Stadler má první zakázku na vodíkové vlaky pro úzkokolejky, dodá je na Sardinii a do Kalábrie
Pro Stadler jde o první zakázku na vodíkové vlaky v Evropě.
Společnost Stadler Rail získala jako první na světě zakázku na dodávku nových jednotek s vodíkovým pohonem na úzkokolejných tratích. Dodá až deset jednotek pro italského dopravce Azienda Regionale Sarda Trasporti (ARST), provozujícího železniční dopravu na Sardinii a až patnáct Ferrovie della Calabria (FdC), která provozuje úzkorozchodné tratě v Kalábrii na jihu Itálie.
Novou zakázku oznámil Stadler Rail v tiskové zprávě. Po kontraktu na dodávku jednotek FLIRT H2 pro USA jde o další dvě smlouvy na vodíkové vlaky od Stadleru a první od evropského zákazníka.
Smlouvy s dopravci jsou rámcové, součástí dnešního podpisu je objednávka šesti kusů pro každého dopravce, celkem tedy dvanáct jednotek. Jezdit budou po tratích o rozchodu 950 mm, nákup bude financován z Národního plánu obnovy.
Jednotky bude Stadler vyvíjet a vyrábět ve svém závodě v sídle firmy ve švýcarském Bussnangu, který se dlouhodobě specializuje na menší zakázky,
Půjde o dvouvozové jednotky z hliníku, mezi oběma vozy bude powerpack s palivovými články a nádržemi na vodík. Jednotka bude měřit zhruba 50 metrů, nabídne 89 míst k sezení a dalších 66 k stání. Jednotky budou bezbariérové, umožní přepravu jízdních kol či kočárků nebo invalidních vozíků.