Hostem dalšího dílu podcastu bude Petr Malík, šéf střešovické vozovny a historických vozidel DPP
Ptejte se Petra Malíka, otázky mu můžete psát do úterního večera.
Připravujeme pro vás nový díl podcastu Cesty Zdopravy.cz, jehož hostem bude vedoucí jednotky historická vozidla Dopravního podniku hlavního města Prahy Petr Malík. A budeme tak mluvit především o historii pražské MHD.
Petr Malík v minulosti pomáhal rozjet první linky Pražské integrované dopravy na v devadesátých letech vznikajícím Ropidu, zakládal interní magazín dopravního podniku a dnes je šéfem pražské střešovické vozovny, kde je také muzeum. „Zaseklo se v čase a vůbec nevyužívá svůj potenciál. Máme překrásné exponáty, bohužel expozice pochází ještě z devadesátých let a nereflektuje potřeby dnešních návštěvníků. To se musí změnit. Musíme zaujmout všechny generace. Udělal jsem si výlety do několika muzeí v zahraničí, a tam jejich muzea neslouží jako sklad historických vozidel, ale návštěvníky opravdu poutavou formou vezmou na interaktivní prohlídku časem. Musíme začít více používat dnešní technologie,“ řekl před čtyřmi lety v rozhovoru pro magazín Pražské integrované dopravy. Jak se mu tedy daří plánovaná proměna muzea?
Vozovna Střešovice není pouze muzeum a depozitářem, ale i provozní vozovnou, která do pražské sítě vypravuje všechny historické tramvaje, jak na pravidelné linky, tak na ty smluvní. Jejím nejnovějším provozním přírůstkem je v Brně rekonstruovaná tramvaj K2, nejmodernějším vozem pak bezesporu tramvaj T3 Coupé.
Jak funguje vozovna po stránce běžného vypravování vlaků? Jaké jsou nevzácnější kousky zdejšího muzea? Co se nachází v depozitáři, který běžně návštěvníci nevidí? Jaký je zájem o pronájmy zdejších tramvají? Jak se bude muzeum dál rozvíjet a kdy bude součástí přístupné expozice i metro? Vznikne ve Střešovicích i speciální autobusová expozice? Jaká omezení mají historické tramvaje v dnešním běžném provozu? Jaká bude budoucnost tramvajové retrolinky 23 v Praze? A jak vzpomíná Petr Malík na slavnou tramvajovou továrnu Tatra Smíchov, která nakonec ustoupila moderním obchodním centrům?
Své otázky můžete psát Petru Malíkovi i vy v diskusi k tomuto článku až do úterního podvečera.