná. Jistě, má každý mobil, ale ne každý ho má pořád v ruce nebo kapse, o hodinkách už nemluvě vůbec. Hodiny prostě do veřejného prostoru patří.
Ale, ale. Do veřejného prostoru klidně, ale za vlastní peníze. Jinak je to už dlouho přežitek.
Zavolal jsem v do skal „Jak se staví na dráze?“
…a ozvalo se: „draze…, draze…“
Na druhou stranu, oproti pohledům se streetview, je budova nádherně rekontruovaná.
Nádraží takové malé …slunce, seno jahodové…
Než dojdete od jedněch hodin ke druhým, tak se čas co? No přece změní.
Ne, v tomto případě právě 😀
Peněz je dost, říkám to delší dobu…až vyschne studna, tak se budeme divit a litovat, že jsme neinvestovali do potřebnějších záležitostí. Ale kdybych chtěl šetřit na železnici, tak asi začnu u větších položek a né u těhle drobných 🙂
Zatím je 5 „železničářů“ proti.
Říká se „stokrát nic umořilo osla“.
A budou podle nich také jezdit? Nebo si mám stále připočítávat +5 minut pro vlaky jedoucí včas?
Ze srandy by jedny mohly ukazovat Londýn, druhé Singapur a třetí 14:28 čímž narážím na žst Hranice na Moravě, kde jsou na peroně už nějaký ten pátek hodiny zaseknuté a stojí.
Ne, ty ukazují čas: Moravský Beroun nádraži – příchod, Moravský Beroun nádraži – východ a Moravský Beroun nádraži – záchod.
Nelze se divit vyšlo přímo nařízení že nové hodiny mají být kulaté v modré barvě a ještě s oranžovou vteřinovou ručičkou a takové hodiny se dělají na zakázku a něco stojí. To je tak když nějaký mocipan chce někde vnést svoji ideu.
Možná budou tyhle hodiny časem někde v aukci. Když uvážíte, jaká je asi pravděpodobnost, že takto typizované hodiny budou instalovány ve všech stanicích dříve, než investorská organizace zase změní jméno…
Už vidím tu depeši: „Udržující pracovník na ciferníku hodin provede přelepení…“. Ne, tak ne. „Udržující pracovník provede sejmutí krycího průhledného prvku a na kruhové ploše hodinového ukazatele implementuje přelepku vzor Mee-4711-Hop podle vzorového listu…“. Pořád to není dokonalé. Návrhy vítány.
Zrovna na této trati je potřeba investovat do důležitějších věcí, než do třech nádražních budíků.
Je to logické, že troje hodin. Když je každé tři metry amplion na hlášení.
Tipuji, že i WC tam budou minimálně pro půlku všech dnešních pohlaví.
😀
A to je drahá elktrická energie. No zas až budou šetřit, tak půlku reproduktorů a dvoje hodiny vypnou. 😀
Selským rozumem je toto blbost.Že to stálo cca 100000 navíc,to ještě potvrzuje.
A proč se na to tady asi upozorňuje? Protože se ty peníze mohly použít třeba jinde.
A nebo je ušetřit a snížit poplatek za použití dopravní cesty, aby byla železnice konkurenceschopná?
co chcete dneska za 120 tisíc koupit…
….jo,na nic jinýho to stejně nedá….
Nemělo být v nadpise namísto „Správa železnic na pár metrů instalovala…“ spíš „Správa železnic na pár metrech instalovala…“?
Hodin není nikdy dost. Třeba podle jedněch budou jezdit vlaky co pojedou včas, podle druhých ty zpožděné méně a podle třetích ty zpožděné opravdu hodně.
V Holešovicích zastávce taky instalovala provizorní, ale zcela nový přístřešek pro cestující. Co na tom, že o pár mětrů dál stojí původní velký plechový přístřešek, který postačuje. Když ty prachy na DSŽ tečou proudem…
Jak může být monopolnim dodavatelem? To nikdo jiný na světě neumi vyrobit hodiny? Dvorní dodavatel to je jiná, ale v tom případě je to spíš na popotahovani odberatele..
Vyrobit hodiny umí hodně firem, ale jen některé mají zájem investovat do certifikací výrobků pro železniční dopravu. Jinak je nelze použít i kdyby byli levnější, přesnější, úspornější, atd.
Hodiny na nádraží na zdi musí mít nějaký speciální certifikát? Proč?
Nielen hodiny. Minimálne preto, aby sa vynútilo, že tie hodiny napr. naozaj videli EMC skúšobňu. A tak ďalej.
Opravdu to platí i pro hodiny na zdi určené pro veřejnost?
V okamihu keď sa signál do tých hodín vedie v súbehu s káblami ostatných oznamovacích, ak nie rovno zabezpečovacích, zariadení, tak určite.
Tak jim zkuste nabídnout švýcarské Mondaine. Mě by se v ČR moc libily.
A možná by byly i levnější.
Mondaine nevyrábí ty hodiny, která vidíte na švýcarských nádražích. Vyrábí pouze náramkové hodinky které jsou tímto designem inspirované. Vzhled hodiny navrhl ve třiátých letech pro SSB Hans Hilfiker. SSB (o mnoho pozděj) tento vzhled licencovala Mondaine.
A treba k tomu ešte dodať, že tie skutočné nádražné vyrába firma Mobatime, okrem iného vlastník Elektročasu.
A co SBB ?
Jedny hodiny? A stejně by to bylo to špatně. Pokud hodiny nebudou mít čtyři ciferníky. Jeden smeřující doleva, jeden směřující doprava, jeden ke kolejím a jeden dolů, pro ty co jsou přímo pod hodinama.
Nejste dost inkluzivní, zapomněl jste na ty, co umí jenom digitální.
Na Hojsově Stráži jsou také troje….času dost….
Spíš „Časů dost“ 🙂
Jo, Gavenda, lhát se musí umět.
Musíte umět číst mezi řádky. Mluvčí tím vlastně řekl, že je to opravdu nesmysl a budou přebytečné hodiny sneseny. Takže nelhal, jen se vyjádřil a nechtěl tím nikoho urazit.
Kdyz uz tam jsou 3, tak aspon doufam, ze budou ukazovat jiny cas.
Hodiny kam se podíváš, skoro jako by je dávali zadarmo. Snad se opravdu pak využijí jinde
Sám se vždy v životě ujišťuji jestli něco opravdu takto je, takže jsem za to rád.
Jako że nemáte co číst?
Sedí v kanclu v Dlážděné a nemá co dělat 😀
To já dělám tajemníka. Dělám prd a tajím to.
Zajímalo by mě, jestli o všem pan Gavenda informuje tak poučeně, jako o budoucích přímých vlacích Praha – Klatovy.
O těch asi moc vědět nebude. Vlaky nepatří Správě železnioc.
Tím spíš by nám neměl po úpravě trati slibovat vlaky, které vlastně ani neví, jestli někdo jiný chce provozovat. Jste si trochu naběhl.
Jo to byla síla
Za ty prachy mě tam mohlo být několik metrů. Nejlíp napříč k přechodu přes koleje.
Musíte jít s dobou. Nyní je v módě antracitově černá. Skvělá zejména, pokud se někdo potřebuje přidržet zábradí v létě. Nicméně, a tady musíme dát pánům projektantům pochvalu, zdá se, že zábradlí stále svěřepě umisťují pouze tam, kde k ničemu není, tudíž sahání na zábradlí bylo úspěšně minimalozováno.
Je super, že redakce řeší rozházení 50 tisíc z veřejných peněz. Bohužel tato kritika se zatím nikdy neobjevila u článků o zbytečných cyklostezkách za miliony, které si na sebe nikdy nevydělají, parazit Staňura nás na to nutí platit daně a přitom to využívá jen úzká skupina osob.
To je dost lichý argument. Metro v Praze si na sebe taky nevydělá a musíme ho mít.
Přemýšlel jste někdy nad významem toho, co píšete? Možná to myslíte dobře, ale nemá to hlavu ani patu.
Bohužel ty daně byste platil tak jako tak, i kdyby žádné cyklostezky nebyly.. 🤷♂️ jinak kdo z živých využívá hřbitovy? A stejně se za ně platí.. 🙂 obecně, že ne každý poplatník je spokojen se strukturou výdajů státu, to nikdy nebylo a nebude jinak, jsou na to dva legitimní postupy, jít do politiky a změnit to, nebo to prostě hodit za hlavu a nekazit si den 🙂
Anebo jít k volbám.
Která strana měla v programu rozmisťování hodin na nádražích?
Řečeno Vaší logikou tak. „vlaky taky používá úzká skupina osob“.
Nikdy nevíte,kdy budete muset použít infrastrukturu pro danou cílovou skupinu.Tak že,“já to nevyužívám, tak je to zbytečné“ je demagogie .Opravdu se zamyslete co píšete.
Možná to myslel jinak. Já si taky myslím že cyklostezky jsou na nic (tak jak se dělají), na co pane bože dálnice pro kola? Dvě kola se vyhnou skoro všude, ale většina cyklostezek je tak široká, že by se tam vyhnuly i dva kamiony (jo, asi přeháním, uznávám). Tohle je fakt kravina. Kdejaká trojka je užší, ať radši opraví/rozšíří úzké trojky nebo co já vím. Cyklostezky by stačilo dělat stylem „trochu vyrovnám povrch a nasypu na to šotolinu“
90% cyklostezek je sdílených s chodci.Nevim,zda šířku určuje norma,ale povrch určuje zadavatel.Jsou CS ,které využívají i zemědělci(dávají to do podmínek)a jsou CS které mění charakter místní komunikace.Jinak tam,kde není žádná úprava povrchu a značka ,tak se jedná jen o cyklotrasu.
Cyklostezky, alespoň ty, se kterými mám osobní zkušenost, bývají hojně využívány ke sportu a induividuální přepravě, tento způsob dopravy má hned několik pozitiv pro státní rozpočet: V prvé řadě zvyšuje tělesnou aktivitu, což má pozitivní vliv na prevenci např. obezity a a kardiovaskulárních onemocňění, čímž snižuje náklady na zdravotní péči. Rovněž – a to se málo obecně ví – krom toho, že je naše republika obecně známa jako autoland, zde sídlí značné množství výrobců kol, například Pells, Superior, Festka, RockMachine, Author, LeaderFox, Maxibike, Amulet. Jedná se o segment trhu, kde se realizuje vysoká přidaná hodnota, a který má navíc silný… Číst vice »
Také na opravovaném nádraží v Písku, 25.7. čerstvá instalace hodin SŽ, firmou Elektročas.
Vypadají velmi pěkně.
Ale místo tří v M.Berouně, bych dal jedny velké.
#klauni #svobodaven!
Za opravu budovy SZ chválím.. ale když dělám budovu ..tak udělám i pořádné perony.typicky příklad.. nedodělanosti..to samé Frenštátu. Sz by mohla ušetřit hromadu peněz.. např koupit si podbíječky.ty hodiny to je fakt špek.
Dodavatelská cena venkovních prosvětlených oboustranných hodin ovládaných pomocí DCF signálu se pohybuje v rozmezí 50–60 tisíc korun.
To se da i za mene nez 1/2 ceny…
Zadejte podnět na SŽ s odkazem na navrhovanou alternativu a pak nám sem napište, co jste se dozvěděl. Mě by to také celkem zajímalo. 🙂
Tak ta certifikace pro možnost umístění poblíž drážní cesty nebude levná.
A duvod? Potrebujete jedny hlavni hodiny, prijimac DCF nebo GPS, zdroj,… cenu tu uvadet nebudu, ale bez prace to je tak na 1/3… podruzne dalsi hodiny uz jsme radove nize 1/10 odhadem…
Zadejte si na internetu systemy jednotneho casu (a to na netu mate koncove ceny)…
Predpokladam, ze nejdrazsi bude spis dodavatel ciferniku s logem…
Správa nemá vlastní NTP server?
Mám za to, že je explicitne zakázané, používať na synchronizáciu hlavných nádražných hodín NTP.
Protože na sklonku 19. století tato technologie ještě neexistovala?
Skôr na sklonku 20. storočia nebolo to NTP v mnohých staniciach dosť spoľahlivé a argumentovalo sa tým, že sa chce jazdiť aj pri výpadku počítačovej siete, na čo potrebujete mať aspoň ten presný čas.
Však hodiny fungují i při výpadku sítě, jen se nebudou synchronizovat z NTP serverem… I kdyby ten výpadek byl celý den, o kolik ty hodiny půjdou blbě? Ani ne o minutu…
No dodnes sú v sieti SŽ kusy siete (na nejakých nevýznamných tratiach) kde je to pripojenie všelijaké (vrátane aj viacdenných výpadkov), takže si viem predstaviť, že ešte relatívne pár rokov dozadu mohli byť s NTP problémy.
Inak teraz čo sú už na niektorých staniciach virtuálne hodiny na infotabuliach, tak tie sú riadené práve NTP. Tak to môžete sledovať, či, ako často a ako veľmi sa to bude rozchádzať.
Toto sú len podružné hodiny.
Tim hure, ty se daji dat i za 1/10 ceny…
Tú cenu ste tam ale písal Vy a zdôvodňoval ju vecami, ktoré v nich nie sú. Ja som si nevšimol, že by tu niekde cena padla.
To tam musí být hodiny ovládané pomocí DCF? Nestačily by „za litr“ nějaké „od větnamců“, kde každého půl roku vymění „údržbář SŽ“ baterky a případně opraví čas? A na co vlastně hodiny? Každý má s sebou mobil, kde hodiny jsou a někteří navíc mají hodinky i na ruce
Dokud za mizernou práci budou manažeři dostávat odměny místo vyhazovů, bude se veřejnými prostředky plýtvat vesele dál.
Nad hodinami jsem se srdečně zasmál, to se zrovna moc nepovedlo. Hodiny je jistě dobré mediálně zmínit, aby SŽ přiznala chybu a hodiny použila někde jinde. Ale zase označovat od stolu rekonstrukci nádraží za mizernou z důvodu, že je tam doslova „o pár“ ciferníků navíc, to bych si sám tedy netroufl. A už vůbec ne provolávat, že by se za to měl někdo vyhazovat. Takhle, abych Vám nekřivdil, pokud jste oceňovatel nemovitostí/majetku se specializací na pozemní dopravní stavby, pak by mě docela zajímal nějaký zevrubnější rozbor investiční akce jako celku. To by bylo velice zajímavé. S největší pravděpodobností Vám ale… Číst vice »
Pokud je někdo schopen spáchat takto zjevný přešlap, je jasně neschopný, a v tom co měl na starosti bude i hromada dalších méně viditelných chyb.
Jako někdo, kdo pracuje v projekci bych chtěl vědět, kde v procesu došlo k chybě – zda-li si projektant prostě řekl, že tam dá ty hodiny třikrát, jestli si je torje výslovně přála SŽ, nebo jestli k chybě došlo na stavbě. Also also, bych očekával, že projektant drážní stavby již pracuje v BIM software a ty hodiny tam tedy musel vidět.
Čo viem, tak medzi projektom a realizáciou sa úplne zmenili predpisy a požiadavky na infosystém, vrátane tvaru a typu hodín. Tj. projektant naprojektoval úplne iné (jednostranné) hodiny, než sa nakoniec inštalovali.
Ja popravde nechápem čo je na tom za mizernú prácu. Kto určuje koľko má byť na nádraží hodín? Prečo tam nemôžu byť troje hodiny? Proste v projekte boli výstupy na troje hodiny, tak sa tam troje hodiny namontovali. Naopak, ak je to jediná chyba toho nádražia, tak super práca.
Souhlasím a myslím si něco podobného. Ale v očích zdejších diskutérů je nutné SŽ veřejně lynčovat i za neškodné malichernosti…..
Toto je viditelné vyhazování peněz. Ani nechci domyslet jak se plýtvá tam, kde to není tak vidět.
Ja poznám prípad, kde sa neplytvalo. Trať Praha-Beroun. Tam sa na rekonštrukciu čakalo tak dlho, až sa to rozsypalo. A škody sú možno ešte väčšie.
A vôbec tratí, kde sa v rámci „neplytvania“ šetrilo až z toho boli viacnáklady by sme našli hneď niekoľko. A ak naozaj začneme riešiť ešte aj takéto malichernosti, bude toho len a len pribúdať.
Bojujete za SŽ statečně, ale dost hloupě.
Za nikoho nebojujem, len poukazujem, k čomu takéto horlenie proti plytvaniu nakoniec vedie.
„Kto určuje koľko má byť na nádraží hodín? “
Není na to předpokládám žádná norma, ale zdravý rozum mi tak nějak říká, že dávat troje hodiny na patnáctimetrový peroón je úplná pitomost. Vy máte názor jaký?
No, ja mám celkom silný astigmatizmus, takže pre mňa to takto znamená že na každom mieste nástupišťa nájdem jedny hodiny, z ktorých dokážem čas odčítať bez okuliarov.
Takže ja osobne som rád.
Takže nyní budete SŽ kritizovat, že už tam budou jen jedny?)
Asi sa cez to nejak prenesiem. Ale ak miesto toho majú prísť infotabule, tak by aj na nich mohli hodiny byť.
To je jak ve světovém městě. Jen ze SŽ zapomněla pod hodiny pověsit nápis “Londýn”, “New York City” a “Moravský Beroun” a nastavit čas podle toho.
– „Proč každé hodiny ukazují jiný čas?“
– „Kdyby ukazovaly stejný, tak nepotřebujeme troje.“
Aby to bylo komplet, tak by tam měl být ještě normální Beroun 😉
No jasně, řešit budeme už i naprosté píčoviny 🤣
Jestli je pro Vás 100 tisíc naprostá píčovina, mohl by ste mi je poslat?
Taky mám v pergole troje hodiny a beru to jako estetický prvek. Třeba to pojali stejně.
Hodin jak u hodináře.
Hodiny použijeme jinde, ale stopy na nové fasádě zůstanou. Případně to přece zapravíme z peněz daňových poplatníků 🙂
…. a původní instalace i následné odinstalování jistě přece nebylo/de zadarmo – včetně nutnosti přijet a odjet příslušných pracovníků s technikou!
Do díry budou instalovat certifikované modro-pomerančove zábradlí podle platných norem. SŽ je šikovná instituce. Kluci a holky to umí.
Je to tak, nejde o samotné hodiny. Ale montáž, demontáž, doprava. To bude cestak kdoví odkud, práce. Dělat taková provizorní řešení je obecně špatně. Ale je to státní, to nějakému státnímu zaměstnanci nevadí…on má své jisté, tak co…